Idealny operator komórkowy jest pomocny i szczery

Godny zaufania, pomocny i szczery - taki powinien być idealny operator komórkowy. To wynik badania firmy Ericsson, który zapytał o to użytkowników telefonów komórkowych na całym świecie. Operator musi być też nieskomplikowany, fachowy i godny szacunku.

Klienci oceniają operatorów komórkowych bardzo surowo za wysokie koszty, słabą obsługę klienta, słaby zasięg itp. Z drugiej strony, klienci chętnie korzystają z atrakcyjnych promocji oraz innowacyjnych usług. To poprawia postrzeganie operatorów. Wystarczy jednak tylko jeden incydent czy jednak kusząca promocja u konkurencyjnego operatora, by znów oceniać swojego dostawcę gorzej - wynika z badania ConsumerLab firmy Ericsson. 61 proc. badanych na całym świecie jako najwyższą wartość operatora wymienia "godny zaufania". 52 proc. życzy sobie, by dostawca usług był pomocny, a 49 proc. - aby był szczery. Kolejne wymieniane wartości to "nieskomplikowany", "fachowy" i "godny szacunku".

Ocena obecnego dostawcy usług mobilnych jest jednak inna niż oczekiwania. Blisko 70 proc. polskich użytkowników telefonów komórkowych u operatora najbardziej ceni szczerość, a jednocześnie mniej niż 40 proc. faktycznie taką cechę przypisuje swojemu operatorowi. Podobnie blisko 70 proc. chce, by jego operator był godny zaufania, a tylko nieco ponad 40 proc. uważa, że w istocie tak jest. Co zaskakujące, wszyscy czterej polscy operatorzy są podobnie oceniani przez klientów. Najmłodszy z nich, Play, w ocenach nie odróżnia się od Orange, T-Mobile i Plusa. Wszyscy są oceniani jako stosunkowo godni zaufania, fachowi i szczerzy. Nie są jednak postrzegani jako nieskomplikowani, z wyższej półki, odpowiedzialni społecznie ani zabawni.

Zobacz również:

  • Ericsson dostarczy komponenty radiowe dla sieci LTE450 w polskiej energetyce
  • Idealne miejsce dla rozwoju pracowników

Badacze Ericssona sprawdzili także, jak postrzeganie operatorów zmieniło się w ciągu dwóch lat. Największe zmiany takich wartości jak "ekscytujący" (wzrost z 5 proc. do 32 proc.) i "motywujący" (wzrost z 10 proc. do 22 proc.). Źle wygląda jednak kwestia odpowiedzialności społecznej. Taką cechę przypisuje obecnie operatorom tylko 18 proc. (wcześniej 30 proc). Jeszcze gorzej jest z opinią "nieskomplikowany". Dwa lata temu oceniało tak operatora 37 proc. Polaków. Teraz - zaledwie 16 proc.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200