Google poprawia wyniki - mimo spadku rentowności reklam

W drugim kwartale br. na internetowych usługach reklamowych koncern Google zarobił 11 mld USD - o 21 proc. więcej niż przed rokiem. Spadła jednak rentowność tego typu usług. Mimo to ostatni kwartał koncern Google zamknął zyskiem na poziomie 2,8 mld USD. Miniony kwartał był pierwszym, w którym do wyników Google zaliczono także obroty przejętej od firmy Motorola spółki wyspecjalizowanej w rozwiązaniach mobilnych.

Łączne obroty Google sięgnęły 12,21 mld USD i były o niemal 3 mld USD większe niż w analogicznym okresie 2011 roku. W drugim kwartale na jednej skutecznej reklamie rozliczanej za kliknięcie koncern zarobił o 16 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wpływy Motorola Mobility sięgnęły 1,25 mld USD, co odpowiada ok. 10 proc łącznych wpływów Google. Spółka zamknęła jednak kwartał ujemnym wynikiem finansowym. Kwartalny wynik Motorola Mobility przyczynił się do zmniejszenia wyniku Google o 233mln USD, co stanowi 6 proc. wypracowanego przez firmę zysku.

Przedstawiciele koncernu nie ujawniają w jaki sposób rozwiązania spółki Motorola Mobility zostaną włączone do oferty Google. Wcześniej zapowiadano, że technologie mobilne Motoroli przyczynią się do zwiększenia tempa prac nad środowiskiem Android. Wydzielona z koncernu Motorola spółka poza urządzeniami mobilnymi specjalizuje się także w rozwiązaniach IPTV oraz elektronice użytkowej. Nie jest więc wykluczone, że Google wykorzysta technologie przejętej spółki do rozwoju własnych urządzeń mobilnych. Niedawno na rynku zadebiutowało najnowsze z nich - tablet Google Nexus 7.

Zobacz również:

  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200