Oracle inwestuje w Social CRM

Dzięki przejęciu firmy Vitrue amerykański gigant chce rozszerzyć możliwości własnych rozwiązań klasy CRM o mechanizmy wspierające zarządzanie kampaniami marketingowymi w sieciach społecznościowych.

Firma Vitrue specjalizuje się w rozwiązaniach wspierających dystrybucję komunikatów sprzedażowych i materiałów reklamowych za pośrednictwem najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Obsługiwane są wszystkie najpopularniejsze serwisy - m.in. Facebook, Twitter, Google+, a także Youtube i Pinterest. Dodatkowo oprogramowanie ułatwia koordynację działań marketingowych oraz analizę rezultatów trwających kampanii. Integracja z serwisami społecznościowymi oznacza także możliwość nawiązania bezpośrednich relacji z poszczególnymi konsumentami - np. osobami wyznaczającymi trendy w mniejszych społecznościach. Z rozwiązań amerykańskiej spółki korzystają firmy takie jak: McDonald's, American Express, Domino's Pizza, czy Procter & Gamble.

Funkcjonalność systemu opiera się na własnej platformie aplikacyjnej firmy Vitrue. Wedle zapowiedzi Oracle zamierza wykorzystać możliwości środowiska Vitrue we własnych rozwiązaniach. Planowane jest także rozszerzenie funkcjonalności rozwiązań amerykańskiej spółki m.in. o zaawansowane mechanizmy analityczne oparte na systemach biznesowych Oracle.

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

Transakcja ma zostać sfinalizowana w trzecim kwartale br. Do tego czasu spółka Vitrue będzie funkcjonować jako samodzielny podmiot zależny koncernu Oracle. Szczegółowych informacji na temat transakcji nie podano. Eksperci szacują jej wartość na ok. 300 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200