Sygnity: wezwanie Asseco i sezonowość powodem 6,3 mln zł straty netto

W pierwszym kwartale 2012 r. Grupa Sygnity uzyskała przychody w wysokości 108 mln zł (112 mln zł rok wcześniej) i zanotowała stratę operacyjną 3,5 mln zł (zysk 1,4 mln zł) oraz stratę netto 6,3 mln zł (strata 1,2 mln zł). Był to pierwszy - od kilku kwartałów - okres zakończony na minusie.

Zdaniem zarządu na pogorszenie wyników finansowych miały wpływ dwa czynniki. Była to tradycyjna sezonowość branży IT, gdzie I kwartał kalendarzowy jest zwykle kwartałem najsłabszym oraz ogłoszone 22 lutego br. przez Asseco Poland wezwanie na zakup 100% akcji Sygnity.

Konsekwencją wezwania były decyzje kilku klientów, głównie z sektora bankowo-ubezpieczeniowego, o odłożeniu - do czasu rozstrzygnięcia wezwania - realizacji projektów zaplanowanych na I kwartał 2012 r. oraz opóźnienia w realizacji kilku projektów, które skutkowały obniżeniem rentowności.

Zobacz również:

  • Dobre wyniki finansowe Fortinet

"Gdyby nie ogłoszone wezwanie, Sygnity wygenerowałoby wyniki na podobnym poziomie, jak w roku ubiegłym" - twierdzą przedstawiciele zarządu. "Ten negatywny wpływ na wyniki zmusił zarząd do podjęcia natychmiastowych decyzji zmniejszających koszty działalności, w tym do zwolnienia zarówno pracowników etatowych, jak i rozwiązania umów ze współpracownikami" - można przeczytać w oficjalnym komunikacie. Jak dowiaduje się Computerworld, było to ok. 100 osób (głównie współpracowników).

W I kwartale 2012 roku Grupa Sygnity zanotowała wzrost zadłużenia netto z 19 mln zł (na dzień 31 grudnia 2011 r.) do 41 mln zł (na dzień 31 marca 2012 r.). Wzrost zadłużenia jest wynikiem słabych wyników zanotowanych w ostatnim kwartale.

W omawianym okresie największe przychody zanotowały sektor publiczny (44,6 mln zł) oraz sektor bankowo-finansowy (33,6 mln zł). W omawianym okresie, utrzymany został wysoki udział sprzedaży produktów własnych w ogólnej strukturze przychodów (89%).

W minionym kwartale powołana do życia została także spółka Sygnity Europe. Jej zadaniem jest dystrybucja rozwiązań Huawei w oparciu o - podpisaną w październiku 2011 r. - umowę ramową na sprzedaż rozwiązań infrastrukturalnych oraz rozwój sieci lokalnych partnerów prowadzących sprzedaż produktów Sygnity za granicą.

W I kwartale br. Sygnity wprowadziła także na rynek markę Quatra obejmującą oprogramowanie dedykowane firmom działającym w sektorze MSP. Zgodnie z zapowiedziami zarządu, w tym roku Quatra ma wygenerować przychody rzędu ok. 10 mln zł.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200