Nowy autor strategii biznesowej Hewlett-Packard
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 18.01.2012, godz. 14:53
Zadanie opracowania strategicznych planów rozwoju działalności koncernu HP powierzono byłemu wiceprezesowi koncernu Microsoft. Zdaniem ekspertów Bill Veghte, który w od niemal dwóch lat kieruje pionem oprogramowania Hewlett-Packard ma stworzyć strategię, która pozwoli odbudować wizerunek i pozycję rynkową koncernu.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami strategia rynkowa HP ma zakładać m.in. systematyczne umacnianie pozycji rynkowej i rozszerzanie oferty pod kątem osiągnięcia jak największego efektu synergii pomiędzy poszczególnymi liniami produktowymi. Planowane jest również m.in. zwiększenie nakładów na prace badawczo-rozwojowe. Władze HP zapowiadają również większą przewidywalność koncernu.
Zdaniem niektórych ekspertów nowa strategia ma przede wszystkim pozwolić na zwiększenie rentowności firmy, która mocno ucierpiała m.in. na skutek szeregu nietrafionych, ogłaszanych publicznie, a następnie odwoływanych decyzji biznesowych i następujących później zmian w strukturach kierowniczych HP. We wrześniu 2011 roku stanowisko dyrektora generalnego HP objęła Meg Whitman, była dyrektor generalna firmy eBay. Obejmując stery koncernu Hewlett-Packard zastąpiła Leo Apothekera, który został zwolniony zaledwie po 10 miesiącach kierowania firmą.