Oprogramowanie biznesowe IBM wspiera marketing w Weltbild Polska
- Piotr Waszczuk,
- 21.12.2011, godz. 15:19
Od niedawna w sklepie internetowym Weltbild Polska wykorzystane są rozwiązania biznesowe IBM Coremetrics. Oprogramowanie wspiera m.in. planowanie i bieżące zarządzanie działaniami marketingowymi.
Zdaniem przedstawicieli spółki wyspecjalizowanej m.in. w wysyłkowej sprzedaży książek i upominków wykorzystanie narzędzi IBM Coremetrics pozwoliło na znaczne podniesienie efektywności działań marketingowych. "Klienci otrzymują lepiej dopasowaną ofertę i chętniej podejmują decyzję o zakupie. Zyskaliśmy narzędzie, które pozwala reagować na potrzeby klientów w czasie rzeczywistym, co wpływa na wyższą konkurencyjność firmy" - mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor marketingu w Weltbild Polska. Zastosowanie oprogramowania IBM umożliwia m.in. bieżące analizowanie oczekiwań klientów oraz pozwala na automatyzację części działań związanych z ofertowaniem.
Koncern IBM konsekwentnie rozwija ofertę oprogramowania dla sektora handlu. Obok przejętych w 2010 roku rozwiązań linii Coremetrics w ofercie Big Blue znajdują się m.in. przeznaczone dla sektora e-commerce rozwiązania integracyjne przejętej w 2010 roku firmy Sterling Commerce, a także systemy wspierające planowanie i realizację kampaniami marketingowymi oraz kompleksową obsługę kontaktów z klientami oparte na oprogramowaniu spółki Unica. Na początku grudnia br. przedstawiciele IBM zapowiedzieli również chęć zakupu wyspecjalizowanej w narzędziach analitycznych dla sektora e-commerce firmy Demandtec. Transakcja warta niemal 0,5 mld USD ma pozwolić na poszerzenie linii rozwiązań IBM Smarter Commerce. W ofercie Big Blue znajdą się również wspierające zarządzanie łańcuchami dostaw, kontraktami oraz relacjami z dostawcami rozwiązania amerykańskiej spółki Emptoris.
Zobacz również: