Nadchodzi boom na korporacyjne narzędzia społecznościowe

Zdaniem analityków firmy Forrester Research za pięć lat rynek zaadoptowanych na potrzeby biznesowe funkcji społecznościowych ma być wart dziesięciokrotnie więcej niż obecnie. Mikroblogi, profile i strumienie aktywności mają zyskiwać na popularności m.in. kosztem rozwiązań klasy Unified Communications.

Eksperci Forrester Research prognozują, że na przestrzeni kolejnych pięciu lat średnia roczna dynamika wzrostu wartości światowego rynku biznesowych narzędzi społecznościowych przekroczy 60 proc. W 2016 roku rynek takich rozwiązań ma być warty ok. 6,4 mld USD. Dla porównania w 2010 roku wartość tego segmentu oszacowano na ok. 600 mln USD. Prognozy Forrester Research zakładają zarówno wzrost samodzielnych, biznesowych rozwiązań społecznościowych, jak i narzędzi wbudowywanych w systemy transakcyjne i platformy komunikacyjne.

Zdaniem analityków popularność biznesowych aplikacji społecznościowych będzie rosła po części kosztem zapotrzebowania na tradycyjne rozwiązania telekomunikacyjne, z systemami klasy Unified Communications na czele. Eksperci Forrester Research podkreślają, że tradycyjne rozwiązania Unified Communications często nie są wystarczające w obliczu rosnących potrzeb biznesu. "Na przestrzeni lat firmy inwestowały w rozmaite rozwiązania wspierające wymianę informacji i sprzyjające podnoszeniu efektywności pracy. W gronie takich narzędzi znalazły się m.in. zintegrowane z pocztą elektroniczną komunikatory tekstowe, rozwiązania VoIP, platformy wideokonferencyjne oraz aplikacje wspierające pracę zespołową. Praktyka pokazuje jednak, że tylko nieliczne z wdrożeń tego typu rozwiązań w pełni spełniły pokładane w nich nadzieje" - czytamy w komunikacie Forrester Research. Eksperci prognozują, że w kolejnych latach rozwiązania wzorowane na serwisach takich jak Facebook, czy Twitter będą zyskiwać popularność przede wszystkim w większych organizacjach. Mikroblogi, profile i strumienie aktywności pracowników mają ułatwiać kontekstową wymianę informacji, a także grupowanie źródeł informacji i kontaktów do osób posiadających wiedzę niezbędną w kontekście konkretnych procesów biznesowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200