Alior uruchomi nowy bank internetowy

Alior Sync wystartuje w połowie przyszłego roku. Będzie "pierwszym bankiem internetowym nowej generacji".

Alior Bank podaje, że jest to odpowiedź na "najnowsze trendy związane z szybkim rozwojem internetu i usług mobilnych, za którymi dotychczasowa oferta bankowości internetowej nie jest w stanie nadążyć". Za systemy transakcyjne odpowiedzialna jest węgierska firma IND, a portal Alior Sync przygotowuje agencja interaktywna Artegence. Logo i nazwę nowego banku opracowała agencja reklamowa PZL.

Nowa generacja bankowości internetowej, to według Alior Banku m.in. w pełni wirtualna obsługa i nowoczesne sposoby komunikacji z klientem z wykorzystaniem wirtualizacji i 3D, rozmów video i video chatów. Na potrzeby Alior Sync bank upraszcza procesy ofertowania i sprzedaży produktów i usług, nie tylko bankowych, dzięki wykorzystaniu na szeroką skalę popularności i możliwości sieci społecznościowych oraz rozwoju urządzeń mobilnych.

Biznesowe plany Alior Sync zakładają pozyskanie miliona klientów oraz ponad 3 mld złotych depozytów w ciągu czterech lat od uruchomienia działalności. Główną grupą docelową będą osoby w wieku 20-35 lat, osoby otwarte na nowe technologie i innowacyjne rozwiązania.

Nowy bank BGŻ

Nowy bank internetowy uruchomił także Bank BGŻ pod adresem: www.bgzoptima.pl. Specjalizuje się wyłącznie w oszczędzaniu, działa w modelu direct. Bank deklaruje, że jako jedyny na polskim rynku umożliwia zawarcie umowy przez SMS.

Plany Alior Banku zakładają natomiast zwiększenie liczby klientów do 1,5 mln osób w 2012. Przekroczenie miliona jest planowane jeszcze w tym roku. W listopadzie br. Bank miał 202 oddziały, 6 oddziałów private banking oraz 196 placówek partnerskich. Na koniec 2012 r. liczba placówek partnerskich zwiększy się do 400. Bank zwiększy również sieć sprzedawców mobilnych. Zatrudnia obecnie ponad 3600 osób i do końca roku zatrudnić kolejnych 150 pracowników.

Alior Bank był dwukrotnie finalistą konkursu Lider Informatyki organizowanego przez Computerworld, w roku 2009 i 2011. W edycji 2009 naszego konkursu został zdobywcą nagrody za rozwiązanie telekomunikacyjne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200