Ruchoma Internetowa Rewolucja z Ministerstwem Gospodarki, Google, home.pl i PKPP Lewiatan

Po Dniach Internetowej Rewolucji, rusza w trasę ciężarówka, w której będzie można dowiedzieć się o tym jak promować się w Internecie i jak założyć własną stronę WWW. Odwiedzi ona łącznie 18 polskich miast, aby edukować małych i średnich przedsiębiorców.

W najbliższych tygodniach w bezpośrednich spotkaniach z ekspertami będą mogli wziąć udział przedsiębiorcy z Radomia, Lublina, Kielc, Częstochowy, Opola, Katowic, Bielsko Białej i Rzeszowa. Pierwsze spotkania trwały wczoraj i dziś (14-15 września) w Łodzi. Ciężarówka odwiedziła już Białystok, Olsztyn, Elbląg, Koszalin, Szczecin, Zieloną Górę, Bydgoszcz, Toruń i Płock.

Internetowa Rewolucja to akcja skierowana do małych i średnich firm, które nie są obecne w internecie. Akcja została ogłoszona w październiku 2009 r. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą zaistnieć w internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc - mówią przedstawiciele organizatorów akcji, którymi są Google, home.pl i PKPP Lewiatan. Patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.

Zobacz również:

  • Apple może wykorzystać sztuczną inteligencję od Google i OpenAI

"Jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy patronować akcji która przynosi wymierne korzyści dla firm sektora MSP w szczególności mikro. Sektor małych i średnich firm wytwarza gros polskiego PKB i chcemy go wspierać w dynamicznym rozwoju. Cieszy nas fakt, że organizatorzy i partnerzy akcji po doświadczeniach popartych badaniami chcą kontynuować akcję odpowiadając na potrzeby przedsiębiorców" - mówi Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. "Dwucyfrowe wzrosty sektora ICT i sektora Internetowego pokazują jak duży potencjał rozwojowy posiadają te branże. Chcemy, aby polscy przedsiębiorcy znali najnowsze możliwości i technologie informatyczne, dokonywali świadomego wyboru i dzięki temu byli bardziej konkurencyjni na rynku regionalnym i międzynarodowym. Akcja Internetowa Rewolucja daje im możliwość wypróbowania dodatkowych kanałów komunikacji, kooperacji i zbytu" - dodaje.

Od listopada 2010 r. do marca 2011 r. w ramach akcji odbywały się Dni Internetowej Rewolucji - całodniowe wydarzenia we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Gliwicach i Gdańsku, skierowane do przedsiębiorców i studentów. W ramach każdego Dnia Internetowej Rewolucji odbyło się 14 wykładów i prezentacji w 3 blokach tematycznych dla przedsiębiorców, studentów i wszystkich chętnych. Właściciele małych i średnich firm mogli dowiedzieć się np. jak stworzyć pierwszą stronę internetową czy jak promować ją w wyszukiwarce. Prezentacje były skierowane zarówno do tych przedsiębiorców, którzy nie są jeszcze obecni w sieci, jak i do tych, którzy mają już stronę internetową.

Do tej pory do akcji Dni Internetowej Rewolucji przystąpiło ponad 45 tys. firm. Zainteresowanie Dniami Internetowej Rewolucji pokazało, jak istotne jest bezpośrednie dotarcie do przedsiębiorców. Dlatego Internetowa Rewolucja wyruszyła w trasę, aby odwiedzić kolejnych 18 polskich miast. "W Polsce rosnącym problemem jest relatywnie wysokie zróżnicowanie rozwoju poszczególnych regionów. Korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym z internetu to nie tylko szansa dla regionu na rozwój techniczny, ale to przede wszystkim impuls do wzrostu społeczno-gospodarczego" - wyjaśnia Lech Pilawski, dyrektor generalny PKPP Lewiatan.

"Cieszą nas pozytywne wyniki akcji Internetowa Rewolucja, dzięki której coraz więcej przedsiębiorców przełamało bariery i zaczęło budować internetową obecność firmy, a nawet prowadzić e-biznes. Wciąż jednak otrzymujemy sygnały zainteresowania bezpośrednimi konsultacjami i szkoleniami. Internetowa Rewolucja w trasie wychodzi więc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, szczególnie tych wciąż nie czujących się pewnie w sferze Internetu" - komentują organizatorzy.

W każdym mieście samochód Internetowej Rewolucji zatrzyma się na jeden dzień. Przedsiębiorcy będą mogli na miejscu założyć bezpłatnie wizytówkę na mapach, profesjonalną stronę WWW oraz zareklamować się w wyszukiwarce Google. W ramach każdego spotkania odbędzie się szereg wykładów, np. "Jak stworzyć pierwszą stronę internetową?", "Sprzedaż w internecie - strategia i narzędzia", "Wszystko, co warto wiedzieć o reklamie w wyszukiwarce". W ramach spotkania, przedsiębiorcy będą mieli przez cały dzień dostęp do specjalistów zajmujących się budową stron WWW i reklamą w internecie.

Więcej na informacji na stronie Dni Internetowej Rewolucji.

Źródło - Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200