Jak będzie zmieniał się rynek TV i wideo
- Adam Jadczak,
- 08.09.2011, godz. 12:21
Ericsson przedstawił właśnie wyniki badania rynku TV & Video Consumer Trend Report 2011. Podstawowe wnioski to: wzrasta zainteresowanie oglądaniem na żądanie z wykorzystaniem Internetu, korzystanie z mediów społecznościowych wpływa na to, w jaki sposób ludzie oglądają telewizję, obserwowana jest też wysoka skłonność do płacenia za nowości.
Dane zbierano w Australii, Austrii, Brazylii, Chinach, Niemczech, Holandii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej W sumie przeprowadzono 22 wywiady kwalitatywne i 13 000 kwantytatywnych, co reprezentuje prawie 400 mln konsumentów.
Zobacz również:
"Oglądanie na żądanie staje się wprawdzie coraz popularniejsze, ale oglądanie stacji telewizyjnych pozostaje najczęstszą metodą kontaktu z telewizją. Ludzie chcą mieć dostęp zarówno do stacji telewizyjnych, jak i telewizji na żądanie. Internet nie zaszkodził telewizji i wideo tak bardzo, jak publikacjom drukowanym, po prostu oglądamy telewizję na więcej sposobów niż kiedyś" - mówi Anders Erlandsson, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson.
Badanie wykazało ponadto, że na sposób oglądania telewizji wpływa korzystanie z mediów społecznościowych. Ponad 40% respondentów stwierdziło, że oglądając telewizję, korzysta z mediów społecznościowych na różnych urządzeniach, jak smartfony i tablety.
To, czego konsumenci najbardziej oczekują od telewizorów, to dobra jakość pozostaje najważniejszym kryterium, wyprzedzając np. dostępność telewizji 3D i możliwość korzystania z aplikacji. Użytkownicy usług są najbardziej skłonni płacić za oglądanie wprost na ekranie telewizora premierowych filmów, które są jeszcze w kinach.
Jeśli chodzi o to, czego konsumenci najbardziej oczekują od telewizorów, to dobra jakość pozostaje najważniejszym kryterium, wyprzedzając np. dostępność telewizji 3D i możliwość korzystania z aplikacji. Użytkownicy usług są najbardziej skłonni płacić za oglądanie wprost na ekranie telewizora premierowych filmów, które są jeszcze w kinach.
Badanie pokazuje ponadto, ile średnio godzin tygodniowo ludzie spędzają na oglądaniu telewizji oraz jaki odsetek tego, co się ogląda, przypada na wideo na żądanie. Niemcy spędzają przynajmniej 25 godzin tygodniowo na oglądaniu telewizji i wideo, ale tylko 28% stanowi wideo na żądanie. W Hiszpanii na wideo na żądanie przypada aż 44% tego, co się ogląda w telewizorze.
Pełna wersja raportu działu ConsumerLab firmy Ericsson "TV & Video Consumer Trend Report 2011".