Rozwiązania ERP firmy Infor wzmocnią ofertę Salesforce

Firma Infor Global Solutions zajmie się tworzeniem wyspecjalizowanych aplikacji wspierających zarządzanie dla platformy Salesforce. W ramach zawartego porozumienia firma Salesforce stanie się też udziałowcem koncernu Infor Global Solutions. Wartości inwestycji nie ujawniono.

Dzięki przejęciu firmy Lawson Software amerykański koncern Infor stał się trzecim, po SAP i Oracle, producentem systemów ERP na świecie. Teraz firma zacieśnia współpracę z największym dostawcą oprogramowania klasy CRM w modelu usługowym. Na mocy zawartego porozumienia firma Infor jeszcze w tym roku zbuduje trzy aplikacje oparte na platformie Force.com. W pierwszej kolejności powstaną rozwiązania, których funkcjonalność obejmować będzie odpowiednio m.in. obszar mobilnego dostępu do mechanizmów zarządzania relacjami z klientami, a także zarządzania zapytaniami ofertowymi, zamówieniami i ofertami oraz automatyzacji działań marketingowych. Rozwiązanie klasy CRM ma bazować m.in. na integracji z instalowanymi lokalnie rozwiązaniami firmy Infor i wykorzystywać wybrane funkcje środowiska Infor CRM Epiphany. Funkcjonalność zapowiadanego rozwiązania ma pozwalać m.in. na wykorzystywanie danych pochodzących z systemów ERP firmy Infor bezpośrednio z poziomu aplikacji CRM firmy Salesforce. Oferowane w formie usługi oprogramowanie ma zadebiutować na rynku jeszcze w tym roku. Z ujawnionych informacji wynika, że wszystkie trzy rozwiązania bazować będą na oprogramowaniu warstwy pośredniej Infor ION. Dwa pozostałe systemy mają zostać natomiast blisko zintegrowane z aplikacjami biznesowymi firmy Salesforce. Ich premierę zaplanowano na przyszły rok. Władze firmy Infor zapowiadają, że w oferta rozwiązań przygotowanych pod kątem platformy InForce.com będzie stopniowo rozszerzana. Zdaniem przedstawicieli firmy Infor porozumienie w sprawie rozwoju oprogramowania na platformę Salesforce ułatwi wprowadzenie na rynek nowoczesnych, wysoce elastycznych rozwiązań biznesowych. "Zawarta umowa partnerska pomoże klientom skoncentrować się na budowaniu i sprzedawaniu lepszych produktów zamiast na konfigurowaniu baz danych, systemów warstwy pośredniej, czy narzędzi analitycznych. Klienci chcą zautomatyzowanych procesów w kilku ciągu godzin czy dni. Rynek odchodzi od klasycznych, długotrwałych, kosztownych i angażujących wiele osób, projektów wdrożeniowych" - twierdzi Charles Phillips, dyrektor generalny firmy Infor.

Przedstawiciele koncernu Salesforce zapewniają jednocześnie, że współpraca z firmą Infor nie będzie miała wpływu na dotychczasowe plany rozwoju własnego rozwiązania CRM. Równocześnie poinformowano o nawiązaniu partnerstwa z kalifornijskim producentem rozwiązań kadrowo-płacowych - firmą Workday. Oprogramowanie firmy Workday ma zostać zintegrowane m.in. z platformą pracy zespołowej Salesforce Chatter. Wedle zapowiedzi pozwoli to m.in. na usprawnienie obsługi procesów związanych z wnioskami urlopowymi, płacami oraz budżetowaniem pracy ludzkiej. Zapowiadana funkcjonalność ma być dostępna jeszcze w tym roku.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch

Warto nadmienić, że partnerem firmy Salesforce w zakresie rozwiązań biznesowych wspierających zarządzanie finansami jest m.in. holenderski koncern Unit4, który z ubiegłym roku kupił wrocławską grupę TETA oraz należącą do niej spółkę InsERT. Wedle zapewnień przedstawicieli firmy Unit4 przejęcie wrocławskiej spółki miało ułatwić holenderskiej grupie wejście na polski rynek systemów ERP i HR oraz pozowolić na umocnienie jej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej. Niewykluczone, że władze holdenerskiego koncernu zdecydują się wprowadzić rozwiązania firmy InsERT na rynki zagraniczne. Potencjalnie rozwiązania wrocławskiego InsERTu mogą więc zostać wykorzystane także na platformie Salesforce.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200