System ERP przeanalizuje wpisy z firmowego Facebooka?
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 17.08.2011, godz. 15:38
Media społecznościowe stają się powszechnym kanałem komunikacji z klientami. Zdaniem analityków oprogramowanie klasy ERP już za kilka lat zyska funkcje pozwalające na automatyzację procesów budowania bazy wiedzy na podstawie danych z sieci społecznościowych.
Kevin Prouty prognozuje jednak, że kolejne generacje systemów klasy ERP nie tylko będą wyposażone w interfejsy ułatwiające wykorzystanie popularnych serwisów społecznościowych do kontaktów Biznesowych. Według niego w ciągu kolejnych dwóch lat na rynku pojawią się rozwiązania biznesowe pozwalające na pełną integrację mediów społecznościowych w ramach funkcji typowych dla systemów klasy CRM. "Myślę, że w kontekście gromadzenia i przetwarzania danych funkcje społecznościowe upodobnią się do poczty elektronicznej. Możliwe będzie m.in. śledzenie historii kontaktów, a być może także ich kontekstu. Dodatkowo wszelkie dane będą automatycznie kojarzone z zapisanymi w oprogramowaniu ERP informacjami transakcyjnymi" - twierdzi ekspert Aberdeen Group. Jego zdaniem w kolejnych etapach ewolucji biznesowych narzędzi społecznościowych możliwa będzie m.in. automatyzacja części działań oraz powiązanie informacji pochodzących w sieci społecznościowych z korporacyjnymi systemami analitycznymi. Wszystko to wymagać będzie jednak m.in. wykorzystania rozbudowanych mechanizmów pozwalających na katalogowanie i strukturyzowanie danych pochodzących z różnych źródeł. Warto wspomnieć, że producenci oprogramowania klasy ERP coraz częściej wzorują się na rozwiązaniach znanych z rynku konsumenckiego także w zakresie sposobu obsługi systemów. W efekcie interfejsy nowoczesnych systemów klasy ERP są nie tylko bardziej ergonomiczne i użyteczne. Są też bardziej przyjazne oku.
Zobacz również:
- Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch
- Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
- Udostępniono bezpłatne narzędzie, które wykrywa treści generowane przez AI
- wyboru oprogramowania,
- prowadzenia przetargowego,
- negocjacji kontraktu i realizacji wdrożenia.