Uderzenie pioruna przyczyną niedostępności usług Amazon EC2 i Microsoft BPOS
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 08.08.2011, godz. 17:03
Burza przechodząca nad Dublinem spowodowała awarię zasilania w centrach danych obsługujących usługi Amazon EC2 i EBS, a także Microsoft Business Productivity Online Standard Suite. O ile usługi firmy Microsoft udało się przywrócić po kilku godzinach, tak przywracanie pełnej dostępności usług cloud koncernu Amazon nadal trwa.
Natomiast przywrócenie pełnej sprawności infrastruktury odpowiedzialnej za funkcjonowanie oferowanych w modelu cloud usług firmy Amazon może potrwać nawet dwa dni. "Skala zakłóceń w zasilaniu serwerów spowodowała, że obecnie wiele urządzeń musi zostać ponownie skonfigurowana ręcznie. Zakładamy, że proces przywracania danych i konfiguracji potrwa od 24 do 48 godzin" - czytamy w opublikowanym niecałe 12 godzin po awarii oświadczeniu firmy Amazon. Tam, gdzie jest to możliwe przedstawiciele firmy Amazon zalecają swoim klientom przeniesienie instancji EC2 do innych stref dostępności. Niewykluczone, że części danych nie uda się przywrócić. Warto wspomnieć, że największa do tej pory awaria infrastruktury Amazon EC2 miała miejsce w kwietniu 2011 roku. Wskutek szeregu następujących po sobie awarii sprzętowych nastąpiły poważne problemy z dostępnością usług świadczonych ze zlokalizowanego w stanie Virginia centrum danych firmy Amazon.