QlikView - nieustanny rozwój

Informacja prasowa: QlikView - jedno z najnowocześniejszych rozwiązań BI na rynku - stale się rozwija i powiększa bazę klientów. Przełomowa wersja nr 10 zawierająca nowe funkcjonalności, aplikacje na urządzenia mobilne oraz awans do kwadratu liderów w raporcie Gartnera to tylko niektóre z ostatnich osiągnięć, którymi może się pochwalić QlikView.

Rozwiązanie docenione przez analityków

Według analityków prestiżowej firmy badawczej Gartner, QlikTech (producent QlikView) jest najszybciej rozwijającym się dostawcą Business Intelligence (BI) na świecie. Jeszcze w 2009 roku w raporcie Business Intelligence Platform Magic Quadrant, QlikTech znajdował się w przestrzeni zarezerwowanej dla wizjonerów ("visionaries"). W 2010 był już w wymieniany wśród pretendentów ("challengers"), by w kolejnym - 2011 wskoczyć na najbardziej zaszczytną pozycję wśród liderów branży ("leaders"). Analitycy Gartnera docenili zdolność QlikView do osiągania założonych celów biznesowych, kompletność wizji oraz innowacyjne podejście do rozwiązań BI dających użytkownikom biznesowym pełnię kontroli nad analizą.

Rozwiązanie docenione przez klientów

Walory QlikView zauważają nie tylko analitycy, ale także nowocześnie zarządzane przedsiębiorstwa, w których kierownictwo docenia rolę systemów analitycznych w dalszej rynkowej ekspansji. Potwierdzają to również liczby. W 2007 ok. 6000 klientów w 77 krajach korzystało z rozwiązań dostarczanych przez QlikTech. W następnych latach liczba ta stale rosła:

- w 2008 - 10 000 klientów w 92 krajach

- w 2009 - 12 000 klientów w 95 krajach

- w 2010 - 16 000 w ponad 100 krajach.

Obecnie QlikView wykorzystywany jest przez ponad 19 000 klientów na całym świecie, a wśród nich znajdują się takie międzynarodowe firmy jak: Campbell’s Soup, Canon, Fila, Gatorade, Panasonic czy Toyota.

W Polsce dostarczane przez Hogart rozwiązania QlikView są wykorzystywane przez blisko 80 przedsiębiorstw. Są to różnej wielkości firmy reprezentujące wiele branż m.in.: Antalis Polska, Casinos Poland, Egis Polska, Nowa Itaka, ThyssenKrupp, Wardyńscy i Wspólnicy, Zakłady Chemiczne "Siarkopol" Tarnobrzeg, Oknoplast, Glaspol (grupa Saint Gobain) czy Bomi. Ostatnio do grona użytkowników QlikView dołączyły m.in. Iglotech, BRE Bank, Beeline i Fiat Bank.

Obok wzrastającej bazy klientów ważny jest również ich wysoki poziom zadowolenia potwierdzany przez niezależne instytucje badawcze.

Aberdeen Group nazwała QlikView jedynym "zwycięzcą" raportu 2009 Aberdeen AXIS for BI/Performance Management. Badania oparte były na metodologii AXIS koncentrującej się na doświadczeniach klientów. Jak stwierdzono w raporcie "Klienci QlikTech stale informują o poziomie wysokiej satysfakcji z użytkowania produktów firmy i najczęściej osiągają zamierzone cele związane z zakupem oprogramowania do projektów dotyczących zarządzania efektywnością. Interfejs programu znany jest ze swojej intuicyjności, co pozwala użytkownikom końcowym na jego szybkie przyswojenie."

- Business Application Research Center przyznał QlikView pierwsze miejsce w kategoriach "Łatwość użytkowania" i "Lojalność klientów" w BI Survey 8, największym na świecie niezależnym badaniu użytkowników oprogramowania Business Intelligence. QlikView zajął także najwyższe noty w kategoriach: "Korzyści z zakupu", 'Chęć dalszych zakupów" oraz "Najniższy koszt wdrożenia".

- Badanie International Data Corporation (IDC) wykazało, że klienci QlikView osiągają znacznie wyższy poziom satysfakcji ze swoich systemów BI niż użytkownicy innych systemów. Poproszeni o ocenę w skali od 1 do 5 poziomu swojej satysfakcji, 96% użytkowników QlikView wskazało trzy najwyższe poziomy zadowolenia. Badanie wykazało, że QlikView jest ulubionym rozwiązaniem BI z powodu wysokiego średniego zwrotu z inwestycji (ROI) na poziomie 186% i niskich kosztów użytkowania (wynoszących 53% kosztów innych rozwiązań BI).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200