SAP rozszerza ofertę rozwiązań analitycznych dla średnich firm

Na lipiec planowana jest premiera oprogramowania Business Objects Edge 4.0 oraz Crystal Server 2011. Oba produkty mają być dopasowane przede wszystkim do potrzeb firm małej i średniej wielkości.

Oprogramowanie Crystal Server 2011 jest bezpośrednią kontynuacją linii rozwiązań serwerowych Crystal Reports. Zdaniem przedstawicieli kierownictwa SAP zmiana nazwy jest podyktowana m.in. chęcią podkreślenia pozycjonowania oprogramowania jako rozwiązania analitycznego przeznaczonego dla mniejszych firm. "Zmieniając nazwę oprogramowania Crystal Reports chcieliśmy także podkreślić, że nie jest to już tylko narzędzie raportujące, ale system analityczny" - mówi Jayne Landry, wiceprezes SAP odpowiedzialna m.in. za systemy analityki biznesowej. Aplikację wyposażono w szereg nowych funkcji m.in. z zakresu drążenia danych oraz wizualizacji przetworzonych informacji. Wedle zapowiedzi z oprogramowania może korzystać maksymalnie 100 nazwanych użytkowników. Podstawowa, przeznaczona dla pięciu nazwanych użytkowników, licencja oprogramowania Crystal Server 2011 ma kosztować niecałe 2,5 tys. USD.

Natomiast oprogramowanie Business Objects Edge to przeznaczona dla średniej wielkości przedsiębiorstw wersja systemu analitycznego opartego na rozwiązaniach przejętej przez SAP firmy Business Objects. Według zapowiedzi premiera najnowszej wersji systemu Business Objects Edge zbiegnie się w czasie z terminem wprowadzenia na rynek korporacyjnego oprogramowania Business Objects w wersji 4.0. Zdaniem przedstawicieli SAP jest to zasadnicza zmiana w zakresie terminu wprowadzania aplikacji linii Business Objects na rynek - do tej pory przeznaczone dla mniejszych firm wersje oprogramowania trafiały do sprzedaży co najmniej kilka tygodni po wersji korporacyjnej. Podstawowy pakiet licencyjny oprogramowania Business Objects Edge ma pozwalać na korzystanie z systemu 10 nazwanym użytkownikom. Jego koszt to ok. 12 tys. USD.

Zobacz również:

  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl

Warto dodać, że z wcześniejszych zapowiedzi wynika, że platforma SAP Business Objects 4.0 będzie łączyć typowe mechanizmy Business Intelligence z funkcjonalnościami z zakresu zarządzania informacjami EIM. Usprawnienia wprowadzone w wersji 4.0 dotyczą również m.in. funkcjonalności z zakresu konsolidacji i integracji danych, skalowalności oprogramowania, natywnej obsługi dla 64-bitowej architektury systemowej oraz obsługi środowisk zwirtualizowanych. Władze SAP mają nadzieję, że jasny podział oferty oprogramowania klasy Business Intelligence przyczyni się m.in. do wzrostu zainteresowania aplikacjami raportująco-analitycznymi ze strony firm mniejszej wielkości. Ofeta SAP ma zakładać również dodatkowe udogodnienia dla firm decydujących się na zastąpienie mniej robudowanych wersji oprogramowania analitycznego rozwiązaniami bardziej zaawansowanymi. Jednocześnie wszystkie produkty analityczne w ofercie SAP mają charakteryzować się m.in. zbliżonym interfejsem obsługi i szerokimi możliwościami integracyjnymi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200