Za dużo spotkań, za mało narzędzi - pracownicy coraz bardziej sfrustrowani

Wśród pracowników międzynarodowych korporacji rośnie frustracja związana z koniecznością utrzymywania dużej liczby kontaktów służbowych i uczestnictwa w nadmiernej ilości spotkań biznesowych. Pracownikom brakuje m.in. dostępu do technologii wspierających zarządzanie kontaktami, efektywną komunikację i pracę w zespołach. Dostęp do takich rozwiązań ma statystycznie tylko co trzeci pracownik korporacji.

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy Alcatel-Lucent wzięło udział ponad 2,5 tys. pracowników i dyrektorów ds. IT ze średnich i dużych firm z całego świata. Potrzebę dostępu do narzędzi wspierających organizowanie wirtualnych spotkań i zarządzanie kontaktami deklaruje trzech na czterech (74 proc.) pracowników międzynarodowych firm. Jednak dostęp do takich rozwiązań ma statystycznie tylko co trzecia osoba zatrudniona w korporacji.

Zdaniem większości szeregowych pracowników rozwiązania z zakresu ujednoliconej komunikacji mogłyby znacznie zwiększyć ich wydajność i zaangażowanie w pracę. Respondenci wyrażali swoje niezadowolenie m.in. z użytkowanych obecnie narzędzi do organizowania wirtualnych spotkań. Zdaniem większości pracowników wykorzystywane rozwiązania nie spełniają podstawowych oczekiwań w zakresie intuicyjności obsługi i sprawności działania w warunkach zespołów rozproszonych. Ponad połowa ankietowanych podkreśla również konieczność lepszego zintegrowania różnych kanałów wymiany informacji. Za technologie pozytywnie wpływające na wydajność komunikacji i pracy zespołowej uznano m.in. systemy klasy Unified Communications, rozwiązania wspierające pracę zespołową, komunikatory internetowe oraz korporacyjne serwisy społecznościowe.

Jednocześnie, z przeprowadzonych analiz wynika, że z wdrożeniem rozwiązań z zakresu ujednoliconej komunikacji i środowisk wspierających pracę zespołową potencjalnie wiążą się istotne problemy związane z nadmiernym obciązeniem korporacyjnej infrastruktury informatycznej. Ankietowani szefowie ds. IT w większości podkreślali, że w ich firmach popularyzacja nowoczesnych systemów komunikacyjnych wpływa negatywnie na funkcjonowanie całej korporacyjnej infrastruktury IT. Poza kwestiami wydajnościowymi problematyczne okazało się m.in. zarządzanie coraz bardziej złożonymi sieciami oraz ich wydajnością. Tylko 40 proc. uczestniczących w badaniu dyrektorów ds. informatycznych przyznało, że w ich firmach wykorzystywane są rozwiązania pozwalające na zarządzanie ruchem w sieciach korporacyjnych pod kątem optymalizacji wydajności określonych aplikacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200