Apple, Facebook i Google supermarkami

W najnowszym, piątym rankingu Top20 Superbrands polskie marki nie wypadły najlepiej. Ale w rankingu, i to nawet na podium, znalazły się firmy informatyczne. Tyle, że nie polskie.

Na podium, srebrny medalista rankingu - firma Apple. "Jabłuszko" ustępuje popularności tylko Coca-Coli. W finałowej "20" znalazły się też marki, o których kilka lat temu nawet nie słyszano - na 8 miejscu Facebook, na 13 miejscu Google, na 18 miejscu Sony. Z Top20 Superbrands wypadła natomiast Nokia i Microsoft.

Jedyna polska firma, która znalazła się w pierwszej dwudziestce opublikowanego wczoraj prestiżowego rankingu Superbrands to Żywiec. Zdaniem specjalistów od brandingu polskie marki okazały się mało odporne na kryzys. Ich właściciele, szukając oszczędności całkowicie ograniczyli promocję wizerunku, co przełożyło się na obecność marki w świadomości odbiorców. W tym czasie w świadomości konsumentów zakorzeniły się marki globalne.

Zobacz również:

  • LG zmienia identyfikację wizualną - zaprezentowano nowe logo

Brandy takie jak Google czy Facebook idealnie wykorzystały koniunkturę, szybko zbudowały silną pozycję i zakorzeniły się w naszej świadomości. Zdaniem ekspertów, w takiej konkurencji polskie firmy nie mają szans, ponieważ w żadną z polskich marek nie inwestowano tak dużo ani tak konsekwentnie jak w zachodnie marki globalne. Bo marka by zdobyć podium rankingu Superbrands musi być wspierana marketingowo na całym świecie.

Czytaj także:

Marki Google, Microsoft i Apple rządzą

Ranking marek: TP i Era w czołówce, ale ze spadkiem, Allegro i nk.pl na szczytach

Najcenniejsze marki na świecie warte łącznie 2000 mld USD

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200