CeBIT 2011: SAP szykuje konkurenta dla Salesforce
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 01.03.2011, godz. 13:04
Władze niemieckiego koncernu zapowiedziały zamiar stworzenia szeregu, wyspecjalizowanych i oferowanych w formie usługi aplikacji, stanowiących rozszerzenie funkcjonalności typowych dla systemów ERP. Pierwszym rozwiązaniem z nowej oferty będzie platforma SAP Sales OnDemand, które potencjalnie będzie konkurować m.in. z usługami firmy Salesforce, oprogramowaniem Microsoft CRM Online oraz środowiskiem Oracle CRM OnDemand.
Analitycy nie wykluczają, że z czasem oprogramowanie SAP Sales OnDemand zajmie w ofercie niemieckiego koncernu miejsce oferowanego dziś oprogramowania klasy CRM. "Moim zdaniem początkowo SAP Sales OnDemand będzie posiadać co najwyżej 20 proc. funkcjonalności pełnego pakietu SAP CRM. Z pewnością będą to jednak te funkcjonalności, które zajmują 80 proc. czasu osób korzystających z typowych aplikacji wspierających zarządzanie relacjami z klientami" - twierdzi Ray Wang, właściciel firmy analitycznej Constellation Research. Według niego nowa platforma będzie stworzona pod kątem jak najlepszego wykorzystania nawyków wielu osób zaangażowanych w procesy sprzedażowe. Jako taka ma lepiej wspierać procesy związane z obsługą klientów. "Wiele aplikacji klasy CRM to narzędzia stworzone dla menedżerów, a nie dla sprzedawców. SAP tymczasem zapowiada zmianę tego podejścia" - mówi Ray Wang. Warto nadmienić, że podobne działania ukierunkowane na usprawnienia w zakresie ergonomii i prostoty obsługi oprogramowania zapowiadają również inni producenci systemów klasy CRM. Na usprawnieniach w zakresie obsługi oprogramowania i elastyczności interfejsu systemu koncentrują się m.in. zmiany wprowadzone w dostępnym od połowy lutego br. systemie Microsoft Dynamics CRM 2011.
Zgodnie z ujawnionymi informacjami z technologicznego punktu widzenia platforma Sales OnDemand bazuje głównie na rozwiązaniach opracowanych pod kątem środowiska Business ByDesign. Platforma SAP Sales OnDemand ma być publicznie dostępna w drugim kwartale br. Jeszcze w tym roku do oferty niemieckiego koncernu dołączyć mają analogiczne rozwiązania wspierające zarządzanie kosztami oraz działalnością w obszarze kadrowo-płacowym.