TED: Richard Branson opowiada o biznesie i spotkaniach ze śmiercią

Richard Branson jest jednym z najsłynniejszych na świecie przedsiębiorców. Brytyjczyk wzbogacił się na przemyśle fonograficznym (Virgin Records) oraz na linii lotniczej (Virgin Atlantic). Sławę przyniosły mu jednak nie tylko projekty biznesowe, ale przede wszystkim wyczyny sportowe - jako pierwszy okrążył kulę ziemską balonem na gorące powietrze.

Richard Branson podczas konferencji TED rozmawiał z Chrisem Andersonem o różnych momentach swojej kariery: o projektach, które przyniosły mu miliardy dolarów, o strachu podczas lotu balonem na wysokości 10 tys. metrów i o tym dlaczego trafiał do więzienia. Branson wyjaśnia dlaczego podjął ryzykowną decyzję o sprzedaniu czwartej na świecie wytwórnię fonograficzną Virgin Records i zainwestował pieniądze w 25. linię lotniczą Virgin Atlantic.

Życie Richarda Bransona pełne jest niesamowitych paradoksów: podczas rozmowy opowiada o tym jak zostałem ojcem chrzestnym dziecka jednej z niezadowolonych klientek i o tym, że można prowadzić biznes generujący 25 mld dolarów przychodu i zatrudniający 55 tys. pracowników nie rozróżniając zysków netto od brutto! Branson przez lata nie rozróżniał tych dwóch pojęć, ponieważ zakończył edukację szkolną w wieku 15 lat i jest dyslektykiem. Paradoksem jest również fakt, że otrzymał od brytyjskiej królowej tytuł szlachecki, mimo wydania ćwierć wieku wcześniej kontrowersyjnego utworu Sex Pistols "God save the Queen".

Podczas konferencji TED występujący opowiadają o swoich doświadczeniach, przemyśleniach, wynikach badań lub ideach. Nazwa "TED" to skrót od słów "Technology, Entertainment, Design", a konferencja odbywa się pod hasłem "Ideas worth spreading" - idee warte rozpowszechnienia.

Na stronach Computerworld.pl prezentujemy kilka najciekawszych zdaniem redakcji prezentacji. Po obejrzeniu wystąpienia zapraszamy do jego oceny. Dzięki głosom Czytelników zrobimy zestawienie najciekawszych przemówień z konferencji TED.

Film jest dostępny w wersji z polskimi napisami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200