IDC: Polski rynek materiałów eksploatacyjnych rośnie pomimo kryzysu

Mimo kryzysu rynek materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących wzrósł o 4%. Zmieniła się jednak jego struktura: Polacy zaczęli oszczędzać i korzystają z zamienników oryginalnych materiałów eksploatacyjnych.

W 2009 roku w Polsce sprzedano blisko 15,8 mln sztuk materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących, podało IDC Polska, co stanowiło ponad 4% wzrost w porównaniu z rokiem 2008.

"Rynek materiałów eksploatacyjnych zanotował największy wzrost w segmencie kartridży atramentowych. Spowolnienie gospodarcze spowodowało jednak duży spadek w segmencie laserowych tonerów, używanych głównie w biurach i firmach“ - powiedziała Joanna Pupkowska, IDC EMEA Program Manager, Imaging & Hardcopy Devices.

Największy spadek zanotowano w segmencie materiałów oryginalnych. W tym samym czasie, segment kompatybilnych materiałów eksploatacyjnych odznaczał się najwyższą dynamiką sprzedaży.

W wyniku kryzysu udziały producentów oryginalnych znacząco spadły, na korzyść producentów kompatybilnych i segmentu usług ponownego napełniania pustych kartridży. "Znaczący wzrost w segmentach kompatybilnym i ponownego napełniania spowodowany był głównie niższą ceną materiałów eksploatacyjnych, co miało kluczowe znaczenie w obliczu oszczędności, którym firmy musiały stawić czoła" - dodała Joanna Pupkowska.

W roku 2009 do czołówki marek kompatybilnych zaliczał się ActiveJet, Blackpoint, Pryzmat, Incore i TF-1.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200