Nokia: pierwszy kwartał dobry, ale poniżej oczekiwań

W pierwszym kwartale 2010 roku Nokia odnotowała wzrosty, zwłaszcza w segmencie smartfonów i mobilnych komputerów (57% w stosunku do pierwszego kwartału 2009 roku). Analitycy IDC zwracają jednak uwagę na fakt, że 1Q 2009 był najsłabszym kwartałem w historii firmy. Nokia musi też się zmierzyć z silną pozycją Samsunga, RIM i Apple.

W pierwszym kwartale 2010 roku Nokia sprzedała 107,8 mln sztuk urządzeń. Oznacza to wzrost o 16% rok do roku, ale jednocześnie spadek o 15% w stosunku do ostatniego kwartału ubiegłego roku.

Nokia coraz lepiej radzi sobie w segmencie smartfonów i przenośnych komputerów - sprzedaż wzrosła o 57% w stosunku do 1Q 2009 r. Średnia cena sprzedanego urządzenia spadła z 66 euro w ostatnim kwartale 2009 r. do 62 euro.

Zobacz również:

  • Dobre wyniki finansowe Fortinet
  • Fortinet ogłosił wyniki finansowe za drugi kwartał 2023 roku
  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach

Mimo wzrostów sprzedaży i zysku w wysokości 349 mln euro inwestorzy nie są zadowoleni: cena akcji Nokii na fińskiej giełdzie spadła o ponad 12%.

Według analityków firmy badawczej IDC wzrost sprzedaży nie jest satysfakcjonujący, ponieważ jest porównywany z pierwszym kwartałem 2009 r., który był najgorszym w historii firmy.

Według ich szacunków firma ma nadal silną pozycję na rynkach wschodzących, jednak zdecydowanie gorzej radzi sobie na dojrzałych rynkach, gdzie ostro konkurują z nią Samsung, RIM (producent urządzeń BlackBerry) i Apple. Nokia w celu utrzymania sprzedaży konkuruje z nimi jedynie obniżką cen. Pozycję producenta może wzmocnić zwiększenie obecności w segmencie smartfonów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200