20 lat minęło

Na początku lat 90. najważniejsza była technologia, a element marketingowo-sprzedażowy rodził się sam. Nie mieliśmy wtedy - jak ma to miejsce obecnie - zastępu ludzi, którzy wspieraliby proces sprzedaży. Wtedy byli ludzie-orkiestry - jeden człowiek wymyślał rozwiązanie, sprawdzał ceny i sprzedawał to, co stworzył.

Paweł CZAJKOWSKI, prezes zarządu HP Polska

Interesuje mnie teoria tzw. disruptive technology. Według niej, firma wymyślając produkt tworzy coś, co jest dla klientów za drogie i nie ma jeszcze oczekiwanej funkcjonalności. W pewnym momencie proporcje ceny do funkcjonalności są idealne. Jednak producent rozwijając produkt z czasem rozszerza jego funkcjonalność a ta w pewnym momencie wykracza poza oczekiwania konsumenta. Jest to czas, kiedy na rynku pojawiają się firmy z podobnym produktem, jednak mniej zaawansowanym. Dotychczasowy lider czuje się zagrożony i próbuje opracować produkt podobny do tego. Nowa firma zaś wchodzi na jego strategiczny rynek. Chcę dokonać takiego przełomu wewnętrznie, wprowadzając zupełnie nowy produkt dostosowany do potrzeb rynku MSP.

Marzena Tarkowska, prezes zarządu Xerox Polska

Nie mamy, co prawda 20-letniej historii, jak niektórzy nasi konkurenci, dobrze zadomowieni na polskim rynku. Działamy tutaj dopiero od dwóch lat, ale polski rynek posiada dla nas ogromny potencjał. Wygraliśmy kilka kluczowych przetargów dla instytucji finansowych - branży, która zatrudnia najwyższej klasy specjalistów IT. Jeśli banki wybierają nas, a nie konkurentów, to świadczy,

że dla młodych, ambitnych firm wciąż jest w naszym

kraju miejsce.

Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowo-Wschodniej, Interactive Intelligence

Z branżą IT jestem związany od 1991 r., gdy - mając dość pracy w poprzedniej firmie - postanowiłem, że czas na zmiany. Zaczynałem od składania komputerów. Wówczas chyba każdy montował i sprzedawał komputery. Taki był rynek. Już po 3 miesiącach nowy pracodawca uznał jednak, że się tam marnuję. Od czterech lat kieruję firmą Qumak-Sekom. W przyszłym roku chcemy rozpocząć ekspansję międzynarodową na zachód Europy ze "sztandarowym naszym produktem" - rozwiązaniami dla tzw. inteligentnych budynków.

Paweł Jaguś, prezes zarządu Qumak-Sekom

DEC był firmą z długą tradycją, obecną w Polsce również przed obowiązywaniem embarga. Choć słabo tutaj działała, jeśli chodzi o marketing rozwiązań, to ludzie, którzy w niej pracowali, byli bardzo otwarci.

Jacek Duch, przewodniczący

Rady Nadzorczej Asseco Poland

Przyglądam się rynkowi systemów przechowywania danych, który rośnie w zastraszającym tempie. Do dziś wytworzyliśmy na świecie 487 mld GB danych, co daje 45 GB na każdego mieszkańca Ziemi. Liczba ta podwaja się co 18 miesięcy. Jeśli do tego dodamy fakt, że co roku robimy 50 mld zdjęć cyfrowych to… w nowej pracy na pewno nie będę się nudził, jak nie nudziłem się kiedyś budując pierwsze sieci w Polsce.

Dariusz Chwiejczak, dyrektor generalny EMC Poland

W chwili, kiedy społeczeństwo da sygnał, że Internet i szeroko pojęte techniki informacyjne są mu niezbędne, rządzący i politycy, zajmą się działaniami w tym obszarze. Premier Donald Tusk dostrzega konieczność jak najszybszej informatyzacji i rozwoju nowych technologii.

Andrzej Dulka, prezes zarządu polskiego oddziału Alcatel-Lucent


TOP 200