2 miliardy internautów na całym świecie

Według ONZ liczba internautów na całym świecie przekroczyła już dwa miliardy. Jeszcze lepiej jest w świecie telefonii komórkowej.

Pracami nad dokumentem zajmował się Międzynarodowy Związek Telekomunikacji - najstarsza na świecie organizacja międzynarodowa (założona w 1865 roku), a zarazem jeden z wyspecjalizowanych działów ONZ. Związek porównywał liczbę internautów sprzed dziesięciu lat z liczbą osób, które korzystają z Internetu obecnie. Widać tu wyraźną tendencję zwyżkową. Dziesięć lat temu, na całym świecie było mniej niż 400 milionów internautów. Dziś jest ich dokładnie 2,08 mld. Oznacza to, że mniej więcej 1/3 ludzkości korzysta z zasobów Internetu. W dokumencie napisano również, że 950 milionów osób korzysta z mobilnego łącza szerokopasmowego, a 555 milionów ze stałego łącza szerokopasmowego.

Przy okazji ujawniono także, ile abonamentów w sieciach telefonii komórkowej wykupiono już na całym świecie. W roku 2000 było ich 500 mln. Obecnie ich liczba wzrosła do ponad pięciu miliardów. Warto jednak pamiętać, że liczba ta nie przekłada się na ilość osób korzystających z telefonów komórkowych, a jedynie na ilość abonamentów.

Zobacz również:

  • ONZ rekrutuje roboty, aby osiągnąć globalne cele rozwoju
  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Idealne miejsce dla rozwoju pracowników

Rok 2010 w liczbach

Ciekawe informacje na temat Internetu opublikował również Focus. Jego redakcja zebrała dane na temat tego, jak w liczbach sieć wyglądała w zeszłym roku. Wynika z nich, że 1,9 mld ludzi na całym świecie korzysta z poczty elektronicznej, a dziennie na całym świecie wysyła się 294 mld. wiadomości email. Niestety 89% z maili rozesłanych w roku 2010 to spam.

Równie ciekawie prezentują się dane na temat największych serwisów. Z obliczeń Focusa wynika, że użytkownicy Facebooka każdego dnia instalują około 20 milionów aplikacji. Inne serwisy społecznościowe także nie narzekają na brak zainteresowania ze strony internautów. W zeszłym roku na Twitterze przybyło 100 milionów kont, a w ciągu roku użytkownicy serwisu wysłali 25 miliardów wiadomości. Szalenie popularny jest także YouTube. Dziennie ogląda się na nim około dwóch miliardów plików wideo, a co minutę serwis wzbogaca się o materiały filmowe trwające w sumie 35 godzin. Jak liczby te będą wyglądały za kolejne dziesięć lat? Prawie na pewno jeszcze bardziej imponująco.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200