160 mln zł na promocję polskich firm
- 29.03.2013, godz. 13:13
Do 30 czerwca 2013 r. polscy przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie działań promocyjnych prowadzonych w Algierii, Brazylii, Kanadzie, Kazachstanie i Turcji.
Rynki tych krajów są - zdaniem analityków Ministerstwa Gospodarki - szczególnie chłonne i stabilne, a ich łączny udział w polskim eksporcie wynosi obecnie tylko 2%.
Do rozdysponowania jest ponad 15 mln zł. Kolejne 145 mln zł jest przeznaczone na realizację branżowych programów promocji. Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Działania realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (poddziałania 6.5.1 "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych" oraz 6.5.2 "Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji").
Przedsiębiorcy mogą uzyskać zwrot nawet 75 proc. kosztów poniesionych na udział w wybranych targach i konferencjach. O dofinansowanie mogą się ubiegać przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą i mający siedzibę w Polsce, a w przypadku osób fizycznych - miejsce zamieszkania na terenie kraju.