MicroStrategy chce utrzymać niezależność

W odpowiedzi na kolejne akwizycje na rynku oprogramowania do analiz biznesowych firma zamierza prowadzić "agresywne działania rekrutacyjne" wśród pracowników Business Objects i Cognos. Będzie również aktywnie zabiegać o nowych klientów.

Nieco ponad tydzień temu IBM ogłosił, że za 4,9 mld USD przejmie firmę Cognos. W połowie października SAP za 6,8 mld USD kupił Business Objects, a w kwietniu Oracle zdecydował się zapłacić 3,3 mld USD za Hyperion Solutions. MicroStrategy jest powszechnie wymieniany jako kolejny kandydat do zakupu przez większy koncern IT. Jednak zgodnie z zapowiedziami, firma chce nie tylko pozostać niezależną, ale również skorzystać na zaistniałej sytuacji.

Według Vince`a Gabriele, zastępcy szefa działu HR MicroStrategy, podejmowane obecnie działania mają na celu pozyskanie dotychczasowych pracowników Business Objects i Cognos, którzy czują się zagrożeni zmieniającą się sytuacją ich dotychczasowych firm. Częścią nowej strategii rekrutacyjnej ma być m.in. organizacja dni otwartych w 17 oddziałach MicroStrategy. Dodatkowo utworzony został specjalny zespół rekrutacyjny. Firma MicroStrategy jest zainteresowana m.in. pracownikami szczebla kierowniczego, zespołami ds. sprzedaży i personelem obsługi klienta, a być może także kadrą techniczną.

Sanju Bansal, współzałożyciel MicroStrategy ocenia, że w obecnej sytuacji znacznie korzystniej - z punktu widzenia interesów firmy i jej klientów - będzie pozostać niezależnym dostawcą. Jego zdaniem, mimo postępującej konsolidacji na rynku oprogramowania BI i wzrastającej presji akcjonariuszy, firma może pozostać niezależna, ponieważ jej władze dysponują akcjami uprzywilejowanymi, a co za tym idzie również większością głosów na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. "Nasze rozwiązania działają ze wszystkimi najważniejszymi systemami baz danych i systemami ERP, we wszystkim środowiskach operacyjnych. To nasz atut" - mówi Sanju Bansal.

MicroStrategy chce również skorzystać z luki produktowej, która - zdaniem władz firmy - będzie efektem konsolidacji rynku i pozyskać jak największą liczbę klientów, korzystających z oprogramowania przejętych firm. W notatce rozesłanej do pracowników, Michael Saylor, prezes MicroStrategy, napisał: "Przypuszczamy, że nasi konkurenci będą w najbliższym czasie zmagać się z problemami związanymi ze zmianą zarządu i strategii, a ich nowi właściciele zrezygnują z rozwoju lub wsparcia części linii produktowych przejętych firm, a z tego powodu stracą część klientów." Zdaniem Michaela Saylora, w najbliższym czasie rozwiązania firm Cognos i Business Objects będą rozwijane wolniej, gdyż firmy te będą skupione na integracji oraz tworzeniu platform pośredniczących odpowiednio z oprogramowaniem IBM i SAP.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200