13 użytecznych funkcji oferowanych przez pakiet Microsoft Office 365
- Janusz Chustecki,
- 19.04.2011, godz. 16:17
Microsoft udostępnił użytkownikom do testowania 18-go kwietnia br. oficjalną wersję beta swojej nowej usługi. Jak wygląda Office 365?
W skład pakietu usług nazwanych przez Microsoft Office 365 wchodzą Office Professional Plus, SharePoint Online, Exchange Online oraz Lync Online.
Zapraszamy do zapoznania się z kilkunastoma interesującymi funkcjami pakietu Office 365
<b>Zarządzanie</b>
W przejrzysty sposób możemy zarządzać użytkownikami oraz konfigurować usługi Exchange, SharePoint i Lync Online.
<b>Rozwiązywanie problemów zanim się pojawią</b>
Za pomocą zakładki "service status" administrator może monitorować stan usług oferowane przez pakiet Microsoft Office 365, wykrywając zawczasu potencjalne problemy.
<b>Narzędzia do zarządzania smartfonami</b>
Za pomocą ExchangeOnline ActiveSync administrator może kontrolować politykę korzystania z urządzeń mobilnych, wymuszając np. stosowanie silnych haseł czy kontrolować niektóre funkcje związane z warstwą sprzętową smartfonów.
<b>Dostęp do programu Sharepoint Online dla zewnętrznych użytkowników</b>
Administrator może konfigurować na różne sposoby aplikację SharePoint Online, przyznając np. użytkownikom korzystającym z usługi Team Site prawo zapraszania innych osób, działających poza naszą organizacją.
<b>Poszerzone możliwości usługi Team Site</b>
Korzystając z opcji oferowanych przez aplikację SharePoint Online, użytkownik usługi Team Site może szybko dodawać innych użytkowników, mających zewnętrzne adresy e-mail.
<b>Nowe możliwości Outlook Web Application</b>
Outlook Web Application oferuje wiele funkcji, które znajdują się w aplikacji uruchamianej bezpośrednio na komputerze. Są to np. opcje, do których użytkownik uzyskuje szybko dostęp klikając prawym przyciskiem myszy.
<b>Solidny kalendarz i zadania</b>
Office 365 Outlook Web App nie ustępuje możliwościami zarządzania kalendarzem czy zadaniami,kalendarzowi dostępnemu z desktopowej aplikacji Outlook.
<b>Śledzenie statusu innych użytkowników</b>
Wykorzystując możliwości programów Outlook czy Web App, użytkownicy mogą zawsze sprawdzać czy inni użytkownicy są dostępni i komunikować się z nimi za pomocą Lync Online czy to zestawiając sesję komunikatora czy też pełną wersję spotkania.
<b>Zaawansowane mechanizmy współużytkowania dokumentów</b>
Aplikacje Office Plus udostępniają kilka łatwych do obsługi opcji, które pozwalają współużytkować dokumenty używane w ramach oprogramowania SharePoint Online Team Site.
<b>Zaawansowane opcje edycji dokumentów</b>
Użytkownicy mają do dyspozycji zestaw opcji do przeglądania i edytowania dokumentów, zarówno tych budowanych przy użyciu rodzimych aplikacji, jak i dokumentów otwieranych przez różne przeglądarki.
<b>Monitorowanie stanu współużytkowanych dokumentów</b>
Office 365 oferuje mechanizmy pozwalające sprawdzać, kto w tym samym czasie przegląda czy edytuje określony dokument. Pozwalają one też dokładnie monitorować i oglądać zmiany wprowadzone do dokumentu przez każdego użytkownika.
<b>Synchronizacja offline-online</b>
SharePoint Workspace pozwala użytkownikom przeglądać dokumenty w trybie offline i następnie synchronizować wprowadzone do nich zmiany ze źródłowym dokumentem w momencie uzyskania dostępu do aplikacji Office 365.
<b>Dostęp do dokumentów z poziomu smartfonu</b>
Opcja Office Hub - dostępna na urządzeniach mobilnych Windows Phone 7 - pozwala użytkownikom uzyskiwać dostęp do dokumentów znajdujących się w bibliotekach Team Sites i pracować nad nimi przy użyciu smartfonu.
Computerworld dostarcza najświeższe informacje, opinie, prognozy i analizy z branży IT w Polsce i na świecie.
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]