12 porad jak zrobić dobrą stronę mobilną

7 - Uwaga na JavaScript

Kod napisany w języku JavaScript znajduje się na większości stron www. Problem z urządzeniami mobilnymi polega na tym, że taki kod działa inaczej na urządzeniach mobilnych. Dean Hume wyjaśnia: „Kod JavaScript działa różnie na różnych przeglądarkach i urządzeniach. Nawet różne modele tego samego telefonu mogą zachowywać się całkiem inaczej, gdy chodzi o obsługę JavaScriptu. Nie oznacza to, że należy unikać używania JavaScript, ale lepiej mieć na uwadze różnice, a także to, że zły kod może wpływać na sprawność działania strony mobilnej”.

8 - Informacje kontaktowe

Każda strona mobilna musi zawierać łatwo dostępne informacje kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres, informacje o lokalizacji oraz dodatkowe informacje biznesowe. Anthony Overkamp, dyrektor w agencji Engage, specjalizującej się w projektowaniu i tworzeniu oprogramowania, mówi: „Należy pamiętać o kontekście, w którym korzysta się z danej strony. Użytkownicy często szukają godzin otwarcia sklepów, informacji kontaktowych oraz lokalizacji. Im łatwiej mogą to znaleźć i skorzystać z pozysktanych tą drogą informacji, tym lepsze będzie ogólne wrażenie użytkownika”.

Zobacz również:

  • Zainfekowany smartfon - przedstawiamy najpopularniejsze objawy
  • Najlepsze MDM-y do ochrony urządzeń mobilnych na 2023

9 - Mądre użycie multimediów

Należy rozważyć użycie materiałów wideo, ale robić to ostrożnie. Mimo ograniczeń technologicznych to ważny składnik treści. Russ Somers, wiceprezes ds marketingu w firmie Invodo, mówi: „Wideo jest absolutnie niezbędnym składnikiem każdej strony mobilnej. Użytkownicy urządzeń przenośnych, takich jak smartfony i tablety, trzy razy częściej chcą oglądać materiały wideo niż użytkownicy zwykłych stacji roboczych i laptopów. Trzeba korzystać z technologii, która daje dobre wrażenie użytkownika. Odtwarzacz wideo musi korzystać z HTML5, by działał na większości urządzeń, i musi być lekki – nie może pochłaniać dużo pasma i mocy obliczeniowej urządzenia”.

10 - Czytelne formularze

Stosowane formularze muszą być dostosowane do możliwości sprzętowych, oczekiwań użytkownika i stylu wykorzystywania danego urządzenia. Zubin Mowlavi, CEO Lucid Fusion, mówi: „Od użytkownika należy wymagań minimum informacji kontaktowych kontaktowych. Należy minimalizować liczbę i rozmiar pól, wykorzystując przy tym technologię dostępną w samych urządzeniach, by optymalizować użyteczność. Można skorzystać z GPS, a zatem prościej użyć lokalizacji wbudowanej w sprzęt, niż żądać wpisywania miasta i kodu pocztowego”.

11 - Rozważyć geolokalizację

Wspomniana w poprzednim punkcie geolokalizacja może być ważną zaletą urządzeń mobilnych. Michael Read, CEO agencji The Level, zajmującej się projektowaniem stron webowych, wyjaśnia: „Za pomocą geolokalizacji można udzielać wskazówek, sprawdzić dostępność towaru w najbliższym sklepie, można także prowadzić kierowane akcje promocyjne, zaoferować płatność w lokalnej walucie, połączyć z sieciami społecznościowymi”.

12 - Testować na wielu urządzeniach

Niezależnie od założeń i planów, całą treść należy przetestować na różnych urządzeniach, platformach i systemach operacyjnych. Debbie Carkner z agencji SMITH, zajmującej się badaniem wrażenia użytkownika, mówi: „Należy pamiętać o przetestowaniu wrażenia użytkownika na różnych platformach. Na rynku pojawiają się już narzędzia do przeprowadzania takich testów, niektóre z nich to Solidifyapp, UXRecorder, POP and delight.io”.


TOP 200