Dell poszukał w Motoroli

Michael Dell, tuż po ponownym przejęciu sterów w koncernie, zdecydował się na wzmocnienie kierownictwa firmy "zewnętrznym nabytkiem". Nowym szefem ds. produktów konsumenckich w Dellu będzie Ron Garriques, dotychczas kierujący działem rozwiązań mobilnych w koncernie Motorola.

Dell poszukał w Motoroli

Ron Garriques

Warunki jakie zaproponował Dell musiały być naprawdę atrakcyjne. Garriques właściwie z dnia na dzień rozstał się ze swoim stanowiskiem w Motoroli. Teraz będzie zarządzał nową komórka w Dellu, będąc odpowiedzialnym za sprzedaż wszystkich produktów kierowanych na rynek konsumencki: desktopów, notebooków, oprogramowania i urządzeń peryferyjnych.

Ron Garriques znalazł się w Dellu ze względu na duże doświadczenie w sprzedaży (zwłaszcza telefonów Motorolii) na rynkach międzynarodowych. Jak wskazują analitycy, zbyt mała aktywność poza USA, m.in. w krajach rozwijających się, to jedna z przyczyn pogorszenia się wyników Della w ostatnim czasie. Na razie nic jednak nie wskazuje na to, aby plan wzmocnienia obecności w segmencie konsumenckim miał zaowocować zerwaniem ze strategią sprzedaży bezpośredniej i zalewem sklepowych półek na całym świecie przez produkty marki Dell.

Przypomnijmy, że problemy koncernu w kilku ostatnich kwartałach spowodowały odejście dyrektora zarządzającego Kevina Rollinsa i powrót Michaela Della na to stanowisko. Więcej na ten temat pisaliśmy w tekście: Koncernem Dell ponownie będzie kierował jego założyciel.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200