Dell poszukał w Motoroli
- Jarosław Ochab,
- 19.02.2007, godz. 12:40
Michael Dell, tuż po ponownym przejęciu sterów w koncernie, zdecydował się na wzmocnienie kierownictwa firmy "zewnętrznym nabytkiem". Nowym szefem ds. produktów konsumenckich w Dellu będzie Ron Garriques, dotychczas kierujący działem rozwiązań mobilnych w koncernie Motorola.
Ron Garriques znalazł się w Dellu ze względu na duże doświadczenie w sprzedaży (zwłaszcza telefonów Motorolii) na rynkach międzynarodowych. Jak wskazują analitycy, zbyt mała aktywność poza USA, m.in. w krajach rozwijających się, to jedna z przyczyn pogorszenia się wyników Della w ostatnim czasie. Na razie nic jednak nie wskazuje na to, aby plan wzmocnienia obecności w segmencie konsumenckim miał zaowocować zerwaniem ze strategią sprzedaży bezpośredniej i zalewem sklepowych półek na całym świecie przez produkty marki Dell.
Przypomnijmy, że problemy koncernu w kilku ostatnich kwartałach spowodowały odejście dyrektora zarządzającego Kevina Rollinsa i powrót Michaela Della na to stanowisko. Więcej na ten temat pisaliśmy w tekście: Koncernem Dell ponownie będzie kierował jego założyciel.