10 najważniejszych funkcji MS Office 2010
- IDG News Service,
- ants,
- 27.05.2010, godz. 11:14
Pobierz:
Polecamy:
- Microsoft prezentuje Office 2010
- Office 2010 - poznaj nowe funkcje pakietu biurowego
- Microsoft Office 2010 Technical Preview pod lupą
- Office 2010 beta dostępny dla wszystkich
- Microsoft Office Web Apps - pokaz możliwości
- Office 2010 Starter - pierwszy test darmowego pakietu biurowego
- MS Office 2010 gotowy do produkcji
- Pobierz książkę "First Look: Microsoft Office 2010"
- LinkedIn już w Outlooku. Wkrótce Facebook i MySpace
Zobacz też:
6. PowerPivot w Excelu
Drugą nowością jest PowerPivot - opcjonalny dodatek do Excela, który ułatwia manipulowanie rozbudowanymi arkuszami i szybkie wykonywanie skomplikowanych operacji obliczeniowych. PowerPivot to tak naprawdę narzędzie programistyczne, dzięki któremu użytkownik może przygotowywać skomplikowane wyliczenia czy wykresy, wykorzystując dane pobierane z zewnętrznych źródeł (np. baz danych SQL, MS Access itp.).
7. Funkcja Broadcast w PowerPoincie
Ta nowość zainteresuje użytkowników często przygotowujących prezentacje. Broadcast umożliwia łatwe udostępnienie prezentacji współpracownikom czy klientom - wystarczy do tego kilka kliknięć myszą. Użytkownik może wykorzystać do tego usługę Windows Live lub działający lokalnie serwer Broadcast. Prezentacja może być transmitowana online do jednego lub wielu użytkowników (zaś operator przez cały czas może kontrolować jej wyświetlanie)
Zobacz również:
8. Kompresja w PowerPoincie
Prezentacje PowerPoint to świetny sposób na czytelne przedstawienie danych - problem w tym, że dokumenty te często rozrastają do monstrualnych rozmiarów (szczególnie, jeśli prezentacja zawiera multimedia).
Na szczęście w PowerPoincie 2010 pojawiła się możliwość kompresowania plików - przy czym użytkownik może sam zdecydować, jak bardzo plik ma zostać "spakowany" (dzięki temu można osiągnąć optymalny kompromis pomiędzy jakością a wielkością pliku). Domyślnie dostępne są trzy tryby: jakość prezentacyjna, jakość internetowa oraz niska jakość.
9. Podgląd wklejania
Użytkownicy MS Office wciąż coś kopiują i wklejają - tekst, obiekty graficzne itp. Często zdarza się jednak, że wklejają nie to, co chcieli - bo do tej pory w pakiecie nie było narzędzia umożliwiającego wygodne sprawdzenie, co pojawi się w dokumencie po wciśnięciu ctrl+v. Ale w wersji 2010 pojawił się podgląd wklejania - dzięki temu użytkownik może zobaczyć, jak zmieni się dokument po wklejeniu zawartości schowka zanim nastąpi taka operacja.
10. Widok konwersacji w Outlooku
MS Outlook przez lata pozostawał najbardziej przywiązanym do tradycji elementem rodziny MS Office - klient pocztowy ewoluował bardzo powoli. Ale w wersji 2010 pojawiło się sporo naprawdę istotnych nowości, w tym przede wszystkim nowy sposób organizowania korespondencji - czyli widok konwersacji. Dzięki temu rozwiązaniu dużo łatwiejsze jest przeglądanie i organizowanie poczty - szczególnie, jeśli użytkownik prowadzi intensywną korespondencję.