Computerworld.pl

  • Konferencje
  • Okiem Prezesa
  • Tematy
    • Agile
    • Aplikacje Biznesowe
    • Bezpieczeństwo
    • Big Data
    • Cloud Computing
    • DataCenter
    • GDPR/RODO
    • SDN
    • Sieci
    • Smart City
    • Praca w IT
    • Przemysł 4.0
    • Digital Leaders
  • Badanie AudIT
  • Biblioteka IT
  • Prenumerata
  • Strefy tematyczne
    • Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
    • Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
    • Cisco Webex
    • Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
    • Fortinet Bezpieczna praca zdalna
    • Fortinet Cyberbezpieczeństwo
    • Google Cloud
    • HPE GreenLake
    • HPE Infrastruktura
    • IBM Security University 2020
    • IBM Data and AI Virtual Forum Poland
    • IFS Applications
    • SAP Analityka Big Data
    • SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
    • VMware SD-WAN by VeloCloud
×
 
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
  • Agile
  • Aplikacje Biznesowe
  • Bezpieczeństwo
  • Big Data
  • Cloud Computing
  • DataCenter
  • GDPR/RODO
  • SDN
  • Sieci
  • Smart City
  • Praca w IT
  • Przemysł 4.0
  • Digital Leaders
Strefy tematyczne
  • Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
  • Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
  • Cisco Webex
  • Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
  • Fortinet Bezpieczna praca zdalna
  • Fortinet Cyberbezpieczeństwo
  • Google Cloud
  • HPE GreenLake
  • HPE Infrastruktura
  • IBM Security University 2020
  • IBM Data and AI Virtual Forum Poland
  • IFS Applications
  • SAP Analityka Big Data
  • SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
Prenumerata
Archiwum
Download
Newslettery
  • Kontakt |
  • Reklama |
  • Usługi marketingowe |
  • Prenumerata |
  • Newslettery |
  • RSS |
  • Polityka prywatności |
  • Polityka ciasteczek |
  • |
  • Wytyczne ASME |
  • Regulamin |
  • Znajdź nas
  1. Strona główna
  2. Wiadomości
  3. 10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami...

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT

  • Computerworld Online/DP,
  • 21.03.2016, godz. 09:10
    • nauka
    • planowanie
    • szkolenia
    • wskazówki
  • Udostępnij
    Tweet

Profesjonaliści w branży dzielą się wskazówkami, które pomogą w zarządzaniu, motywowaniu, inspirowaniu i lepszej współpracy z zespołem.

Przejdź do galerii

Podziel się

Udostępnij
Tweet
10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT ()

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (1 z 11)

10 ekspertów, 10 porad

Najlepsi liderzy wiedzą nie tylko jak, ale także gdzie mogą szukać wskazówek. Często właśnie u kogoś wyższego stanowiskiem bądź po prostu innego pracownika. Jednak co zrobić, jeśli jesteś szefem działu? W większości przypadków możesz skorzystać z pomocy ekspertów spoza branży: najlepiej tych, którzy są dobrymi liderami i mają spore doświadczenie zarówno na polu technicznym, jak i nietechnicznym.

I właśnie tu wchodzą do gry nasi eksperci. CIO.com zapytał ich o najlepsze porady, jakich udzieliliby liderom współczesnej branży IT, dzięki którym utrzymają się na szczycie, będą w stanie bardziej efektywnie zarządzać zespołem i pracą, a nawet poradzić sobie z niektórymi kłopotliwymi problemami, powodującymi niekiedy bezsenność.

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (2 z 11)

1. Sporządź plan, by odpowiednio spożytkować swoją energię

„By żyć tak, jak chcesz, odpowiednie zarządzanie poziomem energii w ciągu dnia jest kluczowe. Oto trzy wskazówki, dzięki którym będziesz miał podczas pracy w IT więcej energii. By zwiększyć energię fizyczną, zaplanuj przynajmniej jedno spotkanie na spacerze na dzień – dzięki temu tlen i glukoza będą lepiej krążyły po Twoim organizmie. Aby zwiększyć energię mentalną skup się na jednym zadaniu nieprzerwanie przez 90 minut, a następnie zrób sobie przerwę z dala od biurka. Prawdopodobnie w ciągu tych 90 minut zrobisz więcej niż w ciągu całej reszty dnia. Aby utrzymać stabilny poziom energii przez cały dzień, spróbuj ustalić konkretne etapy swojej pracy, nie umawiając się na przykład na spotkania trwające dłużej niż 90 minut bądź robiąc przerwy po 45 minutach.”

- Anne Loehr, trenerka w zakresie kierownictwa i pisarka

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (3 z 11)

10. Skup się na korzyściach płynących ze szkoleń

„Pokaż, jaki wpływ na rozwój firmy mają szkolenia. Dzisiejsze szkolenia muszą pozytywnie wpływać na rezultaty finansowe. W nieformalnej ankiecie Fortune 500, w której uczestniczyło 15 kierowników wyższego szczebla, 93 procent było zdania, że efekty szkoleń powinny być bezpośrednio widoczne w wynikach biznesowych. Oczywiście, wymaga to czasu, energii, wkładu finansowego i odpowiednio wykwalifikowanych ludzi, dlatego wiele firm je ignoruje. Szkolenie to swego rodzaju kompromis, gdzie odniesione korzyści wyraźnie przewyższają włożone w nie koszty. Firmy powinny zainwestować kilka dolarów teraz, by później cieszyć się dużymi zyskami.”

- William Hall, wiceprezes ds. nauki i rozwoju w „Simulation Studios”

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (4 z 11)

2. O celach, zwycięstwach i strategiach informuj zespół osobiście

„Nie powinien być zaskoczeniem fakt, że menedżerowie w środowiskach IT często mają zwyczaj wykorzystywania do różnych celów technologii IT. Komunikowanie się za pośrednictwem Internetu bądź różnych aplikacji może być zdecydowanie szybsze, ale nie zawsze tak skuteczne, jak spotkanie w cztery oczy. Liderzy w sektorze IT muszą o tym pamiętać – szybko nie zawsze równa się skutecznie. I tu nie ma wyjątków, najbardziej efektywna jest komunikacja twarzą w twarz. Wyjaśnienie szczegółów dotyczących projektu, rozmowa na temat niezbędnych usprawnień, powiedziane od serca „dziękuję” – udaje się to najlepiej podczas bezpośredniego spotkania. Dzieje się tak dlatego, że rozmowa gwarantuje natychmiastową informację zwrotną i to przeróżnymi kanałami – wyrazem twarzy, gestami, tonem głosu i spontanicznymi komentarzami. Następnym razem, gdy będziesz chciał wysłać e-mail, by przekazać jakąś informację, zastanów się, czy nie lepiej byłoby porozmawiać twarzą w twarz. E-mail podsumowujący odbytą rozmowę ma sens, ale przeprowadzanie wszystkich dyskusji na w Internecie już niekoniecznie.”

- Arron Grow, doktor, profesor Applied Leadership na uniwersytecie w Seattle

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (5 z 11)

3. Innowacyjność zapewni współpraca między starszą i młodszą generacją

„Ciągły rozwój jest dziś na samej górze zadań CEO. Co ciekawe, nie wynika on wyłącznie z przełomowych zdarzeń na rynku i innowacyjnych produktów. Wzrost następuje w wyniku innowacji skierowanych na klienta. A co napędza tę współpracę z najważniejszych klientami? Moim zdaniem musi to być instytucjonalna zmiana roli przywództwa, która będzie polegała na połączeniu napływu nowych pracowników posiadających wiedzą techniczną, czyli osób pokolenia Millenium, których na rynku jest najwięcej, z doświadczeniem starszych ekspertów w branży. Razem będą w stanie stworzyć nowe, zdecydowanie lepsze rozwiązania.”

- Bernard Quancard, prezes i CEO, Strategic Account Management Association

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (6 z 11)

4. Naucz się słuchać lepiej

„Jest to dobrze strzeżona tajemnica, że najważniejszą cechą dobrego lidera jest umiejętność dobrego słuchania. Większość ludzi nie jest dobrymi słuchaczami – często ma się wrażenie, jakby mówiło się do ściany, co sprawia, że czujemy się niedoceniani, nieważni, nieszanowani. Co ciekawe, bycie dobrym słuchaczem wcale nie jest takie trudne. Cały fenomen słuchania zależy zaledwie od dwóch elementów: na kim trzeba skupić uwagę oraz czy prowadzi się wówczas wewnętrzną rozmowę z samym sobą. Ludzie są złymi słuchaczami głównie dlatego, że za bardzo skupiają się na sobie i podczas gdy rozmówca jeszcze wypowiada swoją kwestię, już zaczynają myśleć „dojdź w końcu do sedna” albo „a co ja teraz powiem?". Aby być dobrym słuchacza, wyłącz wewnętrzny głos i po prostu skup uwagę na tej drugiej osobie. Zadziwiające, jakie to proste.”

- Scott Hunter, autor książki „Unshackled Leadership”

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (7 z 11)

5. Zatrudnić kogoś z dobrymi umiejętnościami komunikacyjnymi

„Zatrudnić eksperta ds. komunikacji biznesowej i prezentacji umiejętności – nawet kilka spotkań przyniesie efekty. Specjaliści w branży IT coraz częściej muszą prezentować swoje pomysły i wiedzę osobom bez odpowiedniego zaplecza technicznego. Panuje przekonanie, że ludzie pracujący w IT nie mogą pochwalić się zbyt dobrymi umiejętnościami komunikacyjnymi. Oczywiście, jest to tylko niesprawiedliwa generalizacja. Niemniej jednak decyzje w sprawach promocji, przydziału nowych, ważnych projektów i wynagrodzeń są często oparte na ogólnym wrażeniu. Pozbądź się swoich wad, zanim wpłyną negatywnie na Twoją karierę.”

- Roy Cohen, doradca zawodowy i trener osób na stanowiskach wykonawczych

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (8 z 11)

6. Naucz się przedstawiać innym swoje wizje

„Wszyscy wiemy, że nasi pracownicy mogą osiągnąć znacznie więcej niż im się wydaje. Postaraj się więc podbudować ich psychicznie. Pokaż im swoją wizję tego, jaki może stać się Wasz zespół i co może osiągnąć (być może pracownicy dorzucą też swoje nadzieje i pomysły). Jeśli zauważą, że masz o nich wysokie mniemanie, będą starali się jeszcze bardziej, byś swojej opinii nie zmienił. A im bardziej szanują Twoje zdanie, tym ciężej będą pracować, by Cię nie zawieść.”

- Barry Maher, pisarz, mówca i doradca

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (9 z 11)

7. Kierownictwo to współpraca

„Problem z IT polega na tym, że sama nazwa wskazuje na coś bezosobowego (ang. it – ono). A w branży chodzi przecież przede wszystkim o współpracę, czyli podejście „my”. Klienci wewnętrzni także mają konkretne problemy do rozwiązania i wyniki, które muszą osiągnąć. Stworzenie dobrej współpracy oznacza zrozumienie ich potrzeb i aspiracji, efektywną komunikację, łatwość w działaniu, bycie szczerym w kwestii możliwości rozwoju, dotrzymywanie obietnic. Jak każdy udany związek, także współpraca w zespole wymaga ciągłej troski i uwagi.”

- Chip R. Bell, starszy partner w „The Chip Bell Group”

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (10 z 11)

8. Zacznij postrzegać IT jako sposób wchodzenia w interakcje międzyludzkie

„Jako kierownik w dziale IT powinieneś zachęcać członków swojego zespołu, by w kontaktach między sobą nie ograniczali się jedynie do rozwiązań technicznych. Znalezienie sposobu na stworzenie bardziej udanych relacji międzyludzkich pomoże w stworzeniu bardziej wiarygodnych procesów niż rozwiązania monolityczne. Firmy, które wyeliminowały interakcje między pracownikami często mają problemy, by ponownie je odbudować. Dobry kierownik to taki, który wie, jak sprawić, by praca została wykonana i potrafi stworzyć zarówno z pracownikami, jak i między nimi samymi odpowiednie relacje.

- Dave Wieneke, dyrektor ds. praktyk cyfrowej strategii w „Connective DX”

10 ekspertów dzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi kierowania branżą IT (11 z 11)

9. Stwórz ściślejszy związek między IT i ROI

„Coraz większy nacisk kładzie się na wspieranie sprzedaży i marketingu raportami dotyczących ROI (ang. return on investment), ale nie jest do końca jasne, co naprawdę oznacza ROI dla osób z różnych departamentów. Wskazówki? Propozycje? Rzeczywistą sprzedaż? Z istniejących stron internetowych staraj się dawać bardziej ukierunkowane (i proste) zasoby cyfrowe, takie jak szablony, listy kontrolne i arkusze, by pomóc w zarządzaniu ruchem na stronach. Późniejsze e-maile i telefony będą dotyczyć konkretnych zasobów pobranych przez użytkownika, a nie ogólnych informacjach. Im szybciej ustalimy rzeczywiste zainteresowanie stroną, tym lepiej będziemy mogli określić potencjalnych klientów, najlepsze pomysły i oferty.

- Spencer X. Smith z firmy “Spencer X Smith Consulting”

Najnowsze galerie
X Forum Architektów IT - fotogaleria
Przemysł 4.0 ONLINE - fotogaleria
Data Driven Innovation - fotogaleria
Najpopularniejsze
Administracja w chmurze Microsoft
Chrome 88 usprawnia zadanie zarządzania hasłami
Wchodzi w życie pakt Climate Neutral Data Centre
Google: 2 miliony euro na walkę z cyfrowym wykluczeniem
2021: wydatki na cyberbezpieczeństwo w górę
Przeglądarka Brave jako pierwsza wspiera natywnie protokół IPFS
Previous Next

Computerworld dostarcza najświeższe informacje, opinie, prognozy i analizy z branży IT w Polsce i na świecie.

  • Kontakt
  • Reklama
  • Usługi marketingowe
  • Prenumerata
  • Newslettery
  • RSS
  • Polityka prywatności
  • Polityka ciasteczek
  • Wytyczne ASME
  • Regulamin

Tematy

  • Agile
  • Aplikacje Biznesowe
  • Bezpieczeństwo
  • Big Data
  • Cloud Computing
  • DataCenter
  • GDPR/RODO
  • SDN
  • Sieci
  • Smart City
  • Praca w IT
  • Przemysł 4.0
  • Digital Leaders
  • Download

Serwisy IDG

  • Kiosk
  • E-Seminaria
  • IDG TV
  • Raporty
  • Reklama & Marketing
  • PC & Mobile

Znajdź nas

Kopiowanie, reprodukcja, retransmisja lub redystrybucja jakichkolwiek materiałów zamieszczonych w serwisie Computerworld w całości lub w części, w jakimkolwiek medium lub w jakiejkolwiek formie bez oficjalnej zgody wydawnictwa jest stanowczo zabronione.

Zamów reklamę

(+48) 662 287 870
Napisz do nas
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »