Jak utrzymać wysoki poziom współpracy zespołów rozproszonych / pracujących zdalnie?


Praca zdalna to domena pracowników branży IT, rozproszone zespoły, globalne projekty nie są dzisiaj niczym nietypowym. Według raportu Developer Survey Results, w 2016 roku w sumie ok. 25% deweloperów pracowało zdalnie. Specjaliści od HR  przewidują, że w najbliższych latach to właśnie trend związany z pracą zdalną będzie zyskiwał na popularności wśród polskich pracowników, a pracodawcy będą musieli im taką opcję zaoferować. Jak zatem zarządzać zespołami rozproszonymi, aby utrzymywać ich wysoką produktywność?
Szumy komunikacyjne, niezrozumienie, drugi obieg informacji to bariery, które skutecznie osłabiają przekaz, powodują konflikty i w rezultacie obniżają zaangażowanie ludzi. U pracowników zdalnych często dodatkowo pojawia się poczucie „wykluczenia” przez firmę . Skupimy się także na roli menadżera w procesie komunikacji i budowaniu niezbędnych w dzisiejszym świecie praktycznych kompetencji komunikacyjnych. Wszystkich technik doświadczymy wspólnie dzięki facylitowanym warsztatom, dającym przestrzeń na wymianę wiedzy i przećwiczenie nowych umiejętności.


DLACZEGO WARTO


Celem tego warsztatu jest wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych liderów oraz dostarczenie wiedzy i narzędzi wspierających budowanie skutecznej komunikacji i w efekcie wzmacniających zaangażowanie zespołów pracujących zdalnie. Podczas warsztatu osoby zarządzające rozproszonymi zespołami będą miały niepowtarzalną okazję do przyjrzenia się swojemu podejściu do komunikacji z zespołem.
Dzięki sesjom facylitacyjnym uczestnicy będą mogli wymienić się wiedzą, poznać skuteczne metody poprawy efektywności komunikacji, a przede wszystkim wypracować indywidualne rozwiązania na problemy w komunikacji zdalnej.

Podczas sesji:

  • poznasz zasady budowania skutecznej komunikacji, która wzmacnia wymianę wiedzy w zespole i poczucie współodpowiedzialności,
  • dowiesz się co motywuje pracowników zdalnych, co wzmacnia ich zaangażowanie, a jakie działania je osłabiają,
  • dowiesz się w jaki sposób przeciwdziałać barierom pojawiającym się w komunikacji z pracownikami zdalnymi,
  • poznasz nie tylko narzędzia i  kanały, ale także zasady wykorzystywania ich w komunikacji (np. dlaczego mail nie jest najlepszym kanałem komunikacji od rana…),
  • wzmocnisz swoje kompetencje komunikacyjne, dzięki czemu ulepszysz swój wizerunek w organizacji.

Podczas warsztatu, w oparciu o case study rozproszonych zespołów Roche oraz Ingersoll Rand, wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytanie w jaki sposób komunikować się z pracownikami pracującymi zdalnie, aby, pozostawiając im poczucie autonomii, jednocześnie budować ich relację z firmą i zespołem. Zapraszamy do udziału w interaktywnych warsztatach, opartych o praktyczne doświadczenia i realne sytuacje!

Aleksandra Ossowska, Head of HR, Roche Polska

Adriana Borucka, partner zarządzający, trener & facylitator, PinPoint