Rejestracja Uczestników. Poranny poczęstunek i networking.
Otwarcie konferencji.
Po każdej prezentacji zaplanowaliśmy krótką sesję na pytania do naszych prelegentów - zapraszamy do dyskusji.
Jak wdrożyć technikę V2MOM (Vision, Values, Methods, Obstacles, Measures) w organizacji?
CASE STUDY GoldenLine
V2MOM, czyli wizja, wartości, metody, przeszkody oraz mierniki. To proste narzędzie, które pomaga całej firmie, wszystkim zespołom i każdej osobie podążać we wspólnym kierunku. V2MOM ułatwia także stworzenie wspólnego planu działania oraz wspomaga współpracę i komunikację w celu osiągnięcia ustalonych celów biznesowych. Dzięki V2MOM można utrzymać przejrzystość, sprawność i kulturę organizacji, nawet, jeśli kierujesz zespołem w szybko rozwijającej się firmie. W GoldenLine używamy V2MOMów od ponad pięciu lat. Podczas wystąpienia zaprezentuję korzyści, które może przynieść stosowaniem tego typu narzędzia oraz podzielę się swoim doświadczeniem.
Wyzwania menedżerów w trakcie transformacji agile.
CASE STUDY Grupa LUX MED
Duży wzrost skali prowadzenia biznesu przez LUX MED wymusił optymalizację architektury większości aplikacji, co z kolei przełożyło się bezpośrednio na konieczność zwiększenia tempa rozwoju oprogramowania. Obowiązująca 3 lata temu metodyka kaskadowego wprowadzania zmian stała się nieadekwatna i IT stanęło w obliczu niezbędnego wprowadzenia procesu uzwinnienia swojej pracy. Na zmianę nałożył się jednocześnie szybki wzrost liczby zatrudnienia pracowników IT, co znacznie podniosło poziom wyzwań. Obecnie jesteśmy w trakcie kolejnego etapu – wdrożenia modelu produktowego. Podczas prezentacji podzielę się naszymi doświadczeniami z najważniejszych momentów, zarówno we wdrożeniu metodyk zwinnych, jak również – jeśli nie przede wszystkim – w kontekście zmian, które nieustannie zachodzą w zespołach SCRUM oraz zarządzaniu nimi.
Skuteczny leadership: Co jest ważne w budowaniu nowoczesnego zespołu IT?
CASE STUDY PZU
Wszyscy menedżerowie zadają sobie te same pytania: Jak skutecznie zarządzać działem IT? Co jest ważne w budowie efektywnego zespołu? Jak stać się liderem, który poprowadzi ludzi do wspólnego celu? Mimo, że pytania są te same, odpowiedzi za każdym razem są inne. Podczas prelekcji podzielę się swoimi praktycznymi spostrzeżeniami, które powstały na bazie wieloletniej współpracy ze specjalistami i menedżerami IT. Będzie to próba odpowiedzi na postawione pytania. Opowiem o naszych wnioskach wyniesionych z wdrożeń metodyk Agile, Lean, DevOPS, ale także o budowie zaufania, zaangażowania, otwartości, wiedzy, zrozumienia. Jak to zrobić i czy rzeczywiście te czynniki są receptą na nowoczesny zespół?
Przerwa na kawę. Networking.
Kompetencje, których potrzebuje branża IT. Gdzie ich szukać, jak rozwijać?
Sektor IT i nowych technologii jest obszarem o niespotykanej dynamice rozwoju. Przybywa ofert pracy a pracodawcy zmagają się z wyzwaniem pozyskania oraz utrzymania istniejących kadr. Jaka jest skala tego zjawiska i jak mu przeciwdziałać, nie przeinwestowując jednocześnie w rotujące zespoły? Jakie są obecnie oczekiwania rynkowe wobec branży IT? Czy odpowiedzią na istniejący poziom nierównowagi jest zawsze wzrost kosztów personalnych?
Transparentność wynagrodzeń – rekrutacja jest jak sprzedaż.
CASE STUDY netguru
Podczas prezentacji, na przykładzie firmy netguru, powiem dlaczego transparentność wynagrodzeń mimo, ze intuicyjnie ryzykowna i kłopotliwa, przynosi realne korzyści, zwiększa skuteczność rekrutacji i pozwala budować zdrowe relacje w zespole.
Najlepsze miejsce pracy IT w Polsce 2015.
BADANIE audIT - PREZENTACJA WYNIKÓW, OGŁOSZENIE LAUREATÓW
Współzawodnictwo o tytuł najlepszego miejsca pracy IT to nie tylko konkurs, ale i okazja do zbadania, co dla pracowników jest ważne, co motywuje ich do pracy i jak poszczególne aspekty pracy oceniane są na tle innych firm. W wystąpieniu przedstawione zostaną pewne zgeneralizowane wnioski dotyczące przeprowadzonych badań oraz ich wyników - czynników motywujących pracowników IT, poziomu zaspokojenia ich oczekiwań i potencjalnych pól budowy przewagi nad konkurencją. Ponieważ badanie AudIT zrealizowane zostało już po raz czwarty, pokazana zostanie również dynamika wybranych wskaźników.
Lunch, networking.
HR szyty na miarę, czyli jak dopasować działania HR-owe do zmieniającej się rzeczywistości w branży IT?
CASE STUDY Objectivity
Działania HR-owe firmy z branży IT w naturalny sposób nasiąkają zwinnym sposobem myślenia – kiedy biznes inspiruje się metodyką Agile, procesy HR-owe mają szansę działać jedynie wtedy, kiedy są do tego adekwatne. Jeśli chcemy żeby HR działał z korzyścią dla biznesu, nie możemy tworzyć procesów w oderwaniu od niego. Co to znaczy w praktyce i jak to zrobić żeby HR był szyty na miarę potrzeb biznesu? W Objectivity przede wszystkim odchodzimy od narzędzi HR-owych, nie stosujemy ocen okresowych, nie mamy KPI, nie mamy jasno określonych zadań. Co w zamian? Na te pytania oraz wiele innych odpowiemy podczas naszej prelekcji.
Skuteczne systemy motywowania.
CASE STUDY Techland
Zaprojektowanie, implementacja i przetestowanie gry video, w którą zagra ponad 4,5 mln graczy z całego świata w przeciągu 100 dni od daty wydania i która zostanie nominowana do ponad 50 nagród i stanie się światowym bestsellerem – jak jedna z naszych ostatnich produkcji – to prawdopodobnie jeden z czynników, który przyciąga specjalistów do organizacji. Ale jak to wygląda, kiedy pracujemy pod presją czasu i oczekiwanej jakości? Jak zmotywować specjalistę do efektywnej pracy przy jednym elemencie, który stale się zmienia? W Techlandzie zatrudniamy ponad 100 programistów, project managerów, deweloperów i testerów. Podczas prezentacji podzielę się naszymi doświadczeniami – powiem czym zachęcamy specjalistów (zarówno QA, jak i programistów) do pracy u nas i jak motywujemy ich do pozostania w firmie (rotacja w wyżej wymienionych działach jest na poziomie tylko 5 % w skali roku). Opowiem o naszych wyzwaniach, o pozapłacowych benefitach, o tym co u nas się sprawdziło, a co nie i o wnioskach, które wynosimy z codziennej pracy z naszym zespołem.
Jak zbudować Business Oriented IT?
CASE STUDY Tramwaje Warszawskie
Ostatnie lata pokazują wyraźną tendencję zbliżania się IT do biznesu. Od roli służebnej i funkcji typowo supportowych do kreatora rzeczywistości i istotnego ogniwa wpływającego na pozycję rynkową firmy. Jak w tej rzeczywistości menedżerowie IT powinni rozwijać swoje działy i skutecznie zarządzać zespołem specjalistów? Jak wygląda współpraca IT z biznesem w spółce publicznej? Podczas prezentacji podzielę się swoim doświadczeniem m.in. z pracy z ponad 40-osobowym zespołem w Tramwajach Warszawskich i na podstawie tego oraz innych przykładów porozmawiamy o dalszych możliwych scenariuszach rozwoju i zarządzania działami IT.
Zarządzanie zespołami rozproszonymi i wielokulturowymi – umiejętności miękkie i twarde narzędzia.
CASE STUDY REC Global
W roku 2008 firma REC miała 30 pracowników, 2 klientów i jeden oddział - we Wrocławiu. Dziś firma ma ponad 500 inżynierów, 8 oddziałów w 4 krajach. Z firmy dostarczającej inżynierów przekształciliśmy się w dostawcę wysokospecjalizowanych rozwiązań dla wybranych branż. Stworzyliśmy model matrycowej organizacji pozwalający efektywnie zarządzać zarówno kompetencjami, strategią ale też jakością dostarczanych rozwiązań.
Podczas spotkania zarysuję podstawy naszego modelu, skupiając się na przyczynach dla których inne rozwiązania się nie sprawdziły. Jak poradzić sobie z zarządzaniem wielokulturowym i rozproszonym zespołem? Jak uniknąć niezdrowej rywalizacji pomiędzy oddziałami z różnych krajów? Jak zapewnić spójny rozwój kompetencji w takiej organizacji w powiązaniu ze strategią firmy? Gdzie jest granica pomiędzy twardymi a miękkimi narzędziami, które są ważniejsze? Takie pytania stawiałem sobie współtworząc REC-a, a teraz chętnie podzielę się odpowiedziami które sprawdziły się w codziennej pracy.
Przerwa na kawę, networking.
Zrozumieć "młodego", czyli kim naprawdę są "ygreki" i "zety"?
Wiele anegdot opowiadają sobie menedżerowie i rekruterzy o postawach wobec pracy najmłodszych uczestników rynku pracy. Przedstawiciele generacji Y i Z rzeczywiście potrafią zaskoczyć, ale żeby zrozumieć sposób ich funkcjonowania warto wiedzieć o nich jak najwięcej. Jacy naprawdę są? Jakie są ich mocne strony? Jakie mają oczekiwania? Jak zarządzać "ygrekami" i "zetami", żeby w pełni wykorzystać ich potencjał? Między innymi o tym opowiem w trakcie mojej prezentacji.
Jak efektywnie współpracować z uczelniami?
CASE STUDY Asseco Poland
Polski rynek pracy stał się rynkiem pracownika. Obecnie o podjęciu współpracy coraz częściej decyduje sam pracownik, wybierając firmę, nie tylko oferującą konkurencyjne warunki zatrudnienia, ale również tworzącą sprzyjające środowisko do rozwoju własnego.
Sposobem Asseco na połączenie rosnących wymagań przyszłych pracowników z misją Firmy jest aktywna współpraca z uczelniami. Na przykładzie współpracy z Politechniką Rzeszowską postaram się przybliżyć jak wieloletnie, konsekwentne działania mogą stać się efektywnym narzędziem employer brandingowym będącym wartością zarówno dla studentów, jak i samej organizacji.
Dynamika zespołu projektowego. Jak efektywnie zarządzać zespołem IT w wymagających warunkach?
CASE STUDY Sii
W ciągu 3 ostatnich lat nasz wewnętrzy dział IT przeszedł dużą transformację. Rozwinęliśmy systemy IT, wdrożyliśmy CRM, ERP, intranet. Wzrosła ilość i złożoność projektów, a kilkuosobowy dotychczas dział IT rozwinął się do ponad 100 specjalistów. Powstało wiele zespołów scrumowych spiętych w Program Management oraz powstała struktura po stronie biznesu odpowiedzialna za konsumpcję wdrażanych rozwiązań. Podczas prezentacji podzielę się wnioskami z zarządzania naszymi specjalistami IT i zobrazuję dynamikę zespołu podczas jego formowania, wygrzewania i stabilizacji. Jak dobierać zespoły na różnym poziomie dojrzałości projektów? Czym różni się motywacja specjalistów w wieku 28 lat od specjalistów 40+?. Jakie elementy mają wpływ na minimalizację atrition rait (Od trzech lat współczynnik odejść w moim zespole oscyluje w przedziale 5-7%). Jak współpracować z zespołem, w zależności od rodzaju i wymagań projektu?
Jak zbudować atrakcyjne ścieżki rozwoju inżyniera QA i zatrzymać najlepszych?
CASE STUDY Verifone
Kilkanaście lat temu profesja testera była co najmniej czymś egzotycznym. Była to drugorzędna rola w projekcie powszechnie rozumiana jako odtwórcza i nie wymagająca specjalistycznej wiedzy. W międzyczasie zaszło wiele zmian w sposobie realizacji projektów, oczekiwanej jakości produktów, wymagań klientów. Rynek wygenerował potrzebę „specjalisty od testów i jakości” jako profesji i – jak często mamy do czynienia – większą liczbę miejsc pracy niż pracowników. W czasie prelekcji podzielę się swoim kilkunastoletnim doświadczeniem z budowy zespołów QA i wnioskami z Verifone. Jak wygląda model idealnego "strażnika jakości"? Czego testerzy oczekują na swojej ścieżce kariery i jak zatrzymać najcenniejsze osoby w firmie? Jakie to wszystko niesie korzyści dla projektów i w konsekwencji dla biznesu? Na te i inne pytania odpowiem podczas wystąpienia.
W trakcie tej części mają Państwo możliwość na zgłębienie wybranego zagadnienia w mniejszych, interaktywnych grupach - zapraszamy do wyboru 1 z interesujących Państwa tematów:
I / WARSZTAT: Jak rozliczać swój zespół z wykonanych zadań? Wymagania vs. rzeczywistość. - BRAK MIEJSC
II / WARSZTAT: Jak sprawić, aby Twój kierownik był liderem?
III / COACHING GRUPOWY: Jak skutecznie zarządzać zmianą w IT? - BRAK MIEJSC
IV / WARSZTAT: Udana transformacja agile - jak ułożyć współpracę działów HR i IT?
W trakcie warsztatów zaplanowana jest przerwa na kawę.
Jak rozliczać swój zespół z wykonanych zadań? Wymagania vs. rzeczywistość.
I / WARSZTAT - BRAK MIEJSC
Każdy menedżer IT spotyka się z sytuacją, gdy dobry specjalista, którego ma w zespole realizuje swoje zadanie „prawie dobrze”, na 80%. Ma wówczas dylemat - reagować czy nie. Z jednej strony chce, aby zadanie zostało zrealizowane w 100%. Z drugiej nie chce zdemotywować lub wręcz stracić dobrego pracownika. Niektórzy szefowie nie reagują, inni zapraszają na trudne rozmowy, z których pracownicy wychodzą zniechęceni, dalej nie wiedząc, o co chodzi szefowi. To szkolenie dostarcza odpowiedzi na pytanie: Jak skutecznie przekazać feedback, aby zadania były realizowane spójnie z oczekiwaniami i nie zdemotywować specjalistów?
DLACZEGO WARTO?
Celem warsztatu jest wypracowanie efektywnego komunikatu zwrotnego, tak aby wskazywał kierunki do rozwoju i był motywujący. W trakcie warsztatu wykorzystamy kamerę wideo, aby nagrać przykładową rozmowę menedżera ze specjalistą IT. Analizując jej przebieg, wspólnie zbudujemy efektywny sposób prowadzenia rozmowy. Warsztat poprowadzi dwóch doświadczonych trenerów, dzięki czemu każdy uczestnik będzie mógł przećwiczyć nowe umiejętności. Podczas sesji dowiesz się:
Efektywna komunikacja ma fundamentalne znaczenie, zwłaszcza kiedy po drugiej stronie znajduje się znakomity ekspert, który nie przykłada wagi do sposobu rozmowy. Spotykamy się z wieloma menedżerami IT, którzy bez względu na swój staż i doświadczenie, pytają co można usprawnić, aby feedback był efektywny. Jak rozmawiać ze specjalistami, aby wymagać i jednocześnie motywować? Zapraszamy na warsztat, który daje narzędzia komunikacyjne i możliwość treningu.
Mirosław Smoczyński
Rafał Mysiorek
Jak sprawić, aby Twój kierownik był liderem?
II / WARSZTAT
Rola menedżera cały czas się zmienia. Procesem zachodzącym w ostatnich latach jest przenoszenie wielu umiejętności przypisywanych dotychczas pracownikom HR na barki szefów, a także zwiększanie wagi średniego poziomu zarządzania (kierowników i menedżerów liniowych) w kierowaniu ludźmi. Bezpośredni i natychmiastowy wpływ na ludzi w złożonych, nierzadko matrycowych, strukturach wymaga dziś kompetencji, które jeszcze kilkanaście lat temu były domeną top menedżerów. Co należy zrobić, aby kierownicy faktycznie mieli możliwość stać się liderami?
DLACZEGO WARTO?
Celem warsztatu jest poznanie kluczowych czynników w budowaniu roli lidera wśród podwładnych i zaplanowanie pierwszych kroków w tym procesie. Podczas sesji dowiesz się:
Mijają już w Polsce czasy kierownika – najbardziej doświadczonego eksperta. Złożoność zadań, struktur, zmienność aktualnych potrzeb i profesjonalizacja rynku, liczba informacji do przetworzenia... to wszystko wymaga ciągłego rozwoju kompetencji wszystkich menedżerów, ale w szczególności middle-managementu. To tam tworzy się nowa rola i nowy typ lidera. A to wymaga zmian w działaniu i postrzeganiu swoich struktur przez poziom dyrektorski i executive. Jak zawsze – kto nie nadąży, traci.
Tomasz Nałęcz
Jak skutecznie zarządzać zmianą w środowisku IT?
III / COACHING GRUPOWY - BRAK MIEJSC
Jedyną stałą w życiu jest zmiana. Wszyscy to wiedzą, a jednak większość z nas nie przepada za zmianami, szczególnie tymi częstymi, nagłymi i radykalnymi. W środowisku IT zmieniają się nie tylko tylko technologie, procesy, style zarządzania, wymagania i oczekiwania klientów oraz pracowników. Zmienia się również podejście tego biznesu do tematu funkcjonowania zespołów i kształtowania kompetencji miękkich ich członków.
DLACZEGO WARTO?
Team coaching jest jednym z najnowocześniejszych sposobów na diagnozowanie i usprawnianie funkcjonowania zespołów, a szczególnie skutecznym narzędziem okazuje się w kontekście wdrażania zmiany, czy też rozwoju potencjału zespołu. Uczestnicy wypracują konkretne rozwiązania w obszarze zarządzania zmianą i poznają gotowe narzędzia, które będą możliwe do późniejszego zastosowania indywidualnie i w pracy z zespołem. Podczas sesji dowiesz się:
Każdy kto w swoim biznesie stawia na innowacje i skuteczność powinien sprawdzić w praktyce czym jest team coaching - szczególnie w kontekście wprowadzania zmian. Sesja, którą poprowadzę będzie świetną okazją do rozprawienia się z tematem zarządzania zmianą, a jednocześnie pomoże zrozumieć jak działa coaching zespołowy. Z doświadczenia wiem, że efekty mogą być dla uczestników zaskakujące.
Marzena Rybicka-Szudera
Udana transformacja agile - jak ułożyć współpracę działów HR i IT?
IV / WARSZTAT
Transformacja jest niezwykle trudnym krokiem w życiu organizacji. Zmiana dotyczy wszystkich (albo prawie wszystkich) pracowników i obszarów firmowych. W przypadku wdrożenia agile zmiana jest głęboka, bo dotyka ona postaw, ról, relacji i kultury organizacyjnej. To właśnie ludzie i procesy, które realizują muszą stać się zwinne. Warsztat oparty jest na doświadczeniach firmy z branży IT z dwóch perspektyw: HR i IT. Prelegenci przedstawią własne case study wdrożenia, podzielą się wiedzą i wnioskami.
DLACZEGO WARTO?
Uczestnicy wcielą się w rolę członka zespołu transformacyjnego. W kontrolowanych warunkach będą mogli doświadczyć, co to znaczy zwinność. Ćwiczenia warsztatowe polegać będą na projektowaniu działań i podejmowaniu decyzji na różnych etapach zmiany. Istotne będzie właściwe zaplanowanie i skuteczne zrealizowanie zmiany przy uwzględnieniu informacji zwrotnej od zamodelowanego środowiska. Uczestnicy będą mieli szansę zmierzyć się z realnymi zdarzeniami występującymi podczas wdrożenia agile. Podczas sesji dowiesz się:
Dodatkowa wartość symulacji:
Jak pokazują badania, powodzenie transformacji agile w organizacji zależy przede wszystkim od ludzi. Podczas warsztatu podzielimy się własnymi doświadczeniami ze zrealizowanej zmiany z dwóch perspektyw – HR i IT. Jak HR powinien wspierać zmianę organizacji? Czego IT może oczekiwać od działu personalnego? W ramach symulacji wszyscy będą mieli szansę być aktywnym członkiem zespołu wdrożeniowego z wyznaczonym celem. Doświadczenia z jakimi spotkają się gracze to zbiór prawdopodobnych sytuacji występujących w ramach transformacji na przestrzeni roku. Zapraszamy do udziału!
Magdalena Brauer
Marcin Tywoński
Lunch i networking.
W trakcie tej części mają Państwo możliwość na zgłębienie wybranego zagadnienia w mniejszych, interaktywnych grupach - zapraszamy do wyboru 1 z interesujących Państwa tematów:
I / WARSZTAT: Udana transformacja agile - jak ułożyć współpracę działów HR i IT? - BRAK MIEJSC
II / WARSZTAT Z ELEMENTAMI COACHINGU GRUPOWEGO: Kompetencja międzykulturowa a zarządzanie zespołem rozproszonym globalnie. - BRAK MIEJSC
III / WARSZTAT: Jak rozliczać swój zespół z wykonanych zadań? Wymagania vs. rzeczywistość - BRAK MIEJSC
IV / WARSZTAT: Zatrzymać najlepszych, czyli jak zmierzyć kompetencje zespołu i stworzyć atrakcyjne ścieżki rozwoju?
W trakcie warsztatów zaplanowana jest przerwa na kawę.
Udana transformacja agile - jak ułożyć współpracę działów HR i IT?
I / WARSZTAT - BRAK MIEJSC
Transformacja jest niezwykle trudnym krokiem w życiu organizacji. Zmiana dotyczy wszystkich (albo prawie wszystkich) pracowników i obszarów firmowych. W przypadku wdrożenia agile zmiana jest głęboka, bo dotyka ona postaw, ról, relacji i kultury organizacyjnej. To właśnie ludzie i procesy, które realizują muszą stać się zwinne. Warsztat oparty jest na doświadczeniach firmy z branży IT z dwóch perspektyw: HR i IT. Prelegenci przedstawią własne case study wdrożenia, podzielą się wiedzą i wnioskami.
DLACZEGO WARTO?
Uczestnicy wcielą się w rolę członka zespołu transformacyjnego. W kontrolowanych warunkach będą mogli doświadczyć, co to znaczy zwinność. Ćwiczenia warsztatowe polegać będą na projektowaniu działań i podejmowaniu decyzji na różnych etapach zmiany. Istotne będzie właściwe zaplanowanie i skuteczne zrealizowanie zmiany przy uwzględnieniu informacji zwrotnej od zamodelowanego środowiska. Uczestnicy będą mieli szansę zmierzyć się z realnymi zdarzeniami występującymi podczas wdrożenia agile. Podczas sesji dowiesz się:
Dodatkowa wartość symulacji:
Jak pokazują badania, powodzenie transformacji agile w organizacji zależy przede wszystkim od ludzi. Podczas warsztatu podzielimy się własnymi doświadczeniami ze zrealizowanej zmiany z dwóch perspektyw – HR i IT. Jak HR powinien wspierać zmianę organizacji? Czego IT może oczekiwać od działu personalnego? W ramach symulacji wszyscy będą mieli szansę być aktywnym członkiem zespołu wdrożeniowego z wyznaczonym celem. Doświadczenia z jakimi spotkają się gracze to zbiór prawdopodobnych sytuacji występujących w ramach transformacji na przestrzeni roku. Zapraszamy do udziału!
Magdalena Brauer
Marcin Tywoński
Kompetencja międzykulturowa a zarządzanie zespołem rozproszonym globalnie.
II / WARSZTAT Z ELEMENTAMI COACHINGU GRUPOWEGO - BRAK MIEJSC
Globalizacja oraz możliwości techniczne sprawiają, że coraz więcej zespołów to zespoły rozproszone, których członkowie pracują w różnych lokalizacjach rozsianych po całym świecie. Branża ICT sama kreując rozwiązania wspierające pracę zdalną tym bardziej otwarta jest na pracę w zespołach wirtualnych. Często zdarza się zatem, że grupy uczestniczące w procesie projektowania procesów/produktów IT są zlokalizowane w różnych krajach. Powrzechne też jest zatrudnienie obcokrajowców. Zarządzając takimi zespołami, obok standardowych kompetencji przywódczych i menedżerskich, związanych z zarządzaniem ludźmi i projektami, niezbędna staje się także umiejętność efektywnego funkcjonowania w środowisku międzykulturowym. Wiele źródeł i raportów podkreśla, że tzw. kompetencja międzykulturowa będzie jedną z najbardziej potrzebnych i docenianych kompetencji w najbliżej dekadzie.
DLACZEGO WARTO?
Celem warsztatu jest rozwój tej kompetencji u uczestników poprzez dostarczenie wiedzy o różnicach międzykulturowych oraz kształtowanie nowych zachowań i postaw związanych z efektywną pracą w środowisku międzykulturowym w branży ICT. Podczas sesji dowiesz się:
Osoby pracujące w branży IT niemal na co dzień pracują w międzynarodowych zespołach wirtualnych. Praca taka wiąże się z wieloma wyzwaniami w obszarze komunikacji, delegowania zadań, czy egzekucji ich wykonania wynikającymi z różnic kulturowych. Świadomość tych różnic, otwartość na inność, elastyczność oraz praca nad rozwojem własnej kompetencji międzykulturowej mogą przynieść realne korzyści w postaci zwiększonej efektywności i sprawnej realizacji celów biznesowych.
Marta Nowicka
Jak rozliczać swój zespół z wykonanych zadań? Wymagania vs. rzeczywistość.
III / WARSZTAT - BRAK MIEJSC
Każdy menedżer IT spotyka się z sytuacją, gdy dobry specjalista, którego ma w zespole realizuje swoje zadanie „prawie dobrze”, na 80%. Ma wówczas dylemat - reagować czy nie. Z jednej strony chce, aby zadanie zostało zrealizowane w 100%. Z drugiej nie chce zdemotywować lub wręcz stracić dobrego pracownika. Niektórzy szefowie nie reagują, inni zapraszają na trudne rozmowy, z których pracownicy wychodzą zniechęceni, dalej nie wiedząc, o co chodzi szefowi. To szkolenie dostarcza odpowiedzi na pytanie: Jak skutecznie przekazać feedback, aby zadania były realizowane spójnie z oczekiwaniami i nie zdemotywować specjalistów?
DLACZEGO WARTO?
Celem warsztatu jest wypracowanie efektywnego komunikatu zwrotnego, tak aby wskazywał kierunki do rozwoju i był motywujący. W trakcie warsztatu wykorzystamy kamerę wideo, aby nagrać przykładową rozmowę menedżera ze specjalistą IT. Analizując jej przebieg, wspólnie zbudujemy efektywny sposób prowadzenia rozmowy. Warsztat poprowadzi dwóch doświadczonych trenerów, dzięki czemu każdy uczestnik będzie mógł przećwiczyć nowe umiejętności. Podczas sesji dowiesz się:
Efektywna komunikacja ma fundamentalne znaczenie, zwłaszcza kiedy po drugiej stronie znajduje się znakomity ekspert, który nie przykłada wagi do sposobu rozmowy. Spotykamy się z wieloma menedżerami IT, którzy bez względu na swój staż i doświadczenie, pytają co można usprawnić, aby feedback był efektywny. Jak rozmawiać ze specjalistami, aby wymagać i jednocześnie motywować? Zapraszamy na warsztat, który daje narzędzia komunikacyjne i możliwość treningu.
Mirosław Smoczyński
Rafał Mysiorek
Zatrzymać najlepszych, czyli jak zmierzyć kompetencje zespołu i stworzyć atrakcyjne ścieżki rozwoju?
IV / WARSZTAT
Pokolenie Y, czyli duża część obecnych i wchodzących na rynek pracowników branży IT oczekuje, że szef będzie nie tylko wyznaczał cele i kontrolował ich efekty, ale przede wszystkim będzie mentorem, wspierającym rozwój ścieżki kariery. Oczekują też, że nie będzie nudno, a praca i rozwój będą jak gra.
DLACZEGO WARTO?
Celem warsztatu będzie próba odpowiedzi na pytania: jak nie wyręczać, a wspierać w rozwoju i rozbudzać naturalną motywację do doskonalenia się? Po jakie narzędzie sięgać by najpierw diagnozować, a potem szybko i skutecznie trenować potrzebne umiejętności? Uczestnicy dowiedzą się:
Przed warsztatem, każdego uczestnika zapraszamy do zagrania w pierwszą na świecie grę kompetencyjną, która umożliwia określenie mocnych stron w trzech obszarach: osiąganie celów, myślenie systemowe, orientacja na klienta. Każdy uczestnik otrzyma raport kompetencji.
Podczas warsztatu będą zaś mogli Państwo odkryć indywidualne style uczenia się. Co mnie a co innych najbardziej motywuje do rozwoju? Omówimy 4 czynniki, które wpływają na rozwój osobisty: możliwość popełniania błędów, uczenie się od innych, feedback, wybór własnego stylu uczenia. Pokażemy tajniki prowadzenia skutecznej, dopasowanej do stylu pracownika rozmowy rozwojowej.
Warsztat zostanie oparty na grze symulacyjnej - uczestnicy przeniesą się do nowej branży, w której możliwe jest szybkie osiągnięcie mistrzostwa i ambitnych celów. Sukces zależy od determinacji i korzystania z różnorodnych metod uczenia się.
W pracy z zespołami IT potrzebujemy chirurgicznej precyzji i niecodziennych rozwiązań. Nowoczesna, coraz młodsza branża IT szuka takich metod szkoleniowych, a nie archaicznych przenoszonych mechanicznie z innych obszarów biznesu. Inżynierowie nie mniej iż inni potrzebuja kompetencji miękkich. Ale jak je rozwijać? Odkryliśmy, że w symulacjach biznesowych. Gry i symulacje to poligon doświadczalny. Angażujący trening myślenia i działania, współpracy i indywidualnych osiągnięć. Zapraszam na taki właśnie warsztat Pracowni Gier Szkoleniowych.
Tomasz Cichocki
© Copyright 2024 International Data Group Poland S.A.
00-131 Warszawa, ul. Grzybowska 2/44
tel. +48 22 3217800