Powitanie Uczestników. Rozpoczęcie konferencji.
WYSTĄPIENIE OTWIERAJĄCE: Strategia cyfryzacji państwa. Rozwój e-administracji - gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy.
Wywiad LIVE.
Transformacja cyfrowa w administracji państwowej. Współpraca międzyresortowa i rola Centrum GovTech
Centralny Port Komunikacyjny jako strategiczny projekt infrastrukturalny, stanowiący impuls do technologicznego rozwoju infrastruktury kolejowej
Projekt e-Zamówienia – cyfrowa rewolucja w zamówieniach publicznych.
DEBATA: Rozwój państwa cyfrowego.
Przerwa na kawę. Zapraszamy do odwiedzenia stref partnerskich.
Centralizacja usług i cyfrowa transformacja w Resorcie Finansów sposobem na nowoczesne i wygodne rozwiązania dla obywateli.
Cyfryzacja sektora publicznego w nowej perspektywie finansowej.
Stan realizacji programów unijnych w Polsce, działania antycovidowe oraz postęp prac nad wsparciem dla sektora publicznego to główne wyzwania, przed którymi dzisiaj stoimy. By móc na nie kompleksowo odpowiedzieć, należy podjąć temat poprawy jakości usług administracji, obsługi obywateli i przedsiębiorców oraz zmniejszenia obciążeń administracyjnych. Dzięki współpracy międzysektorowej w obszarze cyfryzacji obejmującej w szczególności administrację publiczną, przedsiębiorców, uczelnie i podmioty nauki będzie to możliwe. Pozwoli to na opracowywanie, wdrożenie oraz świadczenie zindywidualizowanych oraz zorientowanych na wyniki nowych e-usług, zasobów cyfrowych i technologicznych rozwiązań sprzętowo-programowych wykorzystujących potencjał nowoczesnych technologii w zakresie m.in. łączności, IoT i sztucznej inteligencji. W ramach prezentacji, oprócz wyżej wymienionych kwestii, przedstawione zostaną wnioski w zakresie rozwoju e-usług administracji i e-zdrowia, główne cele na kolejne lata oraz planowane interwencje w ramach funduszy.
Projekty IT realizowane przez Resort Zdrowia oraz plany i wyzwania na następne lata w tym obszarze.
Jak efektywnie zarządzać bezpieczeństwem w dobie transformacji cyfrowej.
Pandemia przyśpieszyła proces transformacji cyfrowej. Zdalna praca stała się standardem i dla wielu będzie to zmiana na stałe. Korzystamy z większej ilości aplikacji w modelu SaaS. Te wszystkie zmiany dzieją się bardzo dynamicznie. Wymagają one zmian organizacyjnych, aktualnych procesów, jak i posiadanych narzędzi, a w szczególności rozwiązań z obszaru cyberbezpieczeństwa. W jaki sposób, mając ograniczony budżet i zespół, przeprowadzić te zmiany i efektywnie zarządzać bezpieczeństwem? Na to pytanie odpowiem podczas wystąpienia.
Stan implementacji chmury publicznej w administracji.
Perspektywa - KLIENT!
Stan wdrożenia technologii 5G na świecie
Co poprzedni rok zmienił w sektorze publicznym?
Ostatni rok był dla nasz wszystkim wielkim wyzwaniem. Zmienił nasz sposób życia, sposób w jaki pracujemy. Pomimo trudności świat w administracji publicznej nie mógł się zatrzymać i nie zatrzymał się. Jak dzięki rozwiązaniom cyfrowym sektor publiczny sprostał wyzwaniom na podstawie obserwacji Microsoft Polska.
Nowoczesna platforma chmury hybrydowej - szansa na sprawniejsze działanie państwa
W dzisiejszych czasach administracja publiczna staje w sposób nieprzerwany przed nowymi wyzwaniami. Podczas walki z pandemią, pomocy przedsiębiorcom czy organizacji narodowego programu szczepień to właśnie szybkie zastosowanie technologii IT może mieć kluczowe znaczenie. Budowa aplikacji w oparciu o nowoczesną, otwartą platformę chmury hybrydowej oferuje zupełnie nowe możliwości. Pozwala wdrażać aplikacje szybciej, dużo łatwiej integrować je ze sobą oraz uniezależniać się od zewnętrznych podmiotów.
Nie ufaj nikomu i niczemu, czyli VPN następnej generacji.
Obecnie aplikacje mogą znajdować się niemal wszędzie: aplikacje SaaS, aplikacje w chmurze, aplikacje w lokalnym Data Center. To powoduje ze firmy mają złożone polityki dostępu do tych aplikacji, składające się często z wielu dostawców i technologii. Dlatego bezproblemowy, bezpieczny dostęp do aplikacji, które mogą znajdować się „wszędzie” jest trudny. Podczas tej sesji omówimy podejście F5 do architektury Zero Trust, które wprowadza nowe podejście do zdalnego dostępu do aplikacji.
Zielony ład cyfrowej dekady, czyli nowe oblicze Gov-Tech 2021-2027.
Cyfryzacja i Klimat to dwa filary nowej perspektywy budżetowej UE, jak również funduszu odbudowy po pandemii Covid-19. Skoro filary, to znaczy, że nie mogą funkcjonować niezależnie. Cyfrowa dekada, zapowiadana w dokumentach KE ma ewidentnie zielony kolor. O tym jak się to przekłada na Gov-Tech, dlaczego gwiazdka EnergyStar to za mało oraz kto lub co, zada ostateczny cios papierowi i emisyjnym biurom, na podstawie osiągnięć i planów GK Sputnik.
52 tygodnie pracy zdalnej i…co dalej? Przyszłość technologii w administracji publicznej.
Automatyzacja i machine learning w służbie bezpieczeństwa kluczowych aplikacji”
Nowoczesne aplikacje, składające się z niejednorodnych środowisk uwzględniających kontenery oraz chmurę publiczną, stanowią wyzwanie z punktu widzenia wprowadzenia efektywnych mechanizmów bezpieczeństwa. Według Gartnera, do 2023 roku 99% incydentów i wycieków danych będzie miała miejsce z winy klientów. Czy jestesmy więc w stanie zaplanować cyfrową transformację w taki sposób, żeby zminimalizować potencjalne ryzyka? W trakcie sesji zwrócimy uwagę na kluczowe czynniki i narzędzia jakie już teraz warto wziąć pod uwagę.
Państwo 2.0 a nowe podejście do IT - HPE GreenLake
Dokument elektroniczny podstawą elektronicznej obsługi spraw w urzędzie.
Pandemia Covid 19 ukazała powszechne oczekiwanie zdalnej obsługi spraw obywateli i przedsiębiorców przez administrację publiczną. Oczekuje się także, że pracownicy urzędów będą mogli obsługiwać sprawy w trybie pracy zdalnej. Z powyższych względów konieczna jest Elektronizacja Obsługi Spraw, zapewniająca automatyzację czynności związanych z obsługą danej sprawy w systemach informatycznych biorących udział w jej obsłudze. Koniecznym warunkiem jej wdrożenia jest przetwarzanie danych dokumentów elektronicznych.
Zakończenie 1. dnia konferencji.
Otwarcie 2. dnia konferencji.
Wystąpienie otwierające: Ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa: dotychczasowe doświadczenia, nowelizacja.
Wyzwania związane z tworzeniem Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.
Krajobraz cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2020r. z perspektywy CSIRT NASK.
Podczas prezentacji przybliżona zostanie rola CSIRT NASK wynikająca z ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa. Przedstawione zostanie podsumowanie roku 2020 r. w statystykach, trendach i ciekawostkach.
Rola ECSC w budowaniu kompetencji MON do działań w cyberprzestrzeni – edukacja oraz szkolenie żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej
Mała i duża inwestycja w bezpieczeństwo sieci: Pańskie oko konia tuczy - rzecz o formach zaufania
Inwestycja w rozwiązania zabezpieczeń sieciowych nie może być pozostawiona sama sobie. W poszukiwaniu odpowiedzi jak efektywnie i w sposób zautomatyzowany zarządzać operacjami bezpieczeństwa i procesami reagowania na incydenty zapraszam na prelekcję. Przedstawię dobre praktyki oraz sposoby na utrzymanie dobrej kondycji narzędzi. Dla małych i dużych, praktycznie i teoretycznie.
Rozwiązania dostępu zdalnego jako fundament architektury Zero Trust - doświadczenia z wdrożeń.
Debata: Cyberbezpieczeństwo państwa.
Cyberbezpieczeństwo instytucji sektora publicznego. Implementacja KSC. Nowe cyberwyzwania w związku z rozwojem e-usług publicznych, pracą zdalną, rozwojem sieci 5G.
PRZERWA. ZAPRASZAMY DO ODWIEDZENIA STREF PARTNERSKICH.
Wszyscy wygramy na cyfryzacji
Zaczęło się w 2018 r. od uruchomienia elektronicznych zwolnień, potem pojawiła się e-recepta, która rozpoczęła w Polsce proces wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) oraz Internetowe Konto Pacjenta. Od 2021 r. wszedł obowiązek wystawiania i obsługi elektronicznych skierowań, a obecnie prowadzony jest pilotaż raportowania tzw. zdarzeń medycznych oraz wymiany pozostałej elektronicznej dokumentacji medycznej, co dopełni katalog e-usług w systemie e-zdrowie (P1) związanych z dokumentacją medyczną. Następnie był kod QR oraz e-karta szczepień, która powstała w związku z pandemią koronawirusa, ma ona jednak charakter trwałej zmiany systemowej. Na start czeka aplikacja mobilna „mojeIKP”, a w przygotowaniu są kolejne e-usługi – centralna elektroniczna rejestracja oraz zamawianie e-recept. I choć udało się tak dużo w tak krótkim czasie, to i tak jest to zaledwie początek. Przed nami prawdziwa rewolucja cyfrowa w zdrowiu – systemowe wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz BIG Data.
e-Zdrowie szansą na szybszy dostęp do świadczeń medycznych
Rok 2020 przyniósł konieczność zastosowania radykalnych zmian w sposobie funkcjonowania służby zdrowia, ale również błyskawicznego uruchamiania nowych usług medycznych dostarczanych obywatelom za pośrednictwem mediów cyfrowych. Jak wykorzystać architekturę mikroserwisów do budowy nowoczesnych aplikacji w jeszcze szybszym tempie? Słowo klucz to platforma. Zastosowanie modelu mikroserwisów w e-zdrowiu daje nieograniczone możliwości kreowania nowych usług, potrzebnych tu i teraz, co znacząco poprawi atrakcyjność oferty, jaką państwowa opieka medyczna może zaproponować obywatelowi.
Ślad cyfrowy pacjenta – czy można go zignorować
Popularne powiedzenie mówi: “pacjenci już tam są”. Tak jak bez kompleksów Polacy korzystają z bankowości elektronicznej, smartfonów, innowacyjnych mediów i usług – tak samo korzystają z telemedycyny. Od zegarków mierzących tętno, saturację krwi i robiących EKG po bardziej zaawansowane holtery, pulsoksymetry, spirometry, glukometry aż po testy DNA. Polityk, który pierwszy obieca demokratyzację zdrowia i szerszej wprowadzi telemedycynę zmieni układ sił na scenie. Czy administracja jest na to gotowa?
Zabezpieczenie ciągłości działania systemów na przykładzie budowy infrastruktury ICT w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II.
Debata Zdrowie 2.0
Perspektywy rozwoju centralnych projektów informatycznych w ochronie zdrowia. Wprowadzenie nowoczesnych e-Usług w Podmiotach Leczniczych. Wyzwania placówek ochrony zdrowia w obszarze rozwoju e-usług. AI w ochronie zdrowia - przykłady zastosowań w Polsce, otoczenie regulacyjne, nadchodzące zmiany. Dane medyczne - dostęp do danych, ochrona, świadomość społeczna. Rozwój telemedycyny.
PRZERWA
Cyfryzacja usług w przestrzeni powietrznej i usługi U-space – lotnictwo zrewolucjonizuje myślenie o smart city.
Polska jest jednym ze światowych liderów cyfryzacji usług dla bezzałogowych statków powietrznych – w 2020 r. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wdrożyła operacyjnie pierwszy w UE certyfikowany system do koordynacji operacji lotniczych dronów (PansaUTM) oraz prace nad projektem usługi cyfrowe dla bezzałogowych statków powietrznych, dzięki którym zastosowanie bezzałogowych systemów powietrznych stanie się możliwe na szeroką skalę. Miasta otrzymają potężne narzędzie wspierające organizację nowego środowiska technologicznego umożliwiającego wdrażanie nowych, zeroemisyjnych technologii operacyjnych i transportowych. Uruchomi to proces konwergencji technologii tworzących rozwiązania dla smart city.
Sztuczna Inteligencja - (r)ewolucja metropolitalna
Przestrzenny gen cyfrowej transformacji.
Debata Smart City. Innowacyjne rozwiązania dla miast.
Strategie rozwoju polskich miast. Efekty działań w kierunku smart city. Technologie w obszarze transportu, efektywności energetycznej, poprawy bezpieczeństwa mieszkańców, ochrony środowiska.
Zakończenie konferencji.
Magdalena Szczodrońska
Tel. +48 662 287 935
[email protected]
Piotr Fergin
Tel. +48 533 358 952
[email protected]
Agata Rydzewska
Tel. 662 287 833
[email protected]
Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]