Warsztat IV: Strategia danych w firmie: gdzie szukać efektywnych połączeń i co warto analizować? - Data + Manage Analyze Predict: Computerworld
Grafika tła


Warsztat IV: Strategia danych w firmie: gdzie szukać efektywnych połączeń i co warto analizować?

PROFIL WARSZTATU: BIZNESOWY

PROWADZĄCY: Bartosz Kolasa, Channel Manager; Kamil Góral BDM, PiLAB



Przechowywanie danych nie jest aktualnie wyzwaniem – współczesne technologie umożliwiają przechowywanie ogromnych ilości informacji. Samo przechowywanie danych nie generuje jednak żadnej wartości dla firmy.

Największym wyzwaniem jest praca na zgromadzonych danych: ich zrozumienie, analiza i wykorzystanie. Do tej pory pozyskanie informacji z baz danych wymagało zaangażowania sztabu specjalistów IT. Podczas warsztatów pokażemy, że dzięki możliwością analizy grafowej, użytkownicy biznesowy mogą zobaczyć, zrozumieć i wykorzystywać swoje dane: szybko, logicznie, bez angażowania działów IT.

Cel warsztatów:

  • Prezentacja nowoczesnego sposobu myślenia o analizie danych – odejście od technicznych paramentów (myślenia typowego dla baz relacyjnych z tabelami pośrednimi) i przejście do biznesowych wartości systemów opartych na relacji grafowej. Pokażemy, że użytkownik biznesowy nie musi zagłębiać się w budowę baz danych, aby samodzielnie tworzyć efektywne analizy biznesowe, zrozumiałe i dostosowane do specyficznych potrzeb jego firmy / stanowiska / działu.

Uczestnicy dowiedzą się:

  • W jaki sposób patrzeć na analizy
  • Jakie zalety posiada podejście grafowe do informacji
  • Jak dokonać analizy 360 stopni dowolnego obiektu biznesowego

W programie warsztatów:

  • Sztuka myślenia o danych – inne podejście do patrzenia na dane i połączenia pomiędzy danymi.
  • Ilości versus jakość danych.
  • Gdzie szukać połączeń, co może przynieść zysk?
  • Drzewo danych przykładowej organizacji – praca w grupach. 
  • Stworzenie modelu danych z wykorzystaniem narzędzia PiLab.
  • Graficzna analiza danych i połączeń.

Prowadzący

Bartosz Kolasa

Bartosz Kolasa 

Channel Manager, PiLAB

Posiada wszechstronne wykształcenie ekonomiczne. Ukończył Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, ekonomię na wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Równolegle studiował Zarządzanie na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W PILAB od 2012 roku. Liderował najważniejszym projektom w branży produkcyjnej, np. wdrożenie dla PCC IT. 

Kamil Góral

Kamil Góral

BDM, PiLAB

Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Posiada ponad 7 letnie doświadczenie w branży IT. Realizował liczne projekty z obszaru nowych technologii m.in. jako dyrektor centrum rozwoju biznesu w firmie Comarch odpowiedzialny był za wprowadzanie nowych produktów na rynek tj. systemy ERP, e-commerce, mobile. Obecnie, odpowiada za wprowadzenie rozwiązania PILAB na rynek Polski oraz doradza firmom w zakresie marketingu i rozwoju biznesu.