Wszyscy prezentujemy i analizujemy dane w raportach i prezentacjach. Sposób, w jaki to robimy, może mieć ogromny wpływ na ich zrozumienie i w konsekwencji na podejmowane decyzje biznesowe, zarówno jeśli chodzi o czas ich podjęcia, jak i trafność. Choć zasady, którymi rządzi się wizualizacja danych są bardzo proste, poziom ich znajomości jest niewielki, nawet wśród projektantów raportów i analityków.
Poznanie tych zasad stanowi fundament skutecznej wizualizacji danych, na którym można oprzeć wybory dotyczące wykresów, projektowania raportu i sposobu analizy danych.
Zachęcamy uczestników do podzielenia się swoimi raportami na których oparta zostanie część interaktywna. Materiały zostaną udostępnione wszystkim uczestnikom warsztatu, dlatego prosimy o zaszyfrowanie wrażliwych danych
Cel warsztatów:
- Poznanie zasad wizualizacji danych w kontekście ograniczeń procesu percepcji
- Skrócenie listy wykresów, których należy używać
- Zastosowanie checklisty skutecznego raportu
- Pogłębienie i nabycie umiejętności tworzenia dasboardów, które realnie przekładają się czas i trafność decyzji biznesowych
Uczestnicy dowiedzą się:
- Jak powiedzieć prawdę o danych, ułatwić ich zrozumienie i poszerzyć możliwości ich interpretacji
- Jakie techniki i środki komunikacji wizualnej wybrać
- Dlaczego dashboard i jak go skutecznie zaprojektować
- Jakich błędów przy wizualizacji danych unikać i co wybrać w zamian
- Co można zmienić w swoich raportach, by stały się efektywniejsze
W programie warsztatów:
- Jak działa mózg w kontekście prezentacji danych?
- Czy znasz zasady wizualizacji danych?
- Tabela czy wykres?
- Który wykres wybrać?
- Czy mój raport jest skuteczny?
- Czy programy informatyczne wspierają skuteczną wizualizację danych?
Prowadzący

Bartosz Czapiewski
Trener i Konsultant, Założyciel SkuteczneRaporty.plDoświadczenie zdobywał w branży finansowej i FMCG, ekspert w dziedzinie wizualizacji danych i tworzenia dashboardów. Prowadzi wpływowego bloga o tym, jak tworzyć wykresy i raporty. Praktyk, który na co dzień pomaga analitykom i menedżerom tak prezentować dane, aby były poprawnie interpretowane i pomagały szybko podejmować trafne decyzje. Prowadził szkolenia m.in. dla: Allegro, Orlen, PZU, Big Star, Centrum Nauki Kopernik. Głosi koniec ery tabel i potrzebę wizualizacji danych. W jego autorskim warsztacie „Skuteczna komunikacja liczb” wzięło udział już ponad 700 osób.