Prelegenci  - Data + Manage Analyze Predict: Computerworld
Grafika tła

PRELEGENCI

 

Speaker

dr Łukasz Bolikowski

Head of Applied Data Analysis Lab, ICM, University of Warsaw

Founder and leader of Applied Data Analysis Lab at ICM, University of Warsaw. His group specializes in large-scale text and data mining, with particular emphasis on research analytics using Apache Big Data Stack. 12+ years at ICM UW, working as a researcher, analyst and/or software developer in numerous interdisciplinary projects covering: mathematical modelling in science, code optimization on supercomputers, feasibility studies and development strategies for the air transport sector, numerical weather forecasting, semantic network analysis, phylogenetic trees, or sequence alignment in bioinformatics.

Holds a PhD in Computer Science. Lecturer at Polish Academy of Sciences and an independent expert for the OECD, the European Commission and Polish National Research and Development Centre.

Speaker

Bartosz Czapiewski

Trener i Konsultant, Założyciel, SkuteczneRaporty.pl

Doświadczenie zdobywał w branży finansowej i FMCG, ekspert w dziedzinie wizualizacji danych i tworzenia dashboardów. Prowadzi wpływowego bloga o tym, jak tworzyć wykresy i raporty. Praktyk, który na co dzień pomaga analitykom i menedżerom tak prezentować dane, aby były poprawnie interpretowane i pomagały szybko podejmować trafne decyzje. Prowadził szkolenia m.in. dla: Allegro, Orlen, PZU, Big Star, Centrum Nauki Kopernik. Głosi koniec ery tabel i potrzebę wizualizacji danych. W jego autorskim warsztacie „Skuteczna komunikacja liczb” wzięło udział już ponad 700 osób. 

Speaker

Piotr Jan Dendek

Data Scientist, Applied Data Analysis Lab, ICM, University of Warsaw

Data Scientist with almost 5 year experience in Apache Hadoop ecosystem, mainly interested in large-scale research analytics. Developing code in Java, Apache Pig and Scala, occasionally also in Python and R, focusing on applications of scalable machine learning techniques.

Lecturer at Polish Academy of Sciences (Web-Scale Data Mining and Processing course).

Speaker

Julian Sant Fournier

Manager Innovation & Solutions PTL (Panorama Premier Partners)

Julian has over 30 years’ experience in the Information Technology industry and holds an MBA from Brunel University, is a visiting lecturer at the University of Malta and a regular speaker at BI workshops and seminars.

He has managed several strategic projects such a National Election System and the implementation of a VAT System for the Government of Malta. Julian forms part of a leading edge BI Specialist Unit implementing solutions in across multi industries. Julian commenced his career in 1982 and worked through the ranks as a programmer, implementer, project leader and management business consultant. His specialisation is creating synergy between business and technology teams to generate value for customers.

Besides his professional career, Julian is the President and Founder of a Voluntary Foundation working in several countries to help couples develop communication and conflict resolution skills.

Speaker

Kamil Góral

Marketing Manager, PiLab 

Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Posiada ponad 7 letnie doświadczenie w branży IT. Realizował liczne projekty z obszaru nowych technologii m.in. jako dyrektor centrum rozwoju biznesu w firmie Comarch odpowiedzialny był za wprowadzanie nowych produktów na rynek tj. systemy ERP, e-commerce, mobile. Obecnie, odpowiada za wprowadzenie rozwiązania PILAB na rynek Polski oraz doradza firmom w zakresie marketingu i rozwoju biznesu.

Speaker

dr Jarosław Grygolec

Ekspert ds. Analitycznego CRM. PKO Bank Polski S.A. 

Odpowiedzialny za optymalizację kampanii CRM w PKO Banku Polskim. Wdrożył i ciągle rozwija fabrykę modeli predykcyjnych w ramach Platformy Zarządzania Kampaniami Bezpośrednimi. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarach modelowania, analizy danych, jak planowania i analizy eksperymentów - zdobyte w różnych dziedzinach jak CRM, zarządzanie ryzykiem czy neuroekonomia. Ukończył Szkołę Główną Handlową na kierunku Finanse i Bankowość, po czym uzyskał doktorat z ekonomii na University of Minnesota specjalizując się w neuroekonomii i teorii gier.

Speaker

Pieter den Hamer

Big Data & Analytics Leader,  Alliander 

Currently, Pieter den Hamer holds a position as lead big data & analytics at Alliander, a large energy distribution company in The Netherlands and Germany. During his career, his main focus has been on data driven innovations in several areas like (sustainable) energy, transport and public (open) data. Amongst others, he has worked as principal for Capgemini, managing partner for CIBIT, and as research director for DNV GL. His academic background lies in machine learning and analytics. Pieter also holds a parttime position at Utrecht University and has published several books and articles.

Speaker

Michał Hoppel

Dyrektor Departamentu Systemów Korporacyjnych i Kartowych, Obszar Rozwoju Systemów, Bank Zachodni WBK

Odpowiada za rozwój i utrzymanie środowisk zarządzania informacją w Banku Zachodnim WBK, jest właścicielem Korporacyjnej Hurtowni Danych, środowisk dostarczania informacji, a także systemów kartowych, informacji o klientach, systemów centrum komunikacji, korporacyjnej szyny danych i innych. Z wykształcenia informatyk, zdobył szerokie doświadczenie w różnych działach IT w banku, obecnie wykorzystuje tę wiedzę w rozwoju systemów biznesowych. Prywatnie ojciec trójki dzieci i pasjonat roślin skalnych z gór całego świata. Obecnie jest także właścicielem projektów Big Data, a w trakcie konferencji podzieli się doświadczeniami z procesu wdrażania tych  rozwiązań.

Speaker

Bartosz Kolasa

Channel Manager, PiLab 

Posiada wszechstronne wykształcenie ekonomiczne. Ukończył Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, ekonomię na wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Równolegle studiował Zarządzanie na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W PILAB od 2012 roku. Liderował najważniejszym projektom w branży produkcyjnej, np. wdrożenie dla PCC IT.

Speaker

Adam Kutyma

Dyrektor ds. Analiz Biznesowych, Play (P4)

Od początku kariery w 1999 roku związany jest z analizą danych. Jego droga zawodowa prowadziła od data miningu i analiz zachowań klientów w Bertelsmann Media, poprzez analizy CRM i prognozowanie w Polkomtelu. Od 2006 związany jest z Play, gdzie stworzył i prowadzi Departament Analiz Biznesowych (multidyscyplinarny zespół odpowiedzialny zarówno za analizy finansowe, pricing, prognozowanie, modelowanie rynku, geomarketing, jak i raportowanie, data mining i big data). Współtworzył strategię rozwoju Business Intelligence, analityki marketingowej i narzędzi CRM w Play. Jest zwolennikiem otwartego podejścia do informacji i szukania nowych niekonwencjonalnych pomysłów ich wykorzystania w podejmowaniu decyzji i kształtowaniu przyszłości.

Speaker

Athanasios Noulas

Data Scientist, Booking.com 

Completed his PhD in Machine Learning in the University of Amsterdam where he focused on Dynamic Bayesian Networks and Deep Learning. He then worked as a strategist in Source Capital where he developed algorithms for high frequency automated training. He is currently working for Booking.com as a Data Scientist in the Visitor Profiling team, where he performs analysis on user-behaviour and implements algorithms that adjust the web-site to the user's needs.

Speaker

Michał Oniszczuk

Data Scientist, Applied Data Analysis Lab, ICM, University of Warsaw

Java and Scala developer passionate about software craftsmanship, functional programming and technologies for processing large datasets. Participated in several ICM projects using Apache Hadoop, Apache Pig, and Apache Spark.

Previously developed .NET systems processing large datasets as a member of the Market Intelligence team on the Commodities Trading Floor at Bank of America Merrill Lynch in London. Also codes in Haskell: both as a hobby and for a scientific degree.

Speaker

Maciej Remiszewski

Director of Development and Collaboration at the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computer Modelling (ICM) at University of Warsaw

He joined ICM in October 2014 to drive the transformation and expansion of the centre into emerging areas like Analytics and Data Sciences with high focus on collaborating with Industry.

He spent the previous 8 years with IBM developing High Performance and Technical Computing business in Central and Eastern Europe while progressing from Architect through Sales to Programme Manager positions. He holds an MSc in Software Engineering from Warsaw University of Technology, studied Jazz Saxophone at the Birmingham Conservatoire and is currently working on a PhD in Computational Physiology.

His biggest passion are people and how to drive their motivation, strive for excellence and sense of achievement.

Speaker

dr inż. Artur Suchwałko

Właściciel, QuantUp

Artur rozpoczął zawodową pracę związaną z danymi i programowaniem w 1998 roku. Przez kilkanaście lat był statystykiem, a później ekspertem w Departamencie Ryzyka Kredytowego i Analiz Lukas Banku. W tym samym czasie został doktorem matematyki i napisał kilkanaście prac naukowych. Od paru lat rozwija z sukcesem swoją firmę QuantUp (http://quantup.pl) zajmującą się analizą danych, modelowaniem statystycznym i tworzeniem oprogramowania oraz szkoleniami z tych dziedzin. Przeprowadził kilkadziesiąt komercyjnych szkoleń z dziedziny zarządzania ryzykiem kredytowym, budowy i walidacji modeli scoringowych, R, statystyki, analizy danych i data miningu, spędzając w salach szkoleniowych ponad 1000 godzin i ucząc przynajmniej kilkaset osób. Kilka lat temu został dyrektorem naukowym (Chief Science Officer) szwedzkiej firmy bioinformatycznej MedicWave. Od roku 2012 jest dodatkowo Vice CEO i współwłaścicielem tej firmy. Używa R od ponad 10 lat, jest jego fanem i propaguje to narzędzie.

Speaker

Mike Unwin

Data Scientist Leader, JustGiving

Mike Unwin leads the Data Science Engineering team at JustGiving and is responsible for delivering the intelligent products that power the platform. An expert in building data driven products, he has helped JustGiving turn the potential of using big data and data science in its products to reality. Having worked across a variety of industries and sectors, Mike’s primary interest has always been in gaining insights from data. More recently, he has started to focus on how mathematics, machine learning and behavioral economics can be combined to make truly engaging, customer centric products.

Speaker

David Walter

Head of Data Science and Analytics for Central Europe, duunhumby

Dave Walter joined dunnhumby in 2005, where he now leads the Insight Solutions teams supporting Tesco in Central Europe. Working closely with Tesco, Dave  coordinates the delivery of analysis, insights and recommendations through in-depth analysis of Tesco behavioural data to meet the needs of the client in driving shopper engagement and loyalty.