Świat, który znamy dzisiaj nie może istnieć bez paliwa jakim jest nowa ropa, czyli dane. Dzięki rozwojowi technologii wytwarzamy i magazynujemy ich ogromne ilości. Dobrze wykorzystane mogą stać się naszym najlepszym sprzymierzeńcem w szybko zmieniającym się świecie.

W czasach ery cyfryzacji wdrażanie i ciągłe ulepszanie procesów za pomocą technologii takich jak Big Data, AI, ML, czy rozwoju wiedzy z zakresu Data Science jest niezbędnym elementem do tego by utrzymać się na rynku i zwiększać pozycję wśród konkurencji.

Magazyn Computerworld zaprasza na konferencję pt. Data Driven Innovation, która odbędzie się w całości w formule wirtualnej 29 października 2020. To pierwsza edycja wydarzenia skierowanego do managerów i dyrektorów IT, jak również osób zajmujących się zaawansowaną analityką danych oraz wdrażaniem zmian i innowacji w organizacjach.

FOTOGALERIA

 

WIDEO

PARTNERZY O KONFERENCJI


Jak dostosować systemy ochrony danych do szybkich zmian i wdrażanych innowacji?
Anna Rydel, Senior Sales Engineer, CommVault

Jak optymalizować posiadane zbiory danych?
Artur Duszczyk, Business Development Director, SUSE Polska

Czy będziemy potrafili przechowywać i zabezpieczać dane, które teraz rosną szybciej niż się tego spodziewaliśmy?
Andrzej Niziołek, Regional Director, Northern and Southern Eastern Europe, Veeam

Jakie wyzwania stoją przed organizacjami w odniesieniu do zarządzania danymi?
Cezary Miksa, Sales Director, Webellian

Dlaczego wykorzystanie danych jest kluczowym czynnikiem w celu ustalania polityki cenowej w nowoczesnych organizacjach?
Maciej Paliwoda, Solution Architect, Vertica

Zaproszenie na konferencję Data Driven Innovation firmy CommVault
Anna Rydel, Senior Sales Engineer, CommVault

Zaproszenie na konferencję Data Driven Innovation firmy SUSE
Rafał Kruschewski, Head of Marketing and Communications, SUSE Poland

Zaproszenie na konferencję Data Driven Innovation firmy Veeam
Andrzej Niziołek, Regional Director, Northern and Southern Eastern Europe, Veeam

Zaproszenie na konferencję Data Driven Innovation firmy Webellian
Cezary Miksa, Sales Director, Webellian

Zaproszenie na konferencję Data Driven Innovation firmy Vertica
Maciej Paliwoda, Solution Architect, Vertica

PROGRAM WYDARZENIA

DATA DRIVEN INNOVATION ONLINE 29 października 2020
09.30–09.35

Powitanie uczestników. Rozpoczęcie konferencji.

Jarosław Kuźniar Jarosław Kuźniar, Dziennikarz, wykładowca, CEO, Kuźniar Media
09.35–10.05

Odblokuj wartość swoich danych.

Dane są jednym z najcenniejszych zasobów Twojej firmy. Jednocześnie ich ilość rośnie szybciej niż kiedykolwiek. Jak więc wykorzystać wszystkie gromadzone dane w celu wygenerowania nowej wartości biznesowej? Żeby wspierać rozwój firmy potrzebujesz platform i narzędzi wspierających sztuczną inteligencję (AI), nauczanie maszynowe (ML) i zaawansowaną analizę. Podczas sesji otwierającej konferencję powiemy o innowacjach open source od SUSE, które pozwalają na gromadzenie dowolnie dużej ilości danych i wykorzystywanie ich wszystkich do analiz oraz obsługi zadań sztucznej inteligencji w celu osiągnięcia wymiernych korzyści biznesowych. Przedstawimy case study wykorzystania platform open source do analizy nawet petabajtów danych.

Artur Duszczyk Artur Duszczyk, Business Development Director, SUSE Polska
10.05–10.30

Zasady FAIR i ich implementacja w oparciu o zaawansowane rozwiązania integracji danych, przetwarzania języka naturalnego i metod sztucznej inteligencji.

Wiedza to nieoceniony atut w tworzeniu innowacji dla zdrowia, ale droga od danych przez informację do wiedzy jest kręta i wyboista. Dzisiejsze technologie takie jak przetwarzanie języka naturalnego czy grafy wiedzy pomagają gromadzić i strukturyzować informacje. Podczas prezentacji dowiecie się Państwo o zasadach zarządzania danymi badawczymi w międzynarodowej korporacji biotechnologicznej. Przygotowanie kilkuset źródeł danych zawierających cenne informacje w formie zarówno niestrukturalnej i jak i ustrukturyzowanej różnych formatach, ocena ich jakości i doprowadzenie ich do formy umożliwiającej łatwy i szybki dostęp to przedmiot zainteresowania dla działów R&D jak i tych zajmujących się wprowadzaniem leków na rynek. Zaadoptowanie ze świata naukowego zasady Findable Accessible Interoperable Reusable pomogły zoptymalizować dostęp do wiedzy, przy jednoczesnym zapewnieniu wyników najwyżej jakości. Zobaczmy jak grupa rozwiązań opracowanych w Globalnym Centrum Rozwiązań IT Roche w Polsce wspiera naukowców pracujących w świecie patentów i regulacji.

Bartłomiej Szubstarski Bartłomiej Szubstarski, Principal IT Expert, Roche
10.30–10.55

Droga Link4 do Data Driven Company.

W czasie prelekcji przedstawione zostanie jak wygląda transformacja Link4 w kierunku organizacji zorientowanej na dane. Zaprezentowane zostaną założenia strategiczne odnośnie wdrażania idei Data Driven Company oraz główne obszary transformacji, czyli co i jak zostało zmienione w jej trakcie. Pokazany zostanie również przykład jednej z inicjatyw DDC - analityczny silnik rekomendacyjny oparty o uczenie maszynowe.

Łukasz Michalczyk Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Link4
10.55–11.15

Jak można wykorzystać zaawansowaną analitykę oraz uczenie maszynowe do optymalizacji cen usług (ang. Pricing Optimization).

W dzisiejszych czasach każdy z nas wymaga indywidualnego podejścia i spersonalizowanej oferty dopasowanej do naszych potrzeb i oczekiwań. Jak Firma ma sprostać temu wyzwaniu jednocześnie unikając ryzyka związanego z niewłaściwą wyceną produktów czy usług? W prezentacji pokazany zostanie przykład wdrożenia w branży ubezpieczeniowej, w którym na Platformie Analitycznej Vertica, zaimplementowano rozwiązanie wykorzystujące zaawansowaną analitykę i uczenie maszynowe w procesie taryfikacji polis. Jakie korzyści osiągnięto? W jaki sposób wykorzystuje się najnowocześniejszą technologię i wiedzę z zakresu Data Science w tym procesie? – na te i inne zagadnienia postaram się odpowiedzieć podczas tej sesji.

Maciej Paliwoda Maciej Paliwoda, Solution Architect, Vertica
11.15–11.30

Przerwa na odwiedziny Stref Partnerskich.

11.30–11.50

O tym jak Netflix, Tinder, Ryanair, Brainly i inni wykorzystują sztuczną inteligencję aby dostarczać lepsze usługi i produkty.

Sztuczna Inteligencja przestała być już tylko ciekawym zagadnieniem poruszanym na konferencjach IT- weszła na salony, do działów IT i Biznesu w firmach na całym świecie. Podczas tej krótkiej prezentacji skupimy się na przeglądzie realnych zastosować AI przez firmy z całego świata dzięki wykorzystywaniu technologii chmurowych. Skupimy się na szeregu przykładów firm, które dzięki AI lepiej dostosowują swoją ofertę do oczekiwań klientów, wyprzedzają konkurencję poprzez dostarczenie lepszych produktów. Przyjrzymy się również lokalnej perspektywie – czyli Brainly – polskiemu start-upowi, napędzającego wiedzą społeczność 200 milionów uczniów i ekspertów z całego świata i zobaczymy, jak oni wykorzystują sztuczną inteligencję, aby lepiej realizować swoją misję i dostarczać jeszcze lepsze produkty i usługi.

Bill Salak Bill Salak, CTO, Brainly
Tomasz Stachlewski Tomasz Stachlewski, Szef zespołu architektów, Amazon Web Services
11.50–12.10

Ochrona danych gotowa na transformacje i innowacje.

Z jednej strony wartość danych rośnie i organizacje, które skutecznie i szybko je analizują zyskują przewagę na rynku, z drugiej strony rośnie też liczba zagrożeń i wyzwań, które utrudniają zarządzanie danymi i zapewnienie im odpowiedniej ochrony. Podczas wystąpienia opowiem jak wykorzystując potencjał sztucznej inteligencji i nauczania maszynowego oraz możliwości jakie daje elastyczność chmur obliczeniowych, zapewnić zarządzanie i ochronę danych, która będzie wspierała procesy transformacyjne oraz innowacyjne projekty.

Anna Rydel Anna Rydel, Senior Sales Engineer, CommVault
12.10–12.35

Jak chmura obliczowa napędza innowacje w obszarze danych, analityki i sztucznej inteligencji?

Piotr Krawczyk Piotr Krawczyk, Dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji, PKO Bank Polski
12.35–12.55

Demokratyzacja Sztucznej Inteligencji dzięki AI APIs i rozwiązaniom typu AutoML.

Jak o połowę skrócić czas manualnej pracy z danymi? Jak zautomatyzować proces kontaktu z klientem? Jak dwucyfrowo zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? To wszystko i wiele więcej jest możliwe dzięki Sztucznej Inteligencji. Do niedawna, aby wdrożyć SI potrzebny był zespół ekspertów z obszaru Machine Learning i Data Science oraz drogie serwery o dużej mocy obliczeniowej. Sytuacja zmieniła się wraz z udostępnieniem systemów AutoML i AI APIs w chmurze. Rozwiązania te pozwalają wykorzystać gotowe usługi Sztucznej Inteligencji lub w łatwy sposób stworzyć własny model Machine Learning. W trakcie wystąpienia przedstawimy tego typu produkty dostępne na rynku oraz opowiemy o ich praktycznych zastosowaniach.

Łukasz Kraiński Łukasz Kraiński, Cloud Architect, Operator Chmury Krajowej
Jakub Kułak Jakub Kułak, Data/AI Practice Head, Operator Chmury Krajowej
12.55–13.15

Przechowywanie dużych zbiorów danych – podejście futurystyczne.

Systemy komputerowe oraz ich komponenty z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc stają się coraz mniejsze i coraz bardziej wydajne. Jest to pod wieloma względami bardzo krzepiące, ale stwarza równocześnie dość poważny problem. Większość systemów przechowuje dane w ten sam sposób od dziesiątek lat. Technologia powoli dociera do granic możliwości miniaturyzacji i prędkości wyznaczonych przez prawa fizyki. Wykładniczy przyrost generowanych danych dodatkowo to zagadnienie komplikuje. Właśnie dlatego wiele ośrodków naukowych pracuje nad nowymi technologiami przechowywania danych mającymi zastąpić aktualnie wykorzystywane i działające już na granicy możliwości w niedalekiej przyszłości. Wyobraźcie sobie, że kiedyś będziecie zapisywać dokument nad którym aktualnie pracujecie na niewielkim dysku szklanym, który będzie miał trwałość miliarda lat, lub w postaci hologramu, albo nawet przechowując dane w DNA.

Andrzej Niziołek Andrzej Niziołek, Regional Director, Northern and Southern Eastern Europe, Veeam
13.15–13.30

Przerwa na odwiedziny Stref Partnerskich.

13.30–13.55

Artificial Intelligence Is All About Data!

Narzędzia z obszaru sztucznej inteligencji (AI) umożliwiają maszynom m.in. uczenie się na podstawie doświadczenia, dostosowywanie się do nowych danych wejściowych i wykonywanie zadań podobnych do ludzkich. W rezultacie komputery mogą zostać przeszkolone do wykonywania określonych zadań (np. od gry w szachy, poprzez prowadzenie samochodu, do zarządzania poszczególnymi elementami łańcucha dostaw w dużej organizacji) – m.in. dzięki przetwarzaniu dużych ilości danych i rozpoznawaniu w nich wzorców. Aby jednak generować wartość na podstawie tych danych, najpierw należy przyjąć pewne podejście „inżynierii danych” do zarządzania nimi. Podczas prezentacji porozmawiamy o praktykach przejścia przez budowanie zbiorów danych, przetwarzania ich czy wykorzystania w praktyce pod szyldem „Artificial Intelligence”.

Michał Warszycki Michał Warszycki, Global Data Science Lead, Mondelēz International
13.55–14.20

Wdrażanie projektów AI i Machine Learning w organizacjach - najlepsze praktyki.

Klienci oczekują coraz lepszej oferty, która będzie dopasowana do ich specyficznych potrzeb. Żeby podołać temu wyzwaniu organizacje coraz częściej wdrażają rozwiązania projekty wykorzystujące rozwiązania sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML). Wdrażanie tego typu projektów niesie ze sobą wiele wyzwań i problemów. Podczas sesji omówione zostaną głównie problemy i najlepsze praktyki wdrażania tego typu rozwiązań, poczynając od definicji problemu, istotności wykorzystania odpowiednich danych, budowy modeli, ich wdrażania i wykorzystania produkcyjnego czy też pomiaru efektywności wdrażanych rozwiązań.

Grzegorz Puchawski Grzegorz Puchawski, Managing Director Data Science and Recommendation, Disney Streaming Services (The Walt Disney Company)
14.20–14.40

Dane w blokach startowych, czyli nowe szpilki w Black Friday.

Wg badania GfK, o 1,5 mln wzrosła liczba gospodarstw domowych, które w związku z pandemią zdecydowały się na zakup dóbr FMCG przez Internet. Wiele osób zdecydowało się na otworzenie lub migrację istniejących biznesów do Internetu. Zostaliśmy wyrwani ze strefy komfortu i weszliśmy do strefy wpływów… technologii. Okazało się, że rozwiązania do sprzedaży online są dostępne, możliwe do wdrożenia, zrozumiałe nawet dla początkujących. Pojawiają się jednak pytania: jak wyprzedzić konkurencje? Czy osiągnięcie sukcesu zależy od przeczucia? Jak dane mogą pomóc w działaniu biznesu? I czy faktycznie potrafimy odpowiednio interpretować posiadane informacje, by zapewnić wzrosty swoim firmom?

Robert Paszkiewicz Robert Paszkiewicz, VP, Central and Eastern Europe, OVHcloud
14.40–15.05

Zaawansowana analityka i AI w monetyzacji danych w Ringier Axel Springer Polska.

Ringier Axel Springer jest wiodącym wydawcą cyfrowym w Europie Środkowo-Wschodniej. Przez nasze systemy przepływają olbrzymie ilości danych zarówno z firm typowo mediowych jak i e-commerce, lokalizatorów czy nawet serwisu randkowego. Opowiem w jaki sposób w praktyce wydobywamy z naszych danych wartość biznesową. Wykorzystując do tego zaawansowane techniki uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji oraz najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. Musimy sobie radzić nie tylko z ogromną ilością danych. Duża część naszych systemów musi zareagować w czasie pomiędzy kliknięciem w link a wyświetleniem strony internetowej w przeglądarce. Zazwyczaj mamy do dyspozycji niewielki ułamek sekundy.

Radosław Kita Radosław Kita, Head of Data Science, Ringier Axel Springer Polska
15.05–15.30

Zwinne harmonogramowanie projektów opartych o dane.

„To ile wam to zajmie ?” – jest pytaniem, które zawsze padnie przy starcie każdego projektu ze strony klientów czy partnerów. W przypadku projektów polegających na eksploracji danych wydaje się, że nie ma zazwyczaj na to odpowiedzi. Z drugiej strony – szczera odpowiedź „Nie wiem” też nie wydaje się akceptowalnym wyjściem. W czasie prezentacji postaram się podzielić swoim doświadczeniem. A w szczególności jak konstruować harmonogram projektów opartych o dane, jak prowadzić takie projekty oraz jak zarządzać oczekiwaniami i przedstawiać postępy projektu. A przede wszystkim: Jaka zmiana mentalności i kultury organizacyjnej musi nastąpić, aby projekty oparte o dane mogły przynieść trwałe korzyści.

Dr Michał Korzycki Dr Michał Korzycki, Head of A.I. Solutions, Schneider Electric
15.30–15.35

Zakończenie konferencji i pożegnanie uczestników.

Organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby konferencja odbyła się zgodnie z prezentowanym programem, jednak zastrzega się możliwość częściowych zmian godzin poszczególnych wystąpień.

Prowadzący konferencję:

Jarosław Kuźniar

Dziennikarz, wykładowca, CEO, Kuźniar Media

Wśród prelegentów konferencji: 

Artur Duszczyk

Senior Business Development Manager, SUSE

Radosław Kita

Head of Data Science, Ringier Axel Springer Polska

Dr Michał Korzycki

Head of A.I. Solutions, Schneider Electric

Łukasz Kraiński

Cloud Architect, Operator Chmury Krajowej

Piotr Krawczyk

Dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji, PKO Bank Polski

Jakub Kułak

Data/AI Practice Head, Operator Chmury Krajowej

Łukasz Michalczyk

Chief Data Officer, Link4

Andrzej Niziołek

Regional Director, Northern and Southern Eastern Europe, Veeam

Maciej Paliwoda

Solution Architect, Vertica

Robert Paszkiewicz - nieaktualne

VP, Central and Eastern Europe, OVHcloud

Grzegorz Puchawski

Managing Director Data Science and Recommendation, Disney Streaming Services (The Walt Disney Company)

Anna Rydel

Enterprise Account Executive, Commvault

Bill Salak

CTO, Brainly

Tomasz Stachlewski

CEE Senior Solutions Architecture Manager, Amazon Web Services

Bartłomiej Szubstarski

Principal IT Expert, Roche

Michał Warszycki

Global Data Science Lead, Mondelēz International

Wśród ekspertów dostępnych w strefach partnerskich m. in.:

Jarosław Apelski

Head of Machine Learning, Webellian

Jarosław Biniek

Presales Engineer, SUSE

Maciej Bulwan

Senior Cloud Architect, Webellian

Artur Duszczyk

Senior Business Development Manager, SUSE

Jerzy Janowski

Senior Sales Engineer, CommVault

Maria Kosynska

Lead Development Representative, CommVault

Tomasz Krajewski

Technical Sales Director, Veeam

Marcin Madey

Prezes zarządu, SUSE Polska

Cezary Miksa

Sales Director, Webellian

Bartłomiej Niewiadomski

Partner Business Manager CEE and NESA, Vertica

Maciej Paliwoda

Solution Architect, Vertica

GRUPA DOCELOWA

  • Managerowie i Dyrektorzy IT
  • Top Management i zarządzający transformacją cyfrową 
  • Kierownicy i liderzy zespołów analitycznych 
  • Eksperci technologii AI, ML, Big Data etc.

ZOSTAŃ PARTNEREM  DATA DRIVEN INNOVATION!

Udział w roli Partnera to wyjątkowa okazja do zaprezentowania swojej wiedzy i osiągnieć oraz rozwiązań technologicznych w środowisku praktyków zajmujących się wdrożeniami zaawansowanej analityki danych.

 

Zostań partnerem

Tak wyglądała nasza ostatnia konferencja online pt. Security First w lipcu 2020 r.:

Organizator

Partner generalny

Partner strategiczny

Partnerzy merytoryczni

Partnerzy

JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI



Filip Walicki
Tel. 662 287 904
[email protected]

Piotr Fergin
Tel. +48 533 358 952
[email protected]

Agata Rydzewska
Tel. 662 287 833
[email protected]

Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]