CMO + CIO = ?

Możliwości współpracy pomiędzy działami IT i marketingu - to temat październikowego spotkania Klubu CIO. Czy istnieje optymalny model relacji CIO i CMO?

Co gryzie CMO?

64% szefów marketingu twierdzi, że wprowadzanie nowych rozwiązań marketingowych to wyzwanie;

46% CMO uważa, że marketing nie jest obszarem traktowanym przez CIO priorytetowo;

44% CMO uważa, że ma za mały budżet w stosunku do planów rozwoju swojego obszaru;

Co gryzie CIO?

30% CIO twierdzi, że brak im czasu i środków, aby wspierać marketing;

39% CIO twierdzi, że marketing omija ich i bezpośrednio współpracuje z dostawcami technologii;

31% CIO uważa, że CMO wstrzymują postęp zawłaszczając projekty i izolując IT od procesu wyboru rozwiązań, strategii i wdrożeń.

Źródło: Accenture

Współpraca obu tych sfer wydaje się od pewnego czasu naturalnym i oczekiwanym zjawiskiem. Z punktu widzenia IT jest ono w stanie dostarczyć rozwiązania coraz doskonalsze w akwizycji i przetwarzaniu danych. Coraz precyzyjniej można zadawać pytania, a zarazem koszty dotarcia do tych danych, koszty ich przechowywania relatywnie maleją. Jest też inny, ważny aspekt sprawy: błyskawiczny rozwój wirtualnego "społecznościowego" świata, do którego można dołączyć przez aplikacje dla użytkowników końcowych. Trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób dobrze zarządzać tym zjawiskiem, jakie technologiczne i organizacyjne zaplecze musi za tym stać.

W obu wypadkach depozytariuszem know-how i wiedzy o dobrych praktykach jest IT, które reprezentuje coraz płynniej komunikujący się z biznesem CIO. W naturalny sposób najbardziej wiedzą tą zainteresowany jest CMO, którego dział wypracować ma niebanalne, skuteczne formy docierania do klientów organizacji.

Wzajemne relacje, oczekiwania CMO względem CIO i na odwrót różnią się zależnie od branży, w której działa firma. Można się jednak pokusić o ustalenie standardowego modelu efektywnej komunikacji i współpracy obu stron. Posłuży temu dyskusja, do której zaprosiliśmy przedstawicieli obszaru marketingu. Posłużą zebrane komentarze CMO i CIO różnych firm, które opublikujemy w listopadowym wydaniu CIO. Teraz jednak warto zastanowić się jeszcze dokładniej nad kontekstem tej dyskusji. W znakomity sposób tło nakreśla badanie opublikowane przez CMO Council firmy Accenture, "Driving Revenue through Customer Relevance. Aligning the CMO and CIO to Achieve Agile Intelligent Marketing".

Co gryzie CMO?

Ankieta przeprowadzona wśród uczestników CMO Council (badanie globalne, ale pod względem geograficznym z wyraźną przewagą respondentów - CIO i CMO - północnoamerykańskich) na temat obecnych priorytetów szefa marketingu przyniosła w czołówce odpowiedzi kwestie "klientocentryczności" oraz "biegłości technologicznej". Dla blisko połowy ankietowanych marketingowców najważniejszym projektem była dygitalizacja - platform, programów marketingowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200