Jak będzie, zobaczymy...

Z Robertem Kogutem, dyrektorem polskiego przedstawicielstwa Allied Telesyn, rozmawia Anna Machol

Z Robertem Kogutem, dyrektorem polskiego przedstawicielstwa Allied Telesyn, rozmawia Anna Machol

Jak będzie, zobaczymy...
Na początku tego roku zmieniła się struktura organizacyjna Allied Telesyn na rynkach europejskich, zapowiadano otwarcie nowych biur (mimo dekoniunktury rynkowej!). Czy sprawdziły się prognozy i oczekiwania firmy związane z polskim rynkiem?

Co do rozbudowy sieci naszych przedstawicielstw, działamy zgodnie z planem. Kilka tygodni temu otwarte zostało biuro w Bukareszcie, co pozwoli na lepsze opanowanie bardzo chłonnego rynku rumuńskiego. Pod koniec roku zostanie także otwarte biuro w Belgradzie, które swoim zasięgiem obejmie całe Bałkany.

Jeżeli chodzi o działanie firmy w Polsce, to udało nam się ustabilizować sieć dystrybutorów, podpisać umowę na świadczenie usług serwisowych z firmą Fujitsu Services oraz utworzyć dwa centra szkoleniowe (EduSoft oraz Zeto Białystok). Myślę, że w skali dziewięciu miesięcy to bardzo dużo. Wszystkie te działania miały na celu stworzenie odpowiedniej infrastruktury potrzebnej do zapewnienia klientom odpowiedniego poziomu wsparcia oraz podwyższania udziału firmy w polskim rynku. Widać już pierwsze efekty - mimo trudnej sytuacji jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia wyznaczonych na ten rok celów. Jeśli koniunktura w czwartym kwartale będzie na oczekiwanym poziomie i przewidziane na ten okres projekty zostaną rzeczywiście wdrożone, to być może nawet je przekroczymy. Wiele projektów było do tej pory odsuwanych, ale zbliża się koniec roku i trzeba będzie wreszcie rozdysponować tegoroczne budżety...

Allied Telesyn rozwinął znacznie sieć dystrybucji na polskim rynku: 5 dystrybutorów i ponad 250 autoryzowanych resellerów. Czy są plany dalszej rozbudowy sieci, a jeśli tak, w jakim kierunku?

Nasza sieć dystrybucji bardziej niż rozbudowy wymagała ustabilizowania. W ubiegłym roku dwóch z naszych czterech dystrybutorów musiało pożegnać się z rynkiem. W tej chwili mamy niewiele więcej, bo pięciu dystrybutorów i, przynajmniej na razie, nie zamierzamy tej liczby zmieniać. Zupełnie inaczej podchodzimy do sprzedaży w kanale resellerskim. Moim zdaniem kondycja każdej firmy w dużym stopniu zależy od tego, jak bardzo rozbudowana jest sieć jej resellerów. Dlatego obecnie koncentrujemy swoją uwagę na maksymalnej rozbudowie tego kanału. Od kwietnia do końca czerwca zorganizowaliśmy dwa duże oraz szereg małych szkoleń autoryzacyjnych, w których uczestniczyło ponad 250 resellerów. W tej chwili jesteśmy w trakcie następnej edycji szkoleń i mamy nadzieję tę liczbę przynajmniej podwoić.

Allied Telesyn ma produkty dla różnych odbiorców: od home office począwszy, przez rozwiązania dla małych i średnich firm, po te klasy enterprise. Na którym z tych rynków najlepiej firmie się wiedzie?

W ciągu ostatnich kilku lat Allied Telesyn znacznie rozbudował swoją ofertę produktów. Obecnie nie jesteśmy już tylko producentem urządzeń sieciowych, lecz proponujemy także kompleksowe rozwiązania. Pozwala nam to na rozmowy nawet z największymi klientami instytucjonalnymi.

Także w Polsce prowadzimy rozmowy z telekomami, bankami i instytucjami rządowymi. Oczywiście rozmowy te są w różnym stopniu zaawansowania, ale bardzo dobrym sygnałem jest sam fakt, że coraz więcej instytucji kontaktuje się z naszym biurem, wyrażając zainteresowanie naszymi produktami. I choć w dalszym ciągu większość naszych obrotów generowana jest przez sprzedaż rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw, pracujemy nad kilkoma dużymi projektami o zasięgu ogólnopolskim. Dobrym przykładem może być firma Crowley Data, do której dostarczamy regularnie nasze rutery. Na naszym sprzęcie zbudowane są sieci kilku wyższych uczelni, m.in. Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, Politechniki Krakowskiej i Akademii Medycznej w Poznaniu. Otrzymaliśmy także zapytania ze strony kilku uniwersytetów i prywatnych szkół wyższych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200