Computerworld.pl
Konferencje
Badania redakcyjne
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
TOP200
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Badania redakcyjne
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
TOP200
Kiosk
Archiwum
Newslettery
Strona główna
Temat
ICT
Temat: ICT
Executive View Point
Usługi ICT dla firm i instytucji napędzają biznes Grupy Netia
Wojna rosyjsko-ukraińska spowolni znacznie rozwój rynku ICT
PIIT przedstawia postulaty cyfrowej (r)ewolucji
Anna Ładan
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji sformułowała 10 najważniejszych wyzwań i fundamentów dla dalszego cyfrowego rozwoju przemysłu teleinformatycznego w Polsce.
Atende zrealizuje dla Policji nowe projekty ICT
Janusz Chustecki
Kontynuując projekt związany z modernizacją i wdrożeniem nowych rozwiązań oraz e-usług w Systemie Zintegrowanej Komunikacji Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej numeru 112, firma Atende przystępuje do realizacji dla Komendy Głównej Policji kolejnych projektów ICT (Information and Communication Technologies).
ICT w 2021 roku - ostrożny optymizm
Ludwik Krakowiak
Łączna wartość wydatków na ICT w Europie w bieżącym roku ma wynieść, wedle prognoz IDC, niecałe 917,5 mld dolarów. To 1,8-procentowy spadek w porównaniu z ub. rokiem. Ale już w 2021 analitycy spodziewają się poprawy.
Computerworld TOP200 Edycja 2020. Polskie ICT na zakręcie
Tomasz Bitner
Polski sektor teleinformatyczny urósł w 2019 r. o niemal 3% - wynika z danych zebranych w najnowszej edycji raportu Computerworld TOP200. Rok 2019 można uznać w polskim ICT za bardzo udany tylko w porównaniu z rokiem 2020, który – ze względu na spowolnienie gospodarcze po pandemii COVID-19 – zapowiada się słabo. Tak jak na drodze, właśnie czujemy, że najechaliśmy na próg zwalniający. Na razie nie wiadomo, czy przed nami będą kolejne.
Klub CIO w Gdyni, 11 października 2018
Mariusz Mierzejewski
Pogranicze przyszłości Spotkanie poświęcone było zadaniom i projektom, które pozwalają firmom osiągać stabilnie tytułowe pogranicze przyszłości: mieć organizację przygotowana pod względem architektury, struktury, kompetencji, koncepcji rozwojowych - na to by sięgać po technologie dziś jeszcze pionierskie, innowacyjne, AI czy RPA. Spotykanie odbyło się w nowej gdyńskiej siedzibie Nordea, gospodarzem była, Monika Płocke, Head of Banking technology Change w Nordei, która przedstawiła cele swojej organizacji, także w kontekście walki o kompetencje i robotyzacji procesów. Organizacyjno-funkcjonalny podział Nordei, zacieranie granic krajowych i obszarowych widoczne wyraźnie "montowaniu" projektów, pozwala na bardzo szybkie zwiększanie siły technologicznej banku, która staje się wręcz najistotniejszą przewagą konkurencyjną. Wzrost znaczenia i siły IT (dziś podlegający Monice Płocke zespół to ponad 2 tys. osób) musi dokonywać się bardzo szybko, zarazem systematycznie. Najlepszy wstęp do dyskusji dało wystąpienie Grażyny Musiatowicz-Podbiał, laureatki ostatniego konkursu CIO Roku (Diament CIO 2017), która opowiedziała w jaki sposób jej dokonania w Nest Banku otwierały pole do wprowadzania rozwiązań należących właśnie do kategorii gorących, pionierskich trendów. Na czym polega upraszczanie architektury w taki sposób, aby stało się ono już nie tyle projektem, ile procesem. Bardzo interesująco przedstawia się szczególnie katalog mierzalnych, istotnych korzyści uzyskanych w projekcie a następnie procesie stałego upraszczania architektury. Partnerem spotkania był IPR Insights, którą reprezentował Janusz Krzyczkowski, szef firmy. Software Asset Management także jest elementem przygotowania organizacji do sięgania po innowacyjne rozwiązania, narzędziem i procesem doskonale nadającym się do czyszczenia przedpola - przekonywał. Jest też procesem, który pozwala zabezpieczać, monitorować stabilność, spójność decyzji architektonicznych, o elastycznym przyłączaniu i odłączaniu rozwiązań technologicznych pozwalających biznesowi na innowacyjność.
KGHM: IT ma znaczenie
Grzegorz Mach
W jakim celu KGHM wyniósł ICT do poziomu strategii? Co zyska na tym narodowy czempion nr 1? W jaki sposób zmieni się Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji i czy stanie się zbrojnym ramieniem cyfryzacji miedziowego giganta?
Klub CIO w Warszawie, 15 marca 2018
Mariusz Mierzejewski
IoT + AI = ? Internet rzeczy plus sztuczna inteligencja: Nowe zjawiska, szanse i zagrożenia Gartner prognozuje, że sztuczna inteligencji zacznie się łączyć z internetem rzeczy. Internet rzeczy to koncepcja, wedle której otaczające nas urządzenia (m.in. sprzęt AGD, RTV, oświetlenie, samochody) mogą pośrednio albo bezpośrednio gromadzić, przetwarzać lub wymieniać dane za pośrednictwem sieci komputerowej. Technologia ta wejdzie prawdopodobnie na kolejny szczebel rozwoju. Należy bowiem spodziewać się, że urządzenia zaczną samodzielnie komunikować się między sobą i pomagać w podejmowaniu decyzji. Na marcowym Klubie CIO zastanowiliśmy się nad korzyściami wynikającymi z wykorzystania nowych możliwości, ale też nad zagrożeniami kryjącymi się w nowych funkcjonalnościach.
Klub CIO w Warszawie, 28 lutego 2018
Mariusz Mierzejewski
Customer Experience. Cel główny transformacji cyfrowej. Być może najciekawszą perspektywę na cyfrową transformację reprezentują CMO, którzy za cel wszystkich zmian, wszystkich transformacji biznesu obierają Customer Experience. Ze strony CIO, mocno zaangażowanych w procesy biznesowe przychodzi propozycja, aby cyfryzacja służyła w takim razie także uspójnieniu i uwspólnieniu podejścia proklienckiego – rozszerzenia go na klientów wewnętrznych. Czy cyfryzacja może być wspólną platformą do definiowania i traktowania klientów wewnętrznych i zewnętrznych według jednego punktu odniesienia – efektów budowy jego pozytywnego doświadczenia z interakcji. Temat, który znalazł się w Agendzie CIO 2018 z rekomendacji Michała Paprockiego, CIO Roku 2017, przyniósł dużo świeżej i inspirującej dyskusji.
Klub CIO w Warszawie, 1 lutego 2018
Mariusz Mierzejewski
Wyjście z pułapki średniego rozwoju jest możliwe. I konieczne. Michał Paprocki, CIO Roku 2017, zwyciężył w konkursie CIO Roku 2017 przedstawiając porywającą historię zmiany modelu działania i kierunku rozwoju ING Services Polska. Licząca ponad 800 pracowników spółka świadczy usługi dla globalnej grupy ING. Jeszcze dwa lata temu można by nazwać ją liderem efektywności wśród „zwykłych” centrów usług. „Stworzyliśmy centrum usług wspólnych o doskonałych parametrach” – mówi Michał Paprocki. Ale jego zdaniem kontynuowanie ekstensywnego wzrostu, typowego dla polskiej branży ABSL, byłoby błędem. Oznaczałoby wpadniecie w pułapkę średniego rozwoju. Stąd decyzja o przestawieniu ING Services Polska na pozycję globalnego gracza, wdrożeniu modelu DevOps-owy dla heterogenicznych produktów, w centrum technologii, które obsługuje wiele krajów w różny sposób, uwzględniając lokalne regulacje i wymogi – zmiana bez precedensu, zakończona sukcesem z perspektywy biznesowej, z perspektywy klienta. Digital kwestionuje dotychczasowe procesy sprzedażowe, operacyjne, logistyczne, zakupowe itd. „To jest właśnie całkowita zmiana paradygmatu. Kto w porę tego nie odkryje – zginie. O pewnych branżach albo firmach, z racji ich wielkości, już dziś można powiedzieć, że są martwe, pomimo że wydają się nadal potężne. (…) Widzę wielkich dostawców, których czas przemija – HP, Microsoft, IBM, Oracle – którzy mają coraz mniej adekwatne dla nas rozwiązania. Jeszcze trzy lata temu przypadałoby na nich 80% technologii, dziś nie wiem, czy jest to ¼” – wyjaśnia Michał Paprocki. To reorientacja na model firmy technologicznej, a nie banku, a zarazem – na wykorzystanie i doskonalenie możliwości i talentów pracowników. Tylko w ten sposób można wyjść na szerokie wody, uciec z pułapki średniego rozwoju.
„Computerworld TOP200” w soczewce
Piotr Pietruszyński
Raport „Computerworld TOP200” ukazuje obraz polskiego sektora ICT z perspektywy ponad 350 najważniejszych działających w nim firm IT oraz ponad 20 operatorów telekomunikacyjnych. To ujęcie przedstawiające prawdziwy stan branży. Według Głównego Urzędu Statystycznego, sektor ICT w Polsce liczy jedynie około 2 tys. firm zatrudniających 10 lub więcej osób. Kolejne kilkadziesiąt tysięcy firm ICT to mikroprzedsiębiorstwa, w tym podmioty w zawieszeniu, jednoosobowe działalności gospodarcze oraz firmy o śladowych przychodach.
1
2
3
Następna
strona
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »