powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Networld

Zobacz cały rocznik Networld: 2003

Wydanie 7-8/2003, 1 lipca 2003
7-8/2003
Wywiad miesiąca

Namawiani do inwestowania

Z Pawłem Piwowarem, prezesem Oracle Polska, rozmawia Anna Machol. Czytaj więcej »

Infrastruktura

Sieciowe gadżety na plażę i nie tylko

Letni wypoczynek bez komputerów i sieci jest marzeniem niejednego z nas. Ale nawet takie gadżety, jak aparat czy kamera cyfrowa, to dziś pod wieloma względami urządzenia sieciowe. Dlatego, chociaż opuszczamy nasze biura, nawet na gorącej plaży pewnie nie uda się nam zapomnieć, jak ściśle wiąże nas światowa pajęczyna połączeń sieciowych. Czytaj więcej »

Wszędzie Ethernet (cz. 4) Trzydzieści lat minęło

Nasz serial opisujący rozwój najpopularniejszego standardu sieciowego kończymy krótką wiązanką okolicznościowych przemówień i spekulacji na temat przyszłości Ethernetu. Po trzydziestu latach kariery w sieciach można tylko pozazdrościć formy, w jakiej znajduje się szanowny jubilat. Czytaj więcej »

Systemy i narzędzia

NAKOMA przed premierą

Niektórzy analitycy utrzymują, że NetWare 6.5 i Windows Server 2003 (znany także jako Windows 6.0) to jedynie nieznaczne ulepszenia ich poprzedników - NetWare 6.0 i Windows 2000. Jeżeli spojrzeć na rdzeń tych systemów, może to być bliskie prawdy, ale to nie są najważniejsze elementy tych nowych wydań. Czytaj więcej »

Windows 2003: co dalej?

Windows Server 2003 zaledwie pojawił się na rynku, a użytkownicy już pytają: co dalej? To dlatego że nowy system operacyjny ma być pomostem do nowej generacji produktów i wprowadza nową formułę uaktualniania systemów operacyjnych. Czytaj więcej »

Testy i porównania

Testowanie sieci WLAN

Do sprawdzania poprawności działania lokalnych sieci bezprzewodowych są potrzebne analizatory spektrum radiowego. Coraz większa popularność tych rozwiązań wynika z konieczności weryfikacji nie tylko poprawnego dostępu do sieci bezprzewodowej, ale także właściwego funkcjonowania protokołów transportowych w konkretnych aplikacjach. Czytaj więcej »

Serwery MAXDATA Platinum 2210R i JTT ADAX eNet M4I

Testom, oceniającym wydajność serwera WWW dla średniej wielkości ISP, poddano dwie maszyny. Serwery te składały się z różnych płyt głównych, procesorów, kontrolerów macierzy SCSI, a nawet dysków, ale łączyło je to, że przy ich budowie wykorzystano gotowe komponenty serwerowe Intela. Czytaj więcej »

DELL PowerEdge 2600

Dla porównania, obok testowanych przez nas maszyn JTT i MAX-DATA (str. 45), przedstawiamy podobny produkt koncernu Dell. Według zapewnień producenta PowerEdge 2600 jest kombinacją wydajności, elastyczności konfiguracji, niezawodności i łatwości zarządzania. Czytaj więcej »

Zarządzanie i bezpieczeństwo

Próba szczelności serwera webowego

Ocena podatności na atak jest jednym z podstawowych elementów walki z hakerami. Wczesne penetrowanie własnego ośrodka webowego może ujawnić ukryte problemy i nieszczelności systemu ochrony, zanim prawdziwy napastnik spróbuje z nich skorzystać. Oto próba sprawdzenia szczelności serwera webowego Microsoft IIS 5.0 metodą symulowanych ataków hakerskich. Czytaj więcej »

Nowe sposoby walki ze spamem

Niechciane przesyłki pocztowe są wielkim utrapieniem administratorów sieci przedsiębiorstwa. Do walki ze spamem stosuje się m.in. sztuczną inteligencję. Przyjrzyjmy się metodzie filtracji spamu opartej na procesorach języków naturalnych, symulującej czytanie wiadomości. Czytaj więcej »

Nowe technologie

VPN w warstwie aplikacji

Coraz częściej słyszy się o wirtualnych sieciach prywatnych funkcjonujących w warstwie aplikacji. Twórcy tego rozwiązania zwracają uwagę na możliwość zapewnienia bezpiecznego zdalnego dostępu do wielu aplikacji i zasobów sieciowych. Czytaj więcej »

Dostosowywanie sieci do potrzeb aplikacji siatkowych

Coraz więcej firm interesuje się aplikacjami siatkowymi (grid), zastanawiając się, jak tego rodzaju technologia przekłada się na wydajność systemu informatycznego. Czytaj więcej »

Telekomunikacja

Systemy Konwergencja w praktyce cz. II - Call/Contact Center

Dziś trudno wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie wielkiej korporacji bez odpowiednich mechanizmów obsługi klienta. W czasach silnej konkurencji troska o klientów jest najważniejsza, dlatego firmy starają się maksymalnie usprawnić procedury związane z działaniem systemów Call Center. Czytaj więcej »

CAMEL inteligencja w sieciach GSM

Dzięki telefonii komórkowej użytkownik uniezależnił się od lokalizacji. Ta swoboda w telefonowaniu zapewniła operatorom marketingowy sukces w początkowej fazie istnienia standardu GSM. Z czasem jednak, by zwiększyć liczbę abonentów, trzeba było poszukiwać nowych usług. Czytaj więcej »

Świat w sieci

To już 10 lat, to dopiero 10 lat!

Tego nie wymyślili Amerykanie, chociaż wydawałoby się, że cokolwiek dotyczy Internetu, powstało po drugiej stronie Atlantyku. A jednak... Gdy 30 kwietnia br. świętowano dziesięciolecie globalnej sieci komputerowej - WWW (<i>World Wide Web</i>), trudno było nie zauważyć, że w jej oficjalnej metryce figuruje nie Ameryka, lecz Europa. I rzeczywiście, to Anglik Tim... Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...