powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2016

Wydanie 03/2016, 22 lutego 2016
03/2016 Computerworld nr 03/2016
W centrum uwagi
W stronę klienta

W stronę klienta

Koncepcja przemodelowania procesów przedsiębiorstwa na podstawie technologii informacyjnych w ciągu ćwierćwiecza zrewolucjonizowała firmy różnych sektorów. Dziś nadal święci triumfy, ale motorem zmian stają się potrzeby klientów, a nie oczekiwania zarządu. Czytaj więcej »

Wiadomości
ENFACE: ADAM BĄKOWSKI...

ENFACE: ADAM BĄKOWSKI...

...Prezes Zarządu NaviExpert, który wierzy, że ma lepszy produkt od Google i przekonuje do tego miliony Polaków. Czytaj więcej »

Ciepłownictwo inwestuje w inteligentne rozwiązania

Ciepłownictwo inwestuje w inteligentne rozwiązania

Troska o środowisko naturalne oraz konieczność zapewnienia przystępnych cen dla odbiorców sprawiają, że krajowi producenci ciepła stale poszukują rozwiązań mogących poprawić efektywność dostarczania go do klientów. Dlatego coraz chętniej korzystają z narzędzi informatycznych. Czytaj więcej »

Wybierz odpowiedni system do telekonferencji

Wybierz odpowiedni system do telekonferencji

Spotkania z pracownikami rozproszonymi po całym świecie mogą przebiegać sprawniej i skuteczniej dzięki zastosowaniu odpowiedniego sprzętu i oprogramowania. Czytaj więcej »

Technologie
Phishing coraz groźniejszy

Phishing coraz groźniejszy

Prezentujemy jakie najnowsze triki stosują oszuści by mimo stosowania coraz lepszych zabezpieczeń, fałszywe wiadomości e-mail dotarły do użytkowników. Czytaj więcej »

Zarządzanie
W poszukiwaniu najlepszego zespołu specjalistów IT

W poszukiwaniu najlepszego zespołu specjalistów IT

W dobie rosnącej konkurencji o pracowników IT organizacje muszą wykazać się nie lada wysiłkiem, aby zatrudnić najlepszych. Oto praktyki najbardziej innowacyjnych firm stosowane w celu efektywnego pozyskiwania, motywowania i utrzymywania wykwalifikowanego, zgranego zespołu. Czytaj więcej »

Dobre praktyki w cyfryzacji biznesu TSL

Dobre praktyki w cyfryzacji biznesu TSL

Przedsiębiorstwa transportowe, spedycyjne i logistyczne działają w konkurencyjnym i zmiennym otoczeniu biznesowym. Projektowane dla nich rozwiązania IT muszą być stabilne, oferować wysoką jakość i krótki time-to-market. Jak z tym wyzwaniem radzą sobie technologiczni liderzy branży? Czytaj więcej »

Prawo i nowe technologie

Prawo i nowe technologie

Zarządzanie rozwojem technologii wymaga uwzględniania wielu czynników pozatechnicznych. Jednym z nich jest obowiązujące prawo, które często nie nadąża za wymogami innowacyjności. Czytaj więcej »

Identyfikacja materiałów w przedsiębiorstwie

Identyfikacja materiałów w przedsiębiorstwie

Obiekty gospodarcze, do których należą materiały, czyli wyroby gotowe bądź surowce, muszą posiadać jednoznaczne kody informatyczne. Bez ich uporządkowania trudno myśleć o poprawie efektywności przedsiębiorstwa. Czytaj więcej »

Wigilijna opowieść

Wigilijna opowieść

W Polsce o tej porze w najlepsze trwają wigilijne kolacje, a tu słońce zachodzi o całą godzinę później, więc idę sobie wzdłuż morskiej plaży, co i raz unikając a to mocniejszej fali, a to psa, który wyszedłszy właśnie z morza, dzierży w pysku wyłowiony tam patyk i radośnie się otrząsa. Czytaj więcej »

Bezpieczeństwo
Jak odeprzeć DDoS

Jak odeprzeć DDoS

Ataki odmowy usługi stają się coraz częstsze, rosną w skalę i są bardziej wyrafinowane, co sprawia, że powodują coraz większe straty. Zapobieganie im jest obecnie niemal niemożliwe, więc firmy powinny przygotować się na ich odparcie. Czytaj więcej »

Ataki nowego typu

Ataki nowego typu

Jeśli jakiejś innowacyjności powinniśmy się bać, to z pewnością innowacyjności hakerów. W ostatnim czasie pojawiły się szczególnie groźne typy ataków, które mogą rozpowszechnić, się w najbliższych miesiącach. Czytaj więcej »

Opinie
Pochwała niedostępności

Pochwała niedostępności

Słyszałem w radio o ludziach, którzy w ciągu ostatnich 25 lat wyjechali z miasta w bieszczadzką głuszę. Czytaj więcej »

Kręte ścieżki do kariery

Kręte ścieżki do kariery

Parcie do osiągnięcia oczekiwanego statusu materialnego bywa tak silne, że generuje różne nieciekawe zachowania. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...