powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2015

Wydanie 14-15/2015, 26 sierpnia 2015
14-15/2015 Computerworld nr 14-15/2015
W centrum uwagi
Kręta ścieżka do DevOps

Kręta ścieżka do DevOps

DevOps daje szansę przyspieszenia produkcji aplikacji w firmach, a potem ich bezproblemowej eksploatacji. Wszystko dzięki ścisłej współpracy deweloperów i administratorów. Ale wdrożenie tej metodyki nie jest łatwe. Czytaj więcej »

Wiadomości
Inteligencja nie naszych maszyn

Inteligencja nie naszych maszyn

Hasło „sztuczna inteligencja” urosło tego lata do symbolu apokaliptycznych cywilizacyjnych zagrożeń. Grupa znamienitych amerykańskich liderów rynku nowych technologii i naukowców sformułowała apel o zdefiniowanie bezpiecznych zasad dla badań nad sztuczną inteligencją. Czytaj więcej »

Więcej inteligencji w Enerdze

Więcej inteligencji w Enerdze

Energa Operator, spółka zajmująca się dystrybucją energii elektrycznej w północno--zachodniej Polsce, zamierza wdrożyć wybrane rozwiązania inteligentnych sieci na całym obszarze swojej działalności. Czytaj więcej »

Program Operacyjny Polska Cyfrowa: wiele projektów na słabym poziomie

Program Operacyjny Polska Cyfrowa: wiele projektów na słabym poziomie

Jeśli chcemy, aby informatyzacja była narzędziem zmiany kultury organizacyjnej państwa, musimy działać i nie odpuszczać – stwierdza Iwona Wendel, wiceminister infrastruktury i rozwoju. „Computerworld” poprosił ją o pierwszą ocenę projektów e-administracji zgłoszonych w konkursie o sfinansowanie w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa 2014–2020. Czytaj więcej »

Jak dowieźć sukces do mety?

Jak dowieźć sukces do mety?

Garść dobrych praktyk w zakresie prowadzenia skomplikowanego projektu w obszarze badawczo-rozwojowym zdobytych podczas budowy Analizatora Rzeczywistych Układów Złożonych (ARUZ). Czytaj więcej »

Jak zapewniać klientowi dobre doświadczenia w kontakcie z firmą?

Jak zapewniać klientowi dobre doświadczenia w kontakcie z firmą?

Ponad 80% CEO uważa, że ich firmy dostarczają klientom nadzwyczajne doświadczenia z kontaktów (Customer Experience). Rozmija się to jednak z opiniami samych klientów: tylko 8% z nich uważa, że tak jest naprawdę. Czytaj więcej »

Technologie
10 mitów bezpieczeństwa chmury

10 mitów bezpieczeństwa chmury

Od kiedy CIA i NASDAQ korzystają z chmur publicznych, debata na temat bezpieczeństwa wydaje się skończona. Dalsze dawanie wiary mitom dotyczącym cloud computingu sprawia jedynie, że firmy pozbawiają się dostępu do oferowanych przez tę technologię korzyści. Czytaj więcej »

Ataki na SDN i sposoby obrony

Ataki na SDN i sposoby obrony

Wdrożenia, protokoły i oprogramowanie SDN są nowe, a historia ataków na te systemy bardzo krótka. Jednak na podstawie architektury SDN można przewidzieć, gdzie uderzą hakerzy. Czytaj więcej »

Użytkowniku, nie hakuj naszych aplikacji

Użytkowniku, nie hakuj naszych aplikacji

Jeśli ktoś zastanawiał się, jaki stosunek ma CSO Oracle, Mary Ann Davidson, do wyszukiwania przez klientów podatności w oprogramowaniu tej firmy, wszelkie wątpliwości rozwiązał jej wpis na firmowym blogu z 10 sierpnia. Czytaj więcej »

Nowoczesne systemy bankowe

Nowoczesne systemy bankowe

Razem z upowszechnieniem bankowości bezpośredniej zmieniły się perspektywy rozwoju dzisiejszych banków. Powstają nowe narzędzia, które umożliwiają usprawnienie obsługi klienta. Dotyczy to wszystkich kanałów, także tych związanych z obsługą w oddziale czy call center. Czytaj więcej »

Zarządzanie
Klaster Bem we Wrocławiu

Klaster Bem we Wrocławiu

Wrocławskie Centrum Sieciowo-Superkomputerowe Politechniki Wrocławskiej wspólnie z firmą Comtegra udostępniło infrastrukturę badawczą. Czytaj więcej »

Cyfrowa transformacja: szansa i zagrożenie

Cyfrowa transformacja: szansa i zagrożenie

Jesteśmy w oku cyklonu, który nazywa się digital disruption (cyfrowa rewolucja). Ma ona potencjał by przewrócić rynek do góry nogami i zdefiniować go od nowa. Czytaj więcej »

E-usługi w Miedziowym Centrum Zdrowia

E-usługi w Miedziowym Centrum Zdrowia

Dwa dolnośląskie szpitale kupiły systemy Asseco Medical Management Solutions za 2,1 mln zł brutto. Czytaj więcej »

Wirtualizacja centrum danych

Wirtualizacja centrum danych

Atende zbuduje centrum danych oraz ośrodki przetwarzania i archiwizacji danych na potrzeby Resortowego Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi. Czytaj więcej »

PiLab wspiera windykatora

PiLab wspiera windykatora

Grupa Casus Finanse wdraża platformę do analizy danych i połączeń między nimi wrocławskiej firmy PiLab. Czytaj więcej »

Navireo pomaga sprzątać

Navireo pomaga sprzątać

Higiena Serwis wdrożyła system ERP Navireo firmy InsERT, żeby usprawnić procesy zarządcze w przedsiębiorstwie. Czytaj więcej »

Skalowanie  Agile metodą SAFe

Skalowanie Agile metodą SAFe

Rośnie zainteresowanie wprowadzeniem Agile na dużą skalę. Organizacje szukają gotowych, kompleksowych rozwiązań, które zadziałają natychmiast. Jedną z najbardziej popularnych propozycji jest Scaled Agile Framework. Czytaj więcej »

Zintegrowane rozliczenia

Zintegrowane rozliczenia

Jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce w maju br. zakończył trwające dwa lata wdrożenie centralnego systemu bilingowego. Operacja skomplikowana technologicznie i logistycznie nie spowodowała zakłóceń w sprzedaży energii klientom. Czytaj więcej »

Ku pamięci

Ku pamięci

Na początek, tak na gorąco (dosłownie i w przenośni): z powodu pogody mamy całkiem zrozumiałe kłopoty z prądem. Czytaj więcej »

Opinie
Prąd nasz powszechny

Prąd nasz powszechny

Pamiętacie piramidę potrzeb Maslowa, prawda? Od dołu: potrzeby fizjologiczne, potem bezpieczeństwo, przynależność, uznanie, a na końcu samorealizacja. Pięknie, tylko że już dawno zdezaktualizowała się, odkąd mamy smartfony. Prądu i Wi-Fi! Tego potrzeba dziś, a inne potrzeby idą może nie tyle w zapomnienie, ile trudno je realizować, gdy baterii nie starcza a internet słabiutki. Czytaj więcej »

Linia frontu

Linia frontu

W informatycznych systemach zdalnej obsługi nie występuje interakcja międzyludzka, co ma swoje pozytywy i negatywy. Dla klienta podstawową bolączką jest bezwzględność oprogramowania w egzekwowaniu ścieżki postępowania, co oznacza, że w kwestiach wątpliwych nie ma z kim porozmawiać, wytłumaczyć czy argumentować. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...