powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Networld

Zobacz cały rocznik Networld: 2001

Wydanie 4/2001, 1 kwietnia 2001
4/2001
Normy sieciowe

Przegląd opracowań NKP nr 171 ds. Sieci Komputerowych i Oprogramowania (cz.1)

Przegląd opracowań NKP nr 171 ds. Sieci Komputerowych i Oprogramowania (cz.1) Czytaj więcej »

Infrastruktura

Sieci domowe cz.1

Jeszcze niedawno o sieciach domowych nie było głośno. Niewielka garstka zapaleńców, próbujących w swych domach połączyć kilka komputerów, nie była w stanie wpłynąć na producentów. Jednak z biegiem czasu nasycenie mieszkań sprzętem elektronicznym wyraźnie wzrosło i sieciami domowymi zajmują się już tysiące firm, instytutów i organizacji normalizacyjnych. Czytaj więcej »

Co nowego w serwerach?

Jeśli przyszłoby podać jedno określenie charakteryzujące serwery nowej generacji, to można by z całym przekonaniem postawić na "elastyczność". Czytaj więcej »

Systemy i narzędzia

Usługi aplikacyjne dostawcy i perspektywy rozwoju rynku ASP

Firmy zainteresowane wdrożeniem zaawansowanych systemów informatycznych borykają się zazwyczaj z trzema podstawowymi problemami: wysokimi kosztami zakupu oprogramowania, brakiem własnej kadry informatycznej, przygotowanej do wdrożenia i konserwacji całego systemu, oraz wysokimi kosztami utrzymania systemu komputerowego. Przeniesienie tych kłopotów na wyspecjalizowanego dostawcę usług... Czytaj więcej »

Zarządzanie i bezpieczeństwo

Zarządzania serwerami (3) IBM Netfinity Manager

IBM ma w swojej ofercie wiele narzędzi służących do zarządzania produkowanymi przez siebie serwerami linii xServers (poprzednio Netfinity), które można uruchamiać pod sieciowymi systemami operacyjnymi Windows NT i NetWare, a ostatnio także Linux. Czytaj więcej »

Nowe technologie

Modemy standardu V.92

Standard V.92 ma trzy podstawowe zalety: znacznie szybsze przesyłanie strumienia danych w kierunku od klienta do serwera (upstream) , skrócenie czasu nawiązania połączenia - tak zwane szybkie połączenie (quick-connect) oraz własność zawieszania transmisji (modem-on-hold). Pierwsze udoskonalenie może znacznie ulepszyć aplikacje, które były poprzednio uważane za niewykonalne. Czytaj więcej »

Megaco mostuje sieci PSTN i IP

Standard Megaco/H.248 ma zapewnić przełączanie wywołań głosowych, faksowych i multimedialnych pomiędzy sieciami IP a publicznymi komutowanymi sieciami telefonicznymi. Czytaj więcej »

Telekomunikacja

Call Center czy Contact Center?

Systemy telefonicznej obsługi klienta za pośrednictwem Call Center są coraz częściej wypierane przez bardziej użyteczne interakcyjne systemy Contact Center - wykorzystujące oprócz telefonu inne środki przekazu informacji: pocztę elektroniczną, pocztę głosową, telefaks, Internet, protokół WAP czy przekaz obrazów. I chociaż nam - jako użytkownikom - nie zawsze to się podoba, w... Czytaj więcej »

Świat w sieci

Hoaxes to nie Prima Aprilis...

Uświęcona tradycja toleruje żarty primaaprilisowe, których rodowód sięga ponoć starożytnego Rzymu, jak świadczyłaby o tym ich nazwa, wywodząca się od łacińskich słów Prima Aprilis, czyli właśnie pierwszy dzień kwietnia. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...