powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2011

Raport Polski rynek usług 2011, 27 września 2011
Raport Polski rynek usług 2011 Computerworld nr Raport Polski rynek usług 2011
Prezentacje firmowe

Raport Polski Rynek Usług IT 2011

ComputerworldGdzie w Polsce najlepiej kupić usługę IT? W raporcie tym prezentujemy obszerne dane o ofercie ponad 120 - małych i dużych - firm IT działających w Polsce. Jednocześnie pokazujemy ich potencjał - zatrudnionych w usługach pracowników, wyniki w poszczególnych segmentach rynku usługowego. Jak z sukcesem przekazać firmie zewnętrznej część swojej działalności? Na naszył łamach...

Cloud Computing
Usługi w chmurze a rola działów IT

Usługi w chmurze a rola działów IT

Pojawienie się usług w chmurze zmienia w pewnym zakresie rolę działu IT w firmie. Zwiększa jego rolę doradczą, ale nie zdejmuje odpowiedzialności. Czytaj więcej »

Ocena outsourcingu
Korzyści z outsourcingu procesów

Korzyści z outsourcingu procesów

We współczesnej gospodarce, gdzie mamy do czynienia ze stałą presją i walką konkurencyjną, outsourcing na stałe wpisał się w zakres działań, które firmy podejmują, w celu poprawienia pozycji konkurencyjnej. Czytaj więcej »

Pojedynek praktyków

Outsourcing - argumenty na TAK

Rozmowa z JANUSZEM DZIURZYŃSKIM, dyrektorem Global Business Services w Procter & Gamble, członkiem zarządu ABSL. Czytaj więcej »

Outsourcing - argumenty na NIE

Rozmowa z WOJCIECHEM POŁUDNIEWSKIM, IT Operations Manager Europe, Hempel. Czytaj więcej »

Prawo
Poprawna umowa na IT

Poprawna umowa na IT

Rodzajów umów w branży IT jest wiele - od rozmaitych umów wdrożeniowych, w szczególności umów o dzieło, umów licencyjnych, po depozyt kodu źródłowego. Najpowszechniejszą jest jednak typowa umowa o świadczenie usług, jako najbardziej uniwersalna i będąca podstawą dla większości projektów IT. Czytaj więcej »

Usługi

Polski rynek usług IT będzie rozwijał się w ciągu pięciu lat w tempie ok. 4,6% rocznie

Według prognoz IDC Poland, najszybciej wzrasta segment usług hostingowych. Stąd powstające jak grzyby po deszczu, kolejne centra danych. Czytaj więcej »

Zabezpieczenia on demand

Bezpieczeństwo na wynajem

Usługi związane z bezpieczeństwem kojarzą się głównie z ochroną fizyczną. Tymczasem wiele procesów związanych z utrzymaniem bezpieczeństwa informacji można kupić jako usługę. Czytaj więcej »

Rynek usług

Polska liderem usług dla biznesu

W 2011 r. Polska umocniła się na czołowej pozycji pod względem liczby centrów i wielkości zatrudnienia w sektorze BPO w Europie Środkowo-Wschodniej. Pozycja ta to zasługa wysokich kompetencji pracowników i ustabilizowanej sytuacji gospodarczej. Czytaj więcej »

Modelowanie procesów

Nowa generacja zarządzania

Systemy BPM 2.0 stanowią nową, osobną klasę systemów IT, będącą rozwinięciem dostępnych rozwiązań pozwalających na modelowanie procesów. Czytaj więcej »

Okiem praktyka
Jak przygotować się na outsourcing

Jak przygotować się na outsourcing

Zapytaliśmy dostawców usług IT i BPO, jak najskuteczniej - bazując na ich doświadczeniach - przekazać część działalności firmie zewnętrznej. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...