powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Networld

Zobacz cały rocznik Networld: 2011

Wydanie 07-08/2011, 4 lipca 2011
07-08/2011
Bezpieczeństwo
Kryptografia - nie tylko szyfrowanie danych (cz. 2)

Kryptografia - nie tylko szyfrowanie danych (cz. 2)

Większość przypadków złamania systemu zabezpieczającego spowodowana była błędami człowieka, dlatego istotne znaczenia ma właściwa implementacja takich systemów - zwłaszcza w zakresie zarządzania kluczami - oraz świadomość słabych stron systemów kryptograficznych. Czytaj więcej »

Centrum danych
Licencyjny ból głowy

Licencyjny ból głowy

Korzystny zakup oprogramowania to obecnie nie lada wyzwanie. Modele licencjonowania mogą przybierać postać wyjątkowo skomplikowanych i zmiennych zestawów ofert, obwarowanych różnymi ograniczeniami. Zwiększenie liczby rdzeni w procesorach, a także popularyzacja wirtualizacji i przetwarzania w chmurze - przysparzają kolejnych problemów producentom i użytkownikom. Czytaj więcej »

Serwery blade - kasetowy potencjał

Serwery blade - kasetowy potencjał

W ewolucji serwerów systemy kasetowe (blades) stanowią ważny etap rozwoju, będąc platformą o największym stopniu modularności. Zacierając granicę pomiędzy serwerami, pamięcią masową i siecią, znacznie obniżają koszty operacyjne. To, co obecnie determinuje rozwój rozwiązań serwerowych typu blade to: konwergencja, możliwości zarządzania, wymiary oraz stosunek ceny do... Czytaj więcej »

W pudełku, chmurze lub kontenerze

W pudełku, chmurze lub kontenerze

Integracja platform sprzętowych i oprogramowania to obecnie jeden z najważniejszych trendów, które można zaobserwować w przemyśle IT. Choć ma ona bardzo różne wymiary, to praktycznie wszyscy liczący się producenci sprzętu i oprogramowania prezentują strategie, które można określić jako plany integracji lub konwergencji systemów informatycznych. Znajduje to też odzwierciedlenie... Czytaj więcej »

Komunikacja
Call center - własne czy w chmurze?

Call center - własne czy w chmurze?

Od chwili pojawienia się w Polsce pierwszych centrów telefonicznej obsługi klienta (połowa lat 90. XX w.), rynek ten bardzo się zmienił. IP stało się standardem, trwają spory o wyższości własnych call center nad oferowanymi w modelu SaaS (CaaS), zagraniczne spółki coraz chętniej tworzą w naszym kraju globalne punkty obsługi klientów, a polskie firmy uzyskują pierwsze certyfikaty... Czytaj więcej »

Tablety w korporacji

Prognozom o popularności tabletów tylko w segmencie rozrywkowo-konsumenckim przeczą ostatnie dane analityków rynkowych. Przeprowadzone badania dowodzą, że te przenośne gadżety stają się narzędziami pracy stale powiększającej się grupy pracowników mobilnych, zyskując na znaczeniu w środowisku biznesowym. Czytaj więcej »

Sieci
Przepis na siatkę hot spotów

Przepis na siatkę hot spotów

Przybywając do obcego miasta, hotelu, lotniska, dworca, zwykle zaczynamy od wyszukiwania bezprzewodowego dostępu do internetu (najlepiej darmowego). Znaleziony hot spot nie zawsze dobrze działa. Punkt dostępu to tylko pierwsza warstwa rozwiązania. Aby zapewnić niezawodną usługę, potrzebna jest dość rozbudowana infrastruktura oraz odpowiednia architektura. Czytaj więcej »

Testy i porównania
Porównanie rozwiązań biometrycznych

Porównanie rozwiązań biometrycznych

Rozwiązania biometryczne są dostępne na rynku od wielu lat. Spotykamy je na lotniskach, przy okazji ubiegania się o wizę do USA czy od połowy 2009 r. w biurze paszportowym, a wkrótce także mamy legitymować się biometrycznymi dowodami osobistymi (projekt pl.ID). Pojawiają się też nowe pomysły i produkty, którymi dostawcy starają się zainteresować wszelkie organizacje. Jednak nie... Czytaj więcej »

Świat w sieci
Trudne wakacje admina

Trudne wakacje admina

Gdy firmowa sieć się rozrasta, jej poziom skomplikowania wzrasta z czasem do tego stopnia, że jedynie garstka wtajemniczonych ekspertów jest w stanie szybko zlokalizować i naprawić awarię. W ten sposób administratorzy stają niezbędni dla egzystencji firmy i nierzadko zobligowani do bycia dostępnymi 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Bycie ekspertem nobilituje, daje ogrom... Czytaj więcej »

Kuchnia na technologicznych wyżynach

Kuchnia na technologicznych wyżynach

Czym może być świat potraw dla informatyka? Niestety, najczęściej fastfoodem zamawianym przez telefon, bo w pracy nie ma czasu na nic innego. Pasja byłego CTO Microsoftu pokazuje, że kuchnia może być też wielką sztuką i naukowym doświadczeniem. Nathan Myhrvold w swym obszernym dziele eksploruje tajemnice nowoczesnych metod gotowania. W porze wakacji jest czas na spróbowanie takich... Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...