powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2010

Raport Specjalny Outsourcing, 2 marca 2010
Raport Specjalny Outsourcing Computerworld nr Raport Specjalny Outsourcing
Elastyczna współpraca

Dynamiczny rynek, dynamiczne usługi

Dziś w biznesie wszystko musi być bardziej zwinne, elastyczne i optymalne kosztowo. O ile naciski na efektywność ekonomiczną towarzyszą usługom outsourcingu od zawsze, to ostatnio na sile przybierają oczekiwania rynku związane z możliwością płynnej zmiany zakresu kontraktu outsourcingowego. Czytaj więcej »

Europa Azja

Depcząc po piętach konkurencji

Kryzys gospodarczy spowodował zaostrzenie się konkurencji na rynku firm outsourcingowych i zmianę preferencji klientów. A walczą o nich zarówno firmy europejskie, jak i z Azji oraz Dalekiego Wschodu. Czytaj więcej »

Ocena Usługodawcy

Wiarygodne centrum

Przed podpisaniem kontraktu outsourcingowego warto dowiedzieć się jak najwięcej o miejscu, gdzie będą przechowywane najbardziej poufne informacje o naszym biznesie. Czytaj więcej »

Outsourcing kadr

Po drugiej stronie lustra

Outsourcing kadr zyskuje zwolenników. W wielu firmach jest istotnym źródłem wiedzy i nieodzowną częścią zmian organizacyjnych. Bywa również traktowany jako forma optymalizacji kosztów. Warto wiedzieć, co o tej formie zatrudnienia sądzą bezpośrednio zainteresowani - konsultanci i specjaliści do wynajęcia. Czytaj więcej »

Partnerstwo biznesowe
Outsourcing, czyli alians

Outsourcing, czyli alians

Firmom zewnętrznym zlecane są nawet działania o charakterze strategicznym. Ich realizacja przez outsourcera ma zagwarantować najlepszy możliwy efekt i poprawić pozycję klienta na tle konkurencji. Outsourcing rozwija się w kierunku partnerstwa biznesowego. Czytaj więcej »

Porady prognozy

Uwaga na multisourcing!

W idealnym modelu outsourcingu IT za każdy proces biznesowy odpowiada inny, ale bardzo wyspecjalizowany dostawca, a konkurencyjność ofert poszczególnych outsourcerów przekłada się na zmniejszenie kosztów multisourcingu. Tyle teorii. W praktyce jest zupełnie inaczej. Czytaj więcej »

Wydarzenia analizy

Europa nie dla hinduskich outsourcerów?

Kryzys gospodarczy miał doprowadzić do otwarcia europejskiego rynku outsourcingu procesów biznesowych na tańsze usługi świadczone przez dostawców z Indii i Dalekiego Wschodu. Nie do końca okazało się to prawdą. Czytaj więcej »

Oficjalna współpraca itelligence i T-Systems

W listopadzie ubiegłego roku obie firmy zawarły umowę partnerską w zakresie wdrożeń rozwiązań SAP i outsourcingu IT. Czytaj więcej »

Rynek outsourcingu BPO czeka konsolidacja

Analitycy firmy Gartner ostrzegają, że do 2012 roku z rynku zniknąć może co czwarta firma świadcząca dziś usługi outsourcingu procesów biznesowych. Czytaj więcej »

Przełom w polskim outsourcingu

Polskie przedsiębiorstwa outsourcingowe zaczęły aktywnie budować wewnętrzny rynek usług i sięgają po usługi dotychczas zarezerwowane dla dużych, zagranicznych koncernów. Szacuje się, że sama branża centrów usług biznesowych zatrudnia ok. 45 tys. osób i generuje dla polskiej gospodarki około 2 miliardów dolarów rocznie. Czytaj więcej »

Capgemini rozwija Centrum Outsourcingu Procesów Biznesowych

Centrum Outsourcingu Procesów Biznesowych zostało rozbudowane o dodatkowe 4 tys. m2 w biurowcu Atrium w Katowicach. Czytaj więcej »

Infosys BPO inwestuje w usługi zarządzania procesami IT

Indyjski dostawca usług BPO zamierza kupić wyspecjalizowaną w usługach zarządzania procesami IT, amerykańską firmę McCamish Systems. Czytaj więcej »

Czas na weryfikację skutków outsourcingu

Zdaniem analityków firmy Forrester Research, obecnie wiele firm weryfikuje rzeczywiste skutki wykorzystywania wdrożonych na fali kryzysu usług outsourcingu IT. Czytaj więcej »

Złudzenia zarządu

Poplątany biznes

Outsourcing jest korzystny, gdy przekazujemy w zarządzanie sporą ilość porządnie zestandaryzowanych procesów, wykazujących powtarzalność zachowań. Wtedy oddanie takiego królestwa informatycznego pod obce panowanie jest skuteczne i opłacalne. Co innego natomiast, gdy informatyka w firmie stanowi przysłowiowy groch z kapustą, z dodatkiem spaghetti, a całość funkcjonuje tylko... Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...