powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2008

Raport specjalny IT w Administracji, 26 lutego 2008
Raport specjalny IT w Administracji Computerworld nr Raport specjalny IT w Administracji
Administracja
Administracja jak firma

Administracja jak firma

Wzorce dla organizacji służb publicznych należy czerpać z teorii zarządzania i dobrych praktyk biznesowych. Wtedy usługi dostarczane przez administrację będą efektywne i tanie, a dodatkowo również łatwe do zinformatyzowania. Czytaj więcej »

Orientacja na efekty

Orientacja na efekty

Wprowadzenie zarządzania procesami w administracji publicznej wiąże się przede wszystkim ze zmianą sposobu myślenia o roli i zadaniach urzędu wobec obywateli. Czytaj więcej »

Jajko Kolumba

Do sprawnego i skutecznego przeprowadzenia informatyzacji państwa wystarczy przyjęcie kilku modelowych rozwiązań, wspólnych dla całej administracji. Czytaj więcej »

Co dwie głowy, to nie jedna

Co dwie głowy, to nie jedna

Biznes i sektor publiczny, w tym urzędy i placówki naukowe, są skazane na współpracę, jeśli chcą twórczo rozwijać swoje organizacje. I, wbrew pozorom, biznes wcale nie jest w tej sytuacji stroną silniejszą. Czytaj więcej »

Bezpieczna biurokracja

Bezpieczna biurokracja

O ile jako tako panujemy już nad obsługą nowych urządzeń i programów informatycznych, o tyle mało kto jest w stanie przewidzieć, jakie mogą być rzeczywiste skutki stosunkowo łatwej dostępności do informacji. Czytaj więcej »

Referencyjny projekt

Projekt PESEL 2 stanowi ważny element infrastruktury informacyjnej państwa. Jego właściwa realizacja jest niezbędnym warunkiem rozwoju innych systemów nowoczesnej administracji. Czytaj więcej »

Jak informatyzacja,to tylko regionalna

Udział w projektach regionalnych jest szansą na informatyzację dla wielu, szczególnie małych gmin, które samodzielnie nie mogłyby sobie na to pozwolić. W efekcie powstają regionalne platformy integracyjne dla sektora publicznego. Czytaj więcej »

Łatwy kontakt

W Szczecinie, Bydgoszczy i Lublinie wprowadzono nowe możliwości kontaktowania się obywateli z urzędem. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...