powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2006

Specyfika dużego klienta, 13 listopada 2006
Specyfika dużego klienta Computerworld nr Specyfika dużego klienta
Raport Computerworld
Piękne oczy i coś jeszcze

Piękne oczy i coś jeszcze

Działy informatyki potrzebują dostawców, a dostawcy - działów informatyki. Jednak potrzeba nie zawsze przekłada się na chęć i atmosferę wzajemnej współpracy. Jak tego uniknąć? Czytaj więcej »

Odgadywanie przyszłości

Odgadywanie przyszłości

Informatyka jest w stanie pomóc w dziele "zabezpieczania się na wszelką ewentualność", ale jej znaczenie na razie nie wychodzi poza prognozy krótkoterminowe. Co duża polska firma wie o swojej przyszłości i czego może się dowiedzieć dzięki IT? Czytaj więcej »

SOA, obietnica wszystkiego

Promowanie SOA odbywa się w atmosferze braku zgody co do tego, czym dokładnie SOA jest i czemu głównie ma służyć. Co gorsza, architektury SOA, bez względu na ich definicje, stwarzają wiele całkiem nowych problemów. Czytaj więcej »

Łańcuch dostawców

Współpraca dostawców IT z podwykonawcami to gra, w której obie strony dążą do zabezpieczenia swoich interesów kosztem drugiej. Obie są sobie jednak równie potrzebne. Czytaj więcej »

Partner nie na jeden projekt

Ze Sławomirem Topczewskim, dyrektorem korporacyjnym IT w Polpharma SA, rozmawia Krzysztof Frydrychowicz. Czytaj więcej »

Metaodpowiedź na megapytanie

Metaodpowiedź na megapytanie

Inwestycje w pozyskiwanie i analizę danych mają na dłuższą metę sens tylko wtedy, jeśli równolegle firma ma pomysł na kompleksowe zarządzanie metadanymi. Niestety, na razie nie jest to łatwe. Czytaj więcej »

Wielka klęska, ale czyja?

Rejowskie "Ksiądz pana wini, pan księdza..." można wprost odnieść do relacji biznes - informatyka i to niezależnie od tego, czy mówi się o przypadkach sprzed lat trzydziestu, czy o czasach współczesnych. Czytaj więcej »

Brakujący element

W dużych projektach deweloperskich największymi problemami są: zarządzanie zadaniami, syntetyczny ogląd całości projektu oraz wiarygodne raportowanie. Właśnie do wsparcia tych obszarów powstało rozwiązanie Microsoft Team Foundation Server. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...