powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2006

Outsourcing IT, 6 listopada 2006
Outsourcing IT Computerworld nr Outsourcing IT
Raport Computerworld
Problem umiejscowiony

Problem umiejscowiony

Stale i od nowa trzeba zadawać stare pytanie - co outsourcować? Odpowiadamy dziś na nie patrząc na problem z szerszej perspektywy - długoterminowych korzyści oraz kosztów, w tym pośrednich. Czytaj więcej »

Wszystko, trochę, a może... nic?

Outsourcing jest dziedziną, o której z łatwością można pisać bardzo dobrze albo bardzo źle i nadal znajdować zrozumienie. Dzieje się tak dlatego, że poglądy na tę specyficzną dziedzinę jeszcze bardziej specyficznych usług są często rozbieżne, a w miarę trafną ocenę można sformułować tylko znając konkretny przypadek. Czytaj więcej »

Ludzka strona outsourcingu

Każdy projekt outsourcingowy może zakończyć się porażką z powodu polityki personalnej jego wykonawców. Dlatego tak ważna jest polityka komunikacyjna, a także zaplanowanie z wyprzedzeniem zmian. Czytaj więcej »

Między precyzją a elastycznością

Outsourcing opanował świat. Choć do końca nie wiemy, co to pojęcie ma oznaczać, choć pojawia się coraz więcej głosów wieszczących ryzyko i gospodarcze zagłady, przemysł sourcingowy ma się świetnie, słupki na wykresach są coraz wyższe, a konsultanci mają coraz więcej pracy. Czytaj więcej »

Ląd coraz bardziej znany

Jako koncepcja biznesowa outsourcing został wstępnie oswojony i nie budzi już ani przesadnego lęku, ani wygórowanych oczekiwań. Do samej koncepcji dobudowywany jest stopniowo arsenał modeli i narzędzi umożliwiających selekcję obszarów najbardziej nadających się do oddania - z głową - firmie zewnętrznej. Na polskim rynku problemem pozostają stosunkowo wysokie koszty usług... Czytaj więcej »

Bezpieczeństwo w dobre ręce

Niejedna firma chciałaby pozbyć się szeroko rozumianego zarządzania bezpieczeństwem, ponieważ nie jest to jej podstawowa działalność. Recept uniwersalnych niestety nie ma. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...